|
Full version: Skriver här då
Djuren ska inte lida för våran egen vining, djuren och naturen var här före oss, men vi kom in och förstör en massa, jorden är på väg att gå under. Varför gör vi så att vi själva går under? istället inte hjälper varandra? och lever sida vid sida, och gör så att jorden växer, utan att förstöra en massa, ta bort farliga bilar (och sätt dir häst och vagn, cykel, eller benna eller nåt liknande), medel och en massa, vi får komma fram bättre lösningar, innan det är försent! Vi får INTE vara själviska, vi levar alla på en ända jordklot (och den är juh inte stor), som vi har satt dit gränser till olika platser, såre vart länder, Varför? Vi är alla människor på en planet, som krigar och slåss, för vilket syfte? det bara förstörs och förstörs, och allt handlar bara onödigt mycket om pengar, varför ska allt vara dyrt? och allt handla om pengar? Nej, nu fåre faktiskt vara NOG! Vi lever bara på en planet, och det vill jag att vi ska fortsätta med, utan att utrota, djuren, naturen, och oss själva.
Håller med dig i princip.. Vi måste vakna och inse att vi inte kan leva som vi gör...men tyvärr är det svårt att ändra ingrodda vanor och inte någon människa i väst lever "ett hållbart liv" i stort sett...ett fåtal människor i amazonas djungel nånstans är väl de enda som lever på ett sånt sätt att det är i balans med naturen.. Nä..om moder jord skall överleva människan i längden är det nog "grottstadiet" som gäller för oss...och vi lär hamna där...förr eller senare...men nog tror jag att vi har en lika stor plats som andra djurarter i denna världen...men får nog bli lite ödmjuka igen..
...men jag förstår inte rubriken...hänvisar den till nån annan tråd?
Jag tar väl på mig lite av skulden till det då. Hon skrev i "Djur och natur" först och det verkade ogillas så jag hänvisade henne hit där alla är mera vana att det går höga vågor. Djur och natur vill dom ha "störningsfritt i och det kan jag juh förstå, det var juh därför avdelningen kom till. Okay, var väl fel av mig att säga nåt alls, ska va´tyst i fortsättningen, ville inget illa i alla fall.
JAG tycker ju att ALLA får prata på...nästan då..
Airamya
05-09-2005, 21:49
*varm kram till Reserv som glider runt här o ber om ursäkt både till höger o vänster*
Och när jag ändå håller på, o för att jag så sällan skriver nåt numera men kikar in o tittar till er ibland (för jag tycker ju om er ju...) ---> *Varm kram till alla odlaiter*
CITAT (Reserv @ 05-09-2005, 22:46) Jag tar väl på mig lite av skulden till det då. Hon skrev i "Djur och natur" först och det verkade ogillas så jag hänvisade henne hit där alla är mera vana att det går höga vågor. Djur och natur vill dom ha "störningsfritt i och det kan jag juh förstå, det var juh därför avdelningen kom till. Okay, var väl fel av mig att säga nåt alls, ska va´tyst i fortsättningen, ville inget illa i alla fall. HALLÅ DÄR!!!! jag är en dom
du är så välkommen tillbaka airamya
Airamya
05-09-2005, 21:52
Hepp! Nu rörde jag ihop det! Nu blandade jag ihop Reserv och Shiva!!! Sorry, sorry... läste Shivas inlägg först, där han bad Fenja om ursäkt och sedan Reservs inlägg här och trött som jag är så bblev det en soppa i skallen på mig.... Nåja, jag kramar er alla fortfarande i alla fall  Och tack, pejori
Ojdå...har läst nuoch önskar nästan att jag inte svarat...men jag står för det jag skrivit...men tänker inte klättra upp på några höga hästar trots att jag har "insikt" (enligt mig själv)...eftersom jag inte är konsekvent...jag lever inte på ett sätt som jag tycker är acceptabelt rent moraliskt gentemot Moder Jord... Kröker på nacken och erkänner..."Jag är en fattig syndare..."
wolkenkrabber
05-09-2005, 22:11
CITAT (Azeman @ 05-09-2005, 18:31) Djuren ska inte lida för våran egen vining, djuren och naturen var här före oss, men vi kom in och förstör en massa, jorden är på väg att gå under. Varför gör vi så att vi själva går under? istället inte hjälper varandra? och lever sida vid sida, och gör så att jorden växer, utan att förstöra en massa, ta bort farliga bilar (och sätt dir häst och vagn, cykel, eller benna eller nåt liknande), medel och en massa, vi får komma fram bättre lösningar, innan det är försent! Vi får INTE vara själviska, vi levar alla på en ända jordklot (och den är juh inte stor), som vi har satt dit gränser till olika platser, såre vart länder, Varför? Vi är alla människor på en planet, som krigar och slåss, för vilket syfte? det bara förstörs och förstörs, och allt handlar bara onödigt mycket om pengar, varför ska allt vara dyrt? och allt handla om pengar? Nej, nu fåre faktiskt vara NOG! Vi lever bara på en planet, och det vill jag att vi ska fortsätta med, utan att utrota, djuren, naturen, och oss själva. så hästen lider inte när den måste bära ditt pick och pack hitan och ditan? jag trodde hästar ville springa fri i sin flock?
Nu har jag inte läst nåt i den här tråden än, bara rubriken. Och Djur&Natur-avdelningen har jag inte varit inne på än så jag vet inte vad som händer där. Dessutom - jag har bestämt mig för att sluta läsa vissa trådar där med. Men jag kan GISSA vad som hänt  . Därför vill jag säga TACK Azeman för att du skriver här istället!!!!! Jag gillar Småpratsavdelningen!!!!!!!!!!! Och här är jag när jag vill ha något som "livar upp". Och jag gillar Djur&Natur-avdelningen, men uppskattar det "lugn" som finns där. Men, det är ju bara min åsikt, och det är inte jag som betämmer. Minst av allt på ett fritt forum. Jag är anpassingsbar KRAM alla, Airamya också.
Nämen! Det hade ju inte hänt nåt i naturavdelningen  . *överraskad* Jaja, där ser man  .
Jag är i alla fall lite mallig när jag går med min lilla kärra till affären och på det viset inte förpesta luften  Men jag är tvungen att ta bussen om jag skall åka längre bort eller flygplan. I och för sig jag åker sällan någonstans och jag är säker på att jag "syndar" dagligen på något vis gentemot Moder Jorden
du skriver Azeman att du äter ko och gris, för de djuren har vi tagit fram ???? de om några far väl väldigt illa genom vår uppfödning och behandling av dem. är det inte bättre då att äta kött från ett djur som har haft sin frihet och mått bra och fått leva ett normalt liv?
jag kan inte förstå hur du kan resonera som du gör. råder dig att omedelbart bli vegetarian i alla fall.
jag äter inte ko/gris längre för att de behandlas så illa. men äter gärna vilt. mvh 12345
Sulawesii
06-09-2005, 11:58
CITAT (Tesa @ 05-09-2005, 23:00) "Jag är en fattig syndare..." Och vem är inte det  ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|