Full version: Bloggar
yenny
Jag har börjat med en blogg för inte så länge sedan... det är kul att ha en sida där jag kan skriva om lite av varje o precis det jag vill.. är det någon annan som "Bloggar" ??
wolkenkrabber
ALLDRIG att jag skaffar en blogg, det hade lite status att blogga för något årsedan. Nu är det HELT sönder hypat av aftonbladet med mera....

sen skulle jag inte orka uppdatera en blogg hela tiden
yenny
blink.gif ja är nog helt ute då.... rolleyes.gif för mej är det nämligen en nyhet biggrin.gif
wolkenkrabber
visst är bloggar bra och trevligt på ett sätt. många kan få ut mycket nytta av dem, men det är inget för mig sas...

du kan ju länka till din blogg så nån intresserad kan glutta lite?
Fialotta
Dom bloggar jag läst...tycker jag folk lämnar ut sitt privatliv för mycke...jag skulle inte skriva nån sån smile.gif
Reserv
Bloggar? Är det nån typ av dagböcker eller? frågar datagurun som borde veta allt[/COLOR]
Fialotta
CITAT (Reserv @ 05-09-2005, 20:41)
Bloggar? Är det nån typ av dagböcker eller? frågar datagurun som borde veta allt[/COLOR]

Ja...fast det finns dom som gör dsina artiklar i blogg variant och
det är bra mycke mer intressant...dom som gör dagboksblogg skriver om hur deras dag varit...det är ju bara intressant för dom i sin närhet...tycker jag smile.gif
yenny
CITAT (wolkenkrabber @ 05-09-2005, 20:33)

Ja det är bara att klicka på WWW här nere brevid kameraikonen så hamnar man där.
Fialotta
CITAT (yenny @ 05-09-2005, 20:53)

Ja det är bara att klicka på WWW här nere brevid kameraikonen så hamnar man där.

Du hade en bra blogg Yenny...fin väska du gjort och fina blommor...det va skillnad på den bloggen och dom jag kikat på wub.gif
yenny
CITAT (maudan @ 05-09-2005, 20:56)
CITAT (yenny @ 05-09-2005, 20:53)

Du hade en bra blogg Yenny...fin väska du gjort och fina blommor...det va skillnad på den bloggen och dom jag kikat på wub.gif

Tack så mycket wub.gif
Ophelia
Skulle nog glömma bort att blogga smile.gif
KURT
Man behöver ju inte skriva dagbok på bloggen, bloggen kan fungera som en enkel mall för att helt enkelt göra en hemsida, sedan behöver man inte uppdatera den speciellt ofta.

Man får en gratis hemsida som det är mycket enkelt att bygga upp.

Och bloggen behöver inte heller vara personlig, många skriver ju t ex om nyheter inom vissa områden:

Internetbrus

Biology News Net

So sue me
amaira
Vilken trevlig blog det är, Yenny! wub.gif
pisanggoreng
---
Sulawesii
Har aldrig varit inne och kollat en blogg förut, har inte varit intresserad. Så, jag vet inte om folk brukar lägga ut bilder såsom du gjort, yenny. Iallafall tycker jag att det funkar. Bilder är kul!! Underbart vackert halsband måste jag säga!!
silos
Jag har bloggat men det känndes så ensamt så jag har inte fortsatt med det.
yenny
amaira .. Tack så mycket wub.gif

pisanggoreng.... jag tycker det är spännande med nystan i brevlådan å likaså mina vänner som handarbetar, det är väl främst för mej och mina närmaste jag gör min sida, fast andra är självklart välkomna med om dom är intreserade eller nyfikna wub.gif

Sulawesii.. det är nog olika om folk lägger ut bilder eller inte... men jag tycker om bilder. Ja jag är rätt nöjd med halsbandet själv. Tack wub.gif
yenny
CITAT (silos @ 06-09-2005, 09:07)

Du kan lägga ut din adress här på din odlasida om du känner för det ... så kan de som vill komma och läsa o svara på det du skrivit.
Kathy
CITAT (maudan @ 05-09-2005, 20:38)
Dom bloggar jag läst...tycker jag folk lämnar ut sitt privatliv för mycke...jag skulle inte skriva nån sån smile.gif

Precis.
Ja, det är en konst att vara personlig utan för den skull bli privat.
noora
CITAT (yenny @ 05-09-2005, 20:15)
Jag har börjat med en blogg för inte så länge sedan... det är kul att ha en sida där jag kan skriva om lite av varje o precis det jag vill.. är det någon annan som "Bloggar" ??

Jag "bloggar" inte, för det ordet fanns nog inte ens (jag hade i alla fall aldrig hört det) när jag började skriva "dagbok" på nätet wink.gif
Men som sagt skriver jag dagbok på nätet. Jag gjorde det redan innan det blev "inne" och tänker fortsätta med det trots att det är "ute" för att Aftonbladet m.fl. har blåst upp det så mycket smile.gif

Jag har även en trädgårdsdagbok på nätet där jag skriver upp vad jag hittar i trädgården. Den finns på http://www.livejournal.com/users/nooras_tradgard/
silos
CITAT (yenny @ 06-09-2005, 11:31)

Du kan lägga ut din adress här på din odlasida om du känner för det ... så kan de som vill komma och läsa o svara på det du skrivit.

Kan jag det???
Björken
Tycker du hade en jättefin "blogg" och jag tycker att det är lika intressant att läsa om "den lilla människan" och vad den sysslar med i vardagslivet till skillnad från massmedias skriverier om kändisarnas påhitt det ena värre än det andra.
Har själv en blogg sedan en tid tillbaka och den handlar om mina nätter som tidningsbud och mina tankar och funderingar runt det som nattradion avhandlar, Visst kan det vara så att det bara är intressant för de närmaste men det bryr jag mig inte om,
Var rädd om dig och om andra runt dig
Zarah P
Vad fint du har det! Och vilka fina pyssel! Armbandet blev jag så kär i - så jag undrar om jag kan få mönstret om jag är snäll? *ser snäll ut*

Hälsa Amanda & Frida från mina tokkissar! smile.gif
yenny
CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 20:24)
Vad fint du har det! Och vilka fina pyssel! Armbandet blev jag så kär i - så jag undrar om jag kan få mönstret om jag är snäll? *ser snäll ut*

Hälsa Amanda & Frida från mina tokkissar! smile.gif

Ja visst det kan du få....jag ska försöka få med beskrivningen till en kopiator.... så kan jag kanske lägga det på brevlådan sen smile.gif
Snöflinga
Bloggar är ju jättebra för släkt och nära vänner, med långa avstånd från varandra smile.gif Lite dagbok och händelser, tror de fyller en fuktion rolleyes.gif
yenny
CITAT (silos @ 06-09-2005, 17:38)

Kan jag det???

självklart kan du det! gå in på din kontrollpanel... å så väljer du redigera profilinformation.... där har du en ruta som står adress till din hemsida... därskriver du den å vipps så kan man kilcka sej in på din sida biggrin.gif
silos
CITAT (yenny @ 07-09-2005, 00:32)
CITAT (silos @ 06-09-2005, 17:38)

Kan jag det???

självklart kan du det! gå in på din kontrollpanel... å så väljer du redigera profilinformation.... där har du en ruta som står adress till din hemsida... därskriver du den å vipps så kan man kilcka sej in på din sida biggrin.gif

Tack wub.gif Får se om jag kommer att blogga något mera smile.gif
cinis74
Jag bloggar och läser dagligen ett flertal bloggar av andra. Min blog är också handarbetsrelaterad, framförallt stickning, så personer som inte är intresserade av det tycker nog att min blog är jättetråkig. Men jag skriver inte bara för andra utan främst för min egen skull. Sen att man får kontakt med andra "sticktokar" är ju superkul och man inspireras massor av att se vad andra gjort och gör.

Vem vet, det kanske kommer ett gäng trädgårdsbloggar nu efter den här diskussionen? Det skulle jag tycka var kul. smile.gif biggrin.gif
KURT
CITAT (cinis74 @ 07-09-2005, 10:53)
Jag bloggar och läser dagligen ett flertal bloggar av andra. Min blog är också handarbetsrelaterad, framförallt stickning, så personer som inte är intresserade av det tycker nog att min blog är jättetråkig. Men jag skriver inte bara för andra utan främst för min egen skull. Sen att man får kontakt med andra "sticktokar" är ju superkul och man inspireras massor av att se vad andra gjort och gör.

Vem vet, det kanske kommer ett gäng trädgårdsbloggar nu efter den här diskussionen? Det skulle jag tycka var kul. smile.gif biggrin.gif

Det finns ju trädgårdsbloggar t ex http://johan.larsson.net/blogg/
http://jendah.se/blog/index.php

Fler .....?
yenny
CITAT (cinis74 @ 07-09-2005, 10:53)

Va kul att se smile.gif
Din adress ska jag genast lägga till på min lista över bloggar att läsa!
jendah
CITAT (KURT @ 07-09-2005, 11:02)
Det finns ju trädgårdsbloggar t ex http://johan.larsson.net/blogg/
http://jendah.se/blog/index.php

Fler .....?

ujdå... nu skäms jag för hur lite jag uppdaterat den här sommaren unsure.gif

smile.gif
cinis74
CITAT (yenny @ 07-09-2005, 11:17)
Va kul att se smile.gif
Din adress ska jag genast lägga till på min lista över bloggar att läsa!

Jag har redan lagt till din..... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon