|
.... ligger hemma i sängen och kan inget annat. En brakförkylning har invaderat mej. Idag skulle jag varit på ett seminarium om Adobe Acrobat hela dagen på Grand hotel. Typiskt när man för en gångs skull kommer iväg på något annat än det vanliga jobbet. Men det går inte att sitta på föreläsning och låta som om man har 3:e gradens TBC. Blir väl utslängd.... Tur att odla finns när livet är trist.... /Stina
Vi er flere! Jeg er hjemme med hoste, nese som renner og feber. Men kan heldigvis (?????) jobbe hjemmefra også. Finn frem en god bok! Eller papir og blyant, så du kan tegne hvordan du har lyst til å få det i hagen. God bedring. Synd med seminaret ditt.
Krya på dig
Är också hemma och är förkyld. Började lagom till helgen så den blev inte som jag tänkt mig. Skulle följt med syrran och hennes son på grönan i söndags men kände att jag inte orkade. Hoppas det blir bättre imorrn för då tänkte jag jobba efterson vi ska ha en utedag med roliga aktiviteter. jobbar i skolan så det blir lite tungt med en hel dag när man är förkyld. Man kan ju gå ut ialla fall om man orkar. Men det känns så typiskt at bli sjuk nu de sista sommardagarna. krya på oss!
CITAT (Fröis @ 06-09-2005, 08:37) krya på oss! Absolut!!!! Jag orkar nog inte gå ut idag, men jag tror jag ska ägna lite tid åt min roslista. Jag håller på och gör en förteckning över mina rosor. Med namn, härdighet, doft, planteringsår, storlek, hur gammal rossorten är och bild. Kuligt!!! Skulle också vilja lägga in info om och hur den ska klippas, men måste bara hitta någon bra sida där jag kan hitta den infon.... Bra med listor i alla fall när demensen börjar göra sitt intåg /Stina
Ja, man får se det som man får tid till annat man tänkt göra men inte hunnit. Igår sorterade jag tidningar och idag tänkte jag sortera lite papper och se sagan om ringen som jag inte sett.
 Och här kommer en förkyld till och sällar sig till skaran av snoriga, febriga och hängiga stackare. Krya på oss allihop, hoppas vi mår bättre snart...
Känns bra att man inte är ensam om att sitta har och snurvla och tänka på allt man missar. Men som sagt så får man försöka se det positivt!
Precis!!! Tror det är allas återgång till skolor, jobb, tunnelbanor, bussar etc som skapat förkylningsepidemin. Jättemånga jag känner är förkylda just nu!!!
hm.. satt just och läste på en annan sida om en tjej som upptäckt att henes kille varit otrogen. Inte blir man gladare av det.. tänker på min kille och längtar efter honom. Många timmar kvar tills han kommer hem.. suck.
Biggan_
06-09-2005, 09:35
Hej alla stackare!  Här har ni en till, som varit förkyld i en vecka nu Fy, vad det har varit långdraget, men det börjar lossna nu. Jag tror att det är värmen som gör att bakterierna frodas och det tar lång tid innan man blir frisk. Själv har jag inte varit snorig, men jag har haft en fruktansvärd hosta, feber, ont i huvudet, halsen och lederna. Jag har varit så hes så jag knappt fått fram ett ord Krya på oss, allesammans och ta det lugnt
Fialotta
06-09-2005, 10:48
Nämen...va många som är förkylda...krya på er och drick honungsvatten varm...det hjälper Stina...har du ingen hemma så säg till ...åker in till stan och köper åt dig Kramis till er alla sjuka
labarradepan
06-09-2005, 10:54
krya på dig..  ät massa vitlök
stennie
06-09-2005, 11:22
Kram och krya på ej alla stackare
CITAT (maudan @ 06-09-2005, 11:48) Stina...har du ingen hemma så säg till ...åker in till stan och köper åt dig Kramis till er alla sjuka  Gulle dej!!!!! Var precis nere i affären och köpte ingredienser till en fruktsallad med keso - nyttiga intaget Gick sedan till videobutiken och hyrde 2 filmer: Bombay Dreams (kanske lite barnslig???) och White noise (som visst är en skräckfilm... "hjälp") Köpte också en stor påse smågodis så nu är det strax filmtajm!!! /Stina
Fialotta
06-09-2005, 12:06
CITAT (stina @ 06-09-2005, 12:27) CITAT (maudan @ 06-09-2005, 11:48) Stina...har du ingen hemma så säg till ...åker in till stan och köper åt dig Kramis till er alla sjuka  Gulle dej!!!!! Var precis nere i affären och köpte ingredienser till en fruktsallad med keso - nyttiga intaget Gick sedan till videobutiken och hyrde 2 filmer: Bombay Dreams (kanske lite barnslig???) och White noise (som visst är en skräckfilm... "hjälp") Köpte också en stor påse smågodis så nu är det strax filmtajm!!! /Stina Låter som du får en bra sjukdag...bra att du pysslar om dig Ät lite godis för mig me ...fast jag inte är sjuk
Hej alla ni andra - jag har legat under täcket hela dagen, feber och snor... Trevligt att hitta den här solidariska tråden! Mulle
Halva min arbetsplats är dunderförkylda nu.. Jag också. På sätt och vis är det skönt att man inte är ensam. (Inte så att jag är glad över att folk är sjuka, men man känner sig inte lika eländig då..) Krya på mej och alla ni andra!
*Felix matte*
06-09-2005, 12:33
Skickar famnen full med Krya på! till er alla. Vitlök är bra
Hälsningar från min utsikt. fötterna solar sig...  Mulle
hmm.. kan inte se dig och dina fötter..
Hm, är det alltså så att jag måste lämna bilden kvar i albumet... Suck då har ju flera bilder i inlägg försvunnit för jag passade på att städa albumet idag... Det var bara ett par vanliga fötter... Mulle
Önskar att jag kunde ta en bild av min säng just nu, men mobilkameran har jag glömt på jobbet. Det ser ut som om en bomb slagit ner!!!  Obäddat och tillrört och i sängen ligger: dvd-spelaren, datorn, filmer, godispåse, 3 fjärrkontroller, tidningen Mitt i Sundbyberg, hopknöglat nattlinne, 5 gamla AoT, boken Min Trädgård, boken Anhörig, avsparkade tofflor eftersom jag ömsom fryser - ömsom svettas, tallriken som jag ätit fruktsallad i (orkar inte gå ut med den i köket) åsså jag!!!
CITAT (mulle @ 06-09-2005, 14:25) Hm, är det alltså så att jag måste lämna bilden kvar i albumet... Suck då har ju flera bilder i inlägg försvunnit för jag passade på att städa albumet idag... Det var bara ett par vanliga fötter... Mulle Precis så är det. Tror inte alls dina fötter gillar att negligerar dom på det sättet..
Åhhh, har du goooodis... Avundsjuk! Mulle
jag hitta chips i skåpet... smakade bara..
Har just bryggt en kopp kaffe - vilken ansträngning!!!
Kattgräs
06-09-2005, 15:04
Snörvlar här med... Krya på er!!!
Tack detsamma!
Ophelia
06-09-2005, 15:10
KRYA PÅ ER ALLA SJUKLINGAR!! TA EN REJÄL WHISKY Var på konferens idag och där satt det några som oxå kände sig risiga med sjuka barn. Hoppas de inte blir dåliga. Kramar på er
Jag är nog riktigt förkylnings-bombad i huvudet idag!!! Var nere på Konsum tidigare idag. Glömde kassler. Tänkte vi skulle äta lite nyttigt dvs spenat och kassler. Fick samla mina krafter och gå ner på konsum igen nyss. Kom hem med en hel kasse div varor - men ingen kassler. IGEN!!! Nu får det bli spenatsoppa med ägghalva och smörgås istället - så det så. Går INTE ner en 3:e gång!!!! Har dock snabbt städat sängen - gubben kom hem ps. Bombay Dreams var en lite söt film - Skräckfilmen var larvig ds
Typiskt när man tror att man ska bli bättre då smyger förkylningen ner i bröstet och det kittlas i halsen och man får hosta. Fast det känns alltid värst på mornarna. Hur är det med er andra sjuklingar idag?
Tja.. Jag undrar, hur mycket snor kan det rimligen få plats med i en normalstor näsa..? Så har jag det. Mycket snor, mindre hosta och ingen feber idag.
Ja, jag har samma undran som Ciczie, hur mycket snor kan det rymmas i en stackars sårig och söndersnuten näsa...  Ingen hosta - ännu men febern är kvar. Stackars oss...
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:10) TA EN REJÄL WHISKY :D :D Ded hjälpde inde... Snörvfff Mulle
Biggan_
07-09-2005, 10:00
CITAT (mulle @ 07-09-2005, 10:59) CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:10) TA EN REJÄL WHISKY  Ded hjälpde inde... Snörvfff Mulle Det hjälper inte, men det blir roligare
Sitter på jobbet idag - var tvungen att gå pga viktigt möte. Orkade inte hosta en natt till så jag tog en rejäl sup receptbelagd hostmedicin (med morfin i  ) så jag sov som en klubbad säl... Är dock allt annat än pigg. Tur att man har eget rum att sitta och kraxa i.
Jag blev såå stressad över att ni käka godis igår att jag ringde grannen och lämnade in en beställning. Han kom nyss över med en platta Marabou mjölkchoklad... Och jag mår genast lite, lite bättre! Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|