Latmask
Vill tipsa er om ett nyskapat forum där det diskuteras Sagan om Isfolket, en underbar bokserie som åtminstone jag älskar.

http://isfolket.larp.se/index.php
Betty
Nu är det flera år sedan jag läste serien, har läst den två gånger. Första gången började jag läsa den ett par veckor före julen - det var dumt, julstöket blev mycket lidande det året... rolleyes.gif

Tack för länken!
Latmask
Dom är lite svåra att släppa ifrån sig måste jag erkänna också. biggrin.gif
adrian
Grymt bra, jag läste dessa för många år sedan... smile.gif
Boxer
Funderade faktiskt för ett par dagar sedan om jag skulle plöja igenom serien en tredje gång. smile.gif
Björken
Håller fullständigt med er
Betty
CITAT (Boxer @ 06-09-2005, 09:40)
Funderade faktiskt för ett par dagar sedan om jag skulle plöja igenom serien en tredje gång. smile.gif

Samma här... biggrin.gif
yenny
Japp.. jag har också läst dom... 2 ggr... pluss häxmästaren och en till (har glömt namnet tillfälligt)
Det går inte att släppa dom när man väl börjat!

Ljusets rike hette den tredje... såg det nyss på sidan du länkat till smile.gif
Betty
Jag med har/har läst Häxmästaren men jag tycker att Isfolket var mycket bättre. wub.gif
pejori
en isfolkfan till smile.gif smile.gif
har också läst häxmästaren, den svarte riddaren, ljusets rike och blåljus smile.gif
isfolket är den bästa, sedan kommer blåljus, som utspelas på en ambulansstation. tyvärr bara sex böcker, men trevlig smile.gif smile.gif
Gillan
Här kommer en till wub.gif
Solfolket heter väl den tredje wub.gif (tror jag)
Men det finns ännu en;- Dom svarta riddarna eller nåt sånt.
Men Isfolket är klart bäst tycker jag biggrin.gif
HippieSpellan
speciellt de första isfolketböckerna.. ooh, tror jag läst dem 30-40 ggr.. inte de "nutida" för de tycker jag bara flummar ut, men serien är fantastisk.
blev just klar med de svarta riddarna som var ganska intressant och rolig att läsa, men för min smak för mkt spansk geografi och sådant. men det var ju det det handlade om =)

hon verkar vara helt ute i det blå själv, men vilka böcker hon kan skriva!=)
Kattgräs
Tack för den länken! rolleyes.gif wub.gif
Ophelia
Jag minns att jag läste hela serien under en sommar och tyckte den var jättebra. Skulle nog vilja läsa om dem och se vad jag skulle tycka om dem nu men det är ju MASSOR av böcker och vete 17 om jag skulle vilja köpa alla böckerna.
HippieSpellan
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:24)
Jag minns att jag läste hela serien under en sommar och tyckte den var jättebra. Skulle nog vilja läsa om dem och se vad jag skulle tycka om dem nu men det är ju MASSOR av böcker och vete 17 om jag skulle vilja köpa alla böckerna.

började prenumerera när jag gick i femman tror jag, fick inte alla förrns i början av gymnasiet tror jag=)
Ophelia
CITAT (HippieSpellan @ 06-09-2005, 16:28)

började prenumerera när jag gick i femman tror jag, fick inte alla förrns i början av gymnasiet tror jag=)

Läste att det var 47 böcker i hela serien smile.gif

Får nog begära tjänstledigt om jag ska komma igenom alla böcker inom en rimlig tid. biggrin.gif
HippieSpellan
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:30)
CITAT (HippieSpellan @ 06-09-2005, 16:28)

Läste att det var 47 böcker i hela serien smile.gif

Får nog begära tjänstledigt om jag ska komma igenom alla böcker inom en rimlig tid. biggrin.gif

skulle nog säga 46 ½, för sista halvan av sista boken berättar hon bara om sig själv och hur hennes skyddsandar är och sånt.=) så då kan du ta bort en dag ledigt där=)

de finns för övrigt på biblioteken, förutom en del som ser det som för provocerande och snuskiga böcker(som om inte det finns värre som fått pris)
Elanah
Älskar den serien! wub.gif Som tur var kom jag över allihop begagnat . Hade blivit tokig om jag hade måst vänta på nästa bok osv
HippieSpellan
CITAT (Elanah @ 06-09-2005, 17:02)
Älskar den serien! wub.gif Som tur var kom jag över allihop begagnat . Hade blivit tokig om jag hade måst vänta på nästa bok osv

jag lånade alla av en kompis men prenumererade så jag fick inbundna.... på så sätt läste jag om serien samtidigt=)
Anki på Öland
En till Isfolks-fan här. Har också alla böckerna och har läst om dom åtskilliga gånger. Har läst dom andra serierna också, men Isfolket är ett snäpp bättre.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon