|
Latmask
06-09-2005, 07:58
Vill tipsa er om ett nyskapat forum där det diskuteras Sagan om Isfolket, en underbar bokserie som åtminstone jag älskar. http://isfolket.larp.se/index.php
Nu är det flera år sedan jag läste serien, har läst den två gånger. Första gången började jag läsa den ett par veckor före julen - det var dumt, julstöket blev mycket lidande det året...  Tack för länken!
Latmask
06-09-2005, 08:06
Dom är lite svåra att släppa ifrån sig måste jag erkänna också.
Grymt bra, jag läste dessa för många år sedan...
Funderade faktiskt för ett par dagar sedan om jag skulle plöja igenom serien en tredje gång.
Björken
06-09-2005, 09:28
Håller fullständigt med er
CITAT (Boxer @ 06-09-2005, 09:40) Funderade faktiskt för ett par dagar sedan om jag skulle plöja igenom serien en tredje gång.  Samma här...
Japp.. jag har också läst dom... 2 ggr... pluss häxmästaren och en till (har glömt namnet tillfälligt) Det går inte att släppa dom när man väl börjat! Ljusets rike hette den tredje... såg det nyss på sidan du länkat till
Jag med har/har läst Häxmästaren men jag tycker att Isfolket var mycket bättre.
Här kommer en till Solfolket heter väl den tredje  (tror jag) Men det finns ännu en;- Dom svarta riddarna eller nåt sånt. Men Isfolket är klart bäst tycker jag
HippieSpellan
06-09-2005, 14:27
speciellt de första isfolketböckerna.. ooh, tror jag läst dem 30-40 ggr.. inte de "nutida" för de tycker jag bara flummar ut, men serien är fantastisk. blev just klar med de svarta riddarna som var ganska intressant och rolig att läsa, men för min smak för mkt spansk geografi och sådant. men det var ju det det handlade om =)
hon verkar vara helt ute i det blå själv, men vilka böcker hon kan skriva!=)
Kattgräs
06-09-2005, 15:01
Tack för den länken!
Ophelia
06-09-2005, 15:24
Jag minns att jag läste hela serien under en sommar och tyckte den var jättebra. Skulle nog vilja läsa om dem och se vad jag skulle tycka om dem nu men det är ju MASSOR av böcker och vete 17 om jag skulle vilja köpa alla böckerna.
HippieSpellan
06-09-2005, 15:28
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:24) Jag minns att jag läste hela serien under en sommar och tyckte den var jättebra. Skulle nog vilja läsa om dem och se vad jag skulle tycka om dem nu men det är ju MASSOR av böcker och vete 17 om jag skulle vilja köpa alla böckerna. började prenumerera när jag gick i femman tror jag, fick inte alla förrns i början av gymnasiet tror jag=)
Ophelia
06-09-2005, 15:30
CITAT (HippieSpellan @ 06-09-2005, 16:28) CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:24) Jag minns att jag läste hela serien under en sommar och tyckte den var jättebra. Skulle nog vilja läsa om dem och se vad jag skulle tycka om dem nu men det är ju MASSOR av böcker och vete 17 om jag skulle vilja köpa alla böckerna. började prenumerera när jag gick i femman tror jag, fick inte alla förrns i början av gymnasiet tror jag=) Läste att det var 47 böcker i hela serien Får nog begära tjänstledigt om jag ska komma igenom alla böcker inom en rimlig tid.
HippieSpellan
06-09-2005, 15:58
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:30) CITAT (HippieSpellan @ 06-09-2005, 16:28) CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 16:24) Jag minns att jag läste hela serien under en sommar och tyckte den var jättebra. Skulle nog vilja läsa om dem och se vad jag skulle tycka om dem nu men det är ju MASSOR av böcker och vete 17 om jag skulle vilja köpa alla böckerna. började prenumerera när jag gick i femman tror jag, fick inte alla förrns i början av gymnasiet tror jag=) Läste att det var 47 böcker i hela serien Får nog begära tjänstledigt om jag ska komma igenom alla böcker inom en rimlig tid.  skulle nog säga 46 ½, för sista halvan av sista boken berättar hon bara om sig själv och hur hennes skyddsandar är och sånt.=) så då kan du ta bort en dag ledigt där=) de finns för övrigt på biblioteken, förutom en del som ser det som för provocerande och snuskiga böcker(som om inte det finns värre som fått pris)
Älskar den serien!  Som tur var kom jag över allihop begagnat . Hade blivit tokig om jag hade måst vänta på nästa bok osv
HippieSpellan
06-09-2005, 16:28
CITAT (Elanah @ 06-09-2005, 17:02) Älskar den serien!  Som tur var kom jag över allihop begagnat . Hade blivit tokig om jag hade måst vänta på nästa bok osv jag lånade alla av en kompis men prenumererade så jag fick inbundna.... på så sätt läste jag om serien samtidigt=)
Anki på Öland
06-09-2005, 20:07
En till Isfolks-fan här. Har också alla böckerna och har läst om dom åtskilliga gånger. Har läst dom andra serierna också, men Isfolket är ett snäpp bättre. Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|