Full version: Marknad
Fröis
Nu när hösten kommit blir jag lite sugen på att gå på marknad. Någon som vet om det blir någon sådan i Stockholmsområdet snart?
kristerh
vad för slags marknad har du tänkt dig?
krister
Fröis
vanlig knallemarknad med massa olika saker.. eller vad som helst som man kan titta på och såklart köpa.. tongue.gif
kristerh
De enda jag känner till är de stående marknaderna; skärholmens loppis
och så finns det en i sundbyberg centrum, oxså en stående loppis varvat med auktioner.
krister
stina
Skärholmens loppis har stängt. Ska eller har flyttat till Vårberg... Marknaden i Sundbyberg har urartat helt - skitigt och sunkigt värre...
kristerh
CITAT (stina @ 06-09-2005, 14:46)
Skärholmens loppis har stängt. Ska eller har flyttat till Vårberg... Marknaden i Sundbyberg har urartat helt - skitigt och sunkigt värre...

Jaha så var det med det wink.gif har aldrig varit där själv wink.gif
krister
wolkenkrabber
Testa hötorget

hehe
kristerh
CITAT (wolkenkrabber @ 06-09-2005, 15:55)
Testa hötorget[IMG]

På söndagarna har jag hört att det är någonslags loppis där wink.gif
mycket ryssar o östfolk som säljer.
krister
wolkenkrabber
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:20)
Testa hötorget[IMG]

krister

inte den blekaste. tänkte mer på turkarna som säljer mobilskal, klockor, musik och lite annat rat
Kathy
CITAT (kristerh @ 06-09-2005, 16:20)
Testa hötorget[IMG]

krister

Jooo...det hålls någon slags "loppis" där om söndagarna. Mycket junk.
stina
Finns det inte någon relativt ny marknad vid Hornstull som nån engelsman startat? har inte varit där själv, men sett ett inslag på tv.
netaave
Här kanske du kan hitta nåt

http://www.svenskamarknader.com
yenny
CITAT (stina @ 06-09-2005, 17:30)
Finns det inte någon relativt ny marknad vid Hornstull som nån engelsman startat? har inte varit där själv, men sett ett inslag på tv.

Street

Så heter den smile.gif
Kathy
CITAT (yenny @ 07-09-2005, 00:07)
CITAT (stina @ 06-09-2005, 17:30)

Street

Så heter den smile.gif

Jaaa...där finns det mycket kul att titta på.
Handarbeten, väskor, udda och läckra smycken, hembakat bröd, kläder, keramik, m.m, m.m.
Fröis
Netaave: Tack för tipset. det var precis det jag sökte efter men varför är de så ont om marknader i stockholm. Man får åka ut till landet.. jag älskar marknader i stil med skänningemarken.
Fröis
Netaave: Tack för tipset! Precis vad jag sökte, men varför är det så ont om markander i stockholmsomådet? Gillar marknader i stil med skänningemarken.
Smedsborg
Den 5 okt är det en stor marknad med knallar i Norrtälje.
Den 6 okt flyttar de till Rimbo.

Ett riktigt stort område med hundratals stånd, tivoli och serveringar.
Det tar bara en timme med buss från tekniska högskolan och bussarna går ofta.
netaave
CITAT (Fröis @ 07-09-2005, 09:20)
Netaave: Tack för tipset! Precis vad jag sökte, men varför är det så ont om markander i stockholmsomådet? Gillar marknader i stil med skänningemarken.

3-4 okt är det marknad på Vaksala torg i Uppsala, ligger öster om centralen, om du i stället för att gå igenom stationshuset går åt rakt motsatt håll, rundar gamla godshusen (norra gaveln) där det nu är butiker och restaurang Katalin så ser du det .
Om du åker bil så sväng av E4 inne i stan, korsningen Vaksalagatan mot väster åk till du ser torget och parkera i Kvarnens köpcentra som ligger precis mitt emot torget åt norr. Infart på baksidan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon