Full version: Ett lite
Gillan
Det verkar som om det finns fler som försöker bryta
ett mönster här och liksom mig inte lyckas nåt vidare sad.gif
Jag hoppas och tror att det är övergående.Det verkar som
om det bara är att vänta och avvakta.

Ibland kan man (jag) tyvärr känna sig lite förbisedd
och osynlig wink.gif

Som jag sagt förut, har jag läst en tid på Odla utan
att registrera mig.

Det beror enbart på att jag var så fascinerad av all kunskap
att jag bara läste, och läste och..... ,,,,,,,,,,,;- Innan jag
kom på att jag också kunde registrera mig och vara en
del av forumet.

-Vad jag inte insåg, var att mina erfarenheter, vad gäller
trädgård och växter inte går att "mäta" med alla dom som
finns här och har riktiga fackegenskaper.

Då kan det stundtals kännas som om ALLT det vackra
jag har åstadkommit och har, sen många år tillbaka
endast är "olycksfall" i arbetet.

Det handlar inte om att jag får mindre självförtroende,
;- jag lyckas ju med det jag tar mig för wub.gif biggrin.gif
och för mig är ju det nog naturligtvis.

MEN! Vad jag inser, är att;- JAG har inget att tillföra nån
annan.
'
Det känns sorgligt sad.gif sad.gif

Som sagt var: - Inlägget är lite scitzofrent.Det handlar om två olika
saker som jag inte ens själv får att gå ihop,
ändå känns båda sakerna på samma gång blink.gif smile.gif
Betty
CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 16:04)
trädgård och växter inte går att "mäta" med alla dom som
finns här och har riktiga fackegenskaper.

jag har åstadkommit och  har, sen många år tillbaka  

----------------------------------------------.

MEN! Vad jag inser, är att;- JAG har inget att tillföra nån
annan.
'

Du känner FEL !!! biggrin.gif
Klart du har nåt att tillföra! Jag är jätteglad att det finns medlemmar här som har fackkunskap. Av dem har jag lärt mig massor! Och jag har lärt mig en hel massa av andra medlemmar med! Jag är helt övertygad om att du har hur mycket som helst att tillföra detta forum! Kram & välkommen! tongue.gif
kristerh
CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 16:04)
trädgård och växter inte går att "mäta" med alla dom som finns här och har riktiga fackegenskaper.

jag har åstadkommit och har, sen många år tillbaka

Jag tror att de flesta här inte har några fackegenskaper utan har precis som du varit nybörjare och lärt sig av sina misstag och experiment samt inte att förringa, lärt sig en hel del här på odla wink.gif
Ett annat bra sätt att lära sig är att köpa de trädgårdstidningar som finns i handeln.
Och varför skulle det vara så att dina resultat varit olycksfall i arbetet, tvärtom det visar ju att du kan rolleyes.gif
krister
Ophelia
Hmmm...tror INTE ett ögonblick på att du INTE har något att tillföra. Du har säkert en massa erfarenheter av odling och annat roligt (finns ju receptforum, grejaåfixaforum m.m., klart att DU har en massa att tillföra. Ja det finns de som har riktiga fackkunskaper OCH som faktiskt är riktiga fackmän/kvinnor och det är ju jättebra. Men du har ju DIN erfarenhet som du kan bidraga med. smile.gif smile.gif

Förresten satt du ju och pillade med datorn och kan säkert lära en och annan en hel del, kanske tålamod laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
Där har du fel Evgeni-du har massor att tillföra
Finns inget så värdefullt som att få veta om andras odlingsförsök, de lyckade -och de misslyckade i lika hög grad....
Många svarar på mycket men det är ju inte så att få svarar på allt -
Alla har sina olika beprövade metoder, kunskaper och erfarenheter varav det ofta finns minst 10 sätt att göra samma sak på -och alla fungerar smile.gif
tongue.gif
Jag tycker det är roligt om många svarar på en fråga jag ställt, eller kommenterar i allmänhet -det tror jag gäller för många här
Förresten är du inte ensam om -vad har jag eg åstadkommit" känslan .. nästan varje gång jag sett fina trädgårdar på trädgårdsvandringar -kan jag känna att jag vill hyra en Bulldozer o börja om med min egen ..
Tills jag kommer ihåg att jag gillar min trädgård -och att det som var så fint hos de andra-kanske inte skulle se lika bra ut hos mej ...

Så kom igen och svara och kommentera nu Evgeni smile.gif
Det är väl det som gör ett forum levande ?
Hälsar K
Sulawesii
Varför känner du så?
Jag är urdålig på utomhusväxter, men jag har aldrig ens tänkt i banorna att jag inte har något att tillföra. Nån måste ju ställa de dumma frågorna också!
pejori
tror att alla har något att tillföra odla smile.gif smile.gif
frågar man inte, så lär man sig inte smile.gif
jag har lärt mej jättemycket här, och all kunskap är av godo wub.gif wub.gif
och andras uppgifter om misslyckanden gör att andra kan testa något annat, så även misslyckanden är kunskap att dela med sig av smile.gif smile.gif
Gillan
Tack ska ni ha för alla uppmuntrande svar wub.gif
Usch!, Det är kanske inte min dag idag.
Det kanske beror på att hösten är i an-
tågande wink.gif wub.gif
Sulawesii
Nä, man har sina dagar......
Gåsis
Ibland är det inte bara expertråd som behövs. Man kan bli glad av att få läsa om hur någon lyckats med en växt eller ett projekt utan att göra efter konstens alla regler. Sånt vill i alla fall jag höra som gärna gör först och sen läser hur det borde gått till. Det är ju faktiskt mycket som fungerar för oss som inte alltid gör rätt också biggrin.gif

/Åsa
Gillan
CITAT (Gåsis @ 06-09-2005, 18:41)
Ibland är det inte bara expertråd som behövs. Man kan bli glad av att få läsa om hur någon lyckats med en växt eller ett projekt utan att göra efter konstens alla regler. Sånt vill i alla fall jag höra som gärna gör först och sen läser hur det borde gått till. Det är ju faktiskt mycket som fungerar för oss som inte alltid gör rätt också biggrin.gif

/Åsa

Tack! det är nåt åt det hållet som jag brukar tänka.
; - Jag gör många gånger efter fingertoppskänsla tongue.gif
Hannele
CITAT (kerstin z5-6 @ 06-09-2005, 18:09)
Där har du fel Evgeni-du har massor att tillföra
Finns inget så värdefullt som att få veta om andras  odlingsförsök, de lyckade -och de misslyckade i lika hög grad....
Många svarar på mycket men det är ju inte så att få svarar på allt -
Alla har sina olika beprövade metoder, kunskaper och erfarenheter varav det ofta finns minst 10 sätt att göra samma sak på -och alla fungerar smile.gif

Ja, roligast blir det ju, när man får höra olika sätt.
Trädgård är väl lite som barn, finns inte bara ett sätt. smile.gif
Sen är det spännande att höra, att det kan vara så olika, Sverige är ju långt.
Jag tycker det är så roligt att se alla fina bilder här.
Gillan
Jag kan bara säga tack!
Tack till er alla som har en sån fantastisk för-
måga att stötta när man känner sig liten och obehövd wub.gif wub.gif
Anki V
Jag tänker så här!

Vill någon läsa och kommentera mina små funderingar om odling så är jag glad och tacksam. Vill dom inte kommentera något så har jag i alla fall givit dom "chansen" men även möjligheten att undvika mig, i bästa fall har mina inlägg skapat en liten förströelse för någon.

Ett levande forum kräver att alla är delaktiga inte bara experterna som kan mycket. Även vi nybörjare har en hel del att tillföra. Många gånger nickar jag igenkännande när jag läser om någons vedermödor. För mig är allas erfarenheter viktiga.

I mitt yrke har jag lärt mig att "doktorn" inte alltid har rätt laugh.gif Ok för vetenskap och beprövad erfarenhet men " icke beprövad erfarenhet" är inte att förakta.

Go on!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon