vilda-tomten
Jag undrar vad som kan trivas under vårt stora gullregn. Det känns som om det är minst 10 meter högt, så en 6-7 meter högt och brett är väl rimligt att gissa att det är. Ganska torrt där det står.
mulle
Jag har satt två klematisar i mitt och olika marktäckare kring rötterna.
Ditt stora träd måste vara gudomligt då det blommar!
Mulle
stina
Jag har ett relativt nysatt gullregn som alltså inte är så stort. Jag har satt lila allium under mitt. Tycker det är fint eftersom dom blommar samtidigt med det gula gullregnet.
mulle
CITAT (stina @ 06-09-2005, 17:45)
Jag har ett relativt nysatt gullregn som alltså inte är så stort. Jag har satt lila allium under mitt. Tycker det är fint eftersom dom blommar samtidigt med det gula gullregnet.

Vilken bra idé! Jag får lila allium med posten snart...
In under gullregnet!
Tack för det tipset!
Mulle
stina
Välbekomme!! Hoppas du också tycker det blir fint - mina trivs som fisken i vattnet under trädet.

/Stina
Ophelia
Kanske lite geranium som täcker alliumbladen? smile.gif
vilda-tomten
Tack för svar så långt! Allium verkar spännande, jag har gått och klämt på påsar några år utan att veta var jag skulle kunna ha dem, detsamma med klematis (fast inte i påsar smile.gif )

Ja, det är ganska häftigt när gullregnet blommar på våren, det är vackert och jag blir glad av det gula. Trädgården var förvildad när vi köpte huset så det har spritt sig lite varstans och det stora trädet blommar sist.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon