|
Full version: MEN ALLA VI
Som inte platsar i era trätotrådar! Var får vi plats
CITAT (silos @ 06-09-2005, 17:33) HÄRINNE :wub: :wub: :wub: Du är bara för söt Silos Har du fått nåt fika idag?
CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 17:34) CITAT (silos @ 06-09-2005, 17:33) Du är bara för söt Silos Har du fått nåt fika idag? Härhemma har jag fikat och umgått med yngsta dottern och yngsta sonen
Jag skriver ganska mycket både i trädgårdstrådarna och i småprat - men ALDRIG, ALDRIG i trätotrådarna. Läser ibland och förundras över hur man orkar!!! Har inte så mycket ilska i mej och retar mej sällan på andra människors åsikter. Vi är alla olika, med olika tycke, smak och åsikter. Det får man acceptera.... Om man inte käftar med blir man heller inte påhoppad och slipper bli arg eller ledsen... /Stina
Sulawesii
06-09-2005, 17:10
Får plats får ni väl, men har den goda smaken att hålla er borta?  Själv kan jag ha lite svårt att inte få säga min mening......
Zarah P
06-09-2005, 17:27
Här inne verkar det mysigt! *bjuder på kaffe och nybakta kardemummasnurror*
CITAT (pejori @ 06-09-2005, 18:17) Vem svarade du Perjori? ;- mig eller nån annan
Sulawesii
06-09-2005, 17:33
CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 18:27) Här inne verkar det mysigt! *bjuder på kaffe och nybakta kardemummasnurror*  Nä tack, jag har precis proppat i mig en halv förpackning med Mint wafers..... mår illa  .... gärna en annan gång  .
Zarah P
06-09-2005, 17:34
CITAT (Sulawesii @ 06-09-2005, 18:33) CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 18:27) Här inne verkar det mysigt! *bjuder på kaffe och nybakta kardemummasnurror*  Nä tack, jag har precis proppat i mig en halv förpackning med Mint wafers..... mår illa  .... gärna en annan gång  . Du kan få ett glas Samarin istället. *nickar*
wolkenkrabber
06-09-2005, 17:58
vad är trätotrådar? trädgårdstrådar?
Sulawesii
06-09-2005, 17:58
CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 18:34) CITAT (Sulawesii @ 06-09-2005, 18:33) CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 18:27) Här inne verkar det mysigt! *bjuder på kaffe och nybakta kardemummasnurror*  Nä tack, jag har precis proppat i mig en halv förpackning med Mint wafers..... mår illa  .... gärna en annan gång  . Du kan få ett glas Samarin istället. *nickar*  Ja, det skulle nog behövas.... att man aldrig lär sig....
Att träta är det samma som att gräla. Det är ett äldre ord som används ganska sällan idag. Mulle
CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 17:32) Som inte platsar i era trätotrådar! Var får vi plats  Tja, säg det när jag som finns i alla "trätotrådar" känner att det inte finns plats för mig heller. Just nu, idag, så verkar det ploppa upp såna trådar som höstkantareller i skogen.
Ophelia
06-09-2005, 18:10
CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 19:01) CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 17:32) Som inte platsar i era trätotrådar! Var får vi plats  Tja, säg det när jag som finns i alla "trätotrådar" känner att det inte finns plats för mig heller. Just nu, idag, så verkar det ploppa upp såna trådar som höstkantareller i skogen.  Du får plats i mitt knä. Klarar av att ta alla i min famn som behöver det
Fialotta
06-09-2005, 18:14
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 19:10) CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 19:01) CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 17:32) Som inte platsar i era trätotrådar! Var får vi plats  Tja, säg det när jag som finns i alla "trätotrådar" känner att det inte finns plats för mig heller. Just nu, idag, så verkar det ploppa upp såna trådar som höstkantareller i skogen.  Du får plats i mitt knä. Klarar av att ta alla i min famn som behöver det  Ja...nu är snart kulmen nådd och då måste det ju vända igen...så här kan det ju inte fortsätta i all oändlighet....fram med lite positiv energi nu till varandra härinne....vi har en lång vinter framför oss och visst sjutton måste det ju vara stillje här då
CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 19:01) CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 17:32) Som inte platsar i era trätotrådar! Var får vi plats  Tja, säg det när jag som finns i alla "trätotrådar" känner att det inte finns plats för mig heller. Just nu, idag, så verkar det ploppa upp såna trådar som höstkantareller i skogen.  Vem poppar upp dem? Vem ser till att de fortsätter att bestå? Mvh Fenja
Ophelia
06-09-2005, 18:19
Känner mig en aningens skyldig nu.
Snälla söta! jag frågade faktiskt vart vi fck plats
CITAT (Ophelia @ 06-09-2005, 19:19) Känner mig en aningens skyldig nu. Ska du inte alls känna dig, du håller dig på mattan du, utom när du stampar i golvet så alla skrattar åt dig. Kram på dig stumpan
Ophelia
06-09-2005, 18:21
Reserv i mitt knä och resten i famnen
Ophelia
06-09-2005, 18:27
CITAT (Sulawesii @ 06-09-2005, 18:58) CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 18:34) CITAT (Sulawesii @ 06-09-2005, 18:33) CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 18:27) Här inne verkar det mysigt! *bjuder på kaffe och nybakta kardemummasnurror*  Nä tack, jag har precis proppat i mig en halv förpackning med Mint wafers..... mår illa  .... gärna en annan gång  . Du kan få ett glas Samarin istället. *nickar*  Ja, det skulle nog behövas.... att man aldrig lär sig....  "När din mage lider pin, heter hjälpen Samarin"
Latmask
06-09-2005, 18:33
Jag har ett litet förslag. Kan vi inte helt enkelt göra så att de som vill att bråket ska upphöra helt enkelt låter bli att skriva i de trådarna, och starta nya trådar i ämnet. Ibland kan det vara svårt att låta bli att svara när man läser något provocerande, så ta er i kragen och gå inte ens in på de bråkiga trådarna. Då ser vi ju vilka som vill fortsätta hålla gnabbet vid liv, de som fortsätter skriva. Låt oss alla andra hålla oss till de andra trådarna i stället. Tids nog sitter väl en handfull människor och gnabbas vidare i sina trådar, men om man inte läser dem så stör de inte heller. Vad tror ni om det? Och det gäller ALLA som inte vill att bråken ska fortsätta. Tänk inte: Jag ska bara svara på detta till, sluta nu. Direkt. Pronto (eller vad tusan det heter på utrikiska). Hör du till dem som vill fortsätta gnabbas, fritt fram. Men åtminstone jag vill inte bli del av det, tänk så.
Jag hakar på Latmask förslag! Mulle
Jag med
Tycker också att det är värt ett försök
Inga från Närke
06-09-2005, 18:41
CITAT (Latmask @ 06-09-2005, 19:33) Jag har ett litet förslag. Kan vi inte helt enkelt göra så att de som vill att bråket ska upphöra helt enkelt låter bli att skriva i de trådarna, och starta nya trådar i ämnet. Vad tror ni om det?  Håller också med. Man ska inte mata djuren heter det ju.
Zarah P
06-09-2005, 18:43
CITAT (Latmask @ 06-09-2005, 19:33) Jag har ett litet förslag. Kan vi inte helt enkelt göra så att de som vill att bråket ska upphöra helt enkelt låter bli att skriva i de trådarna, och starta nya trådar i ämnet. Ibland kan det vara svårt att låta bli att svara när man läser något provocerande, så ta er i kragen och gå inte ens in på de bråkiga trådarna. Då ser vi ju vilka som vill fortsätta hålla gnabbet vid liv, de som fortsätter skriva. Låt oss alla andra hålla oss till de andra trådarna i stället. Tids nog sitter väl en handfull människor och gnabbas vidare i sina trådar, men om man inte läser dem så stör de inte heller. Vad tror ni om det? Och det gäller ALLA som inte vill att bråken ska fortsätta. Tänk inte: Jag ska bara svara på detta till, sluta nu. Direkt. Pronto (eller vad tusan det heter på utrikiska). Hör du till dem som vill fortsätta gnabbas, fritt fram. Men åtminstone jag vill inte bli del av det, tänk så. Jag röstar också på ditt förslag!
Tummen upp för det!!!!
/Stina
Björken
06-09-2005, 19:03
Jag håller också med om det förslaget.
Jag har inte läst alla trådar idag, har haft oviktigare saker för mig, men vore det inte bra om odla.nu skaffade en chat-sida? Går att lösa enkelt genom att skapa en kanal på IRC, och så kan de som vill använda egna klienter, eller så kan odla.nu installera en valfri java-klient.
Ovanstående är alltså en smidig lösning för att flera ska kunna chatta med varandra samtidigt.
Lämpligen på ett nät där man kan registrera pseudonymer, annars tar det väl hus i helvete.
Tillägg : chat är bra för jag tror man då snabbare kan reda upp missförstånd osv.
Svante, zon 1
06-09-2005, 21:46
CITAT (Pirum @ 06-09-2005, 20:30) Jag har inte läst alla trådar idag, har haft oviktigare saker för mig, men vore det inte bra om odla.nu skaffade en chat-sida? Går att lösa enkelt genom att skapa en kanal på IRC, och så kan de som vill använda egna klienter, eller så kan odla.nu installera en valfri java-klient.
Ovanstående är alltså en smidig lösning för att flera ska kunna chatta med varandra samtidigt.
Lämpligen på ett nät där man kan registrera pseudonymer, annars tar det väl hus i helvete.
Tillägg : chat är bra för jag tror man då snabbare kan reda upp missförstånd osv. Oj! Jag kan bara berätta att jag har varit med om raka motsatsen i ett annat forum. Konflikter som började på diskussionsforumet flammade upp igen i chatten och sedan startades nya trådar i diskussionsforumet där folk var förbannade på varandra redan från början eftersom de just hade grälat i chatten. Administratörerena tappade snabbt all koll på vilka som bråkade värst eftersom det som sades i chatten inte sparades för eftervärlden. Det slutade med att chatten stängdes ner permanent, det var enda sättet att få konflikterna under kontroll.
CITAT (Reserv @ 06-09-2005, 19:01) CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 17:32) Som inte platsar i era trätotrådar! Var får vi plats  Tja, säg det när jag som finns i alla "trätotrådar" känner att det inte finns plats för mig heller. Just nu, idag, så verkar det ploppa upp såna trådar som höstkantareller i skogen.  Du, så mycker höstkantarell finns det inte ens här
Jag ville ju bara göra er uppmärksamma på att det faktiskt finns andra trådar att både läsa och skriva i. -Att det finns folk som skriver om annat om ni bara ville se dem
CITAT (Evgeni @ 07-09-2005, 07:13) Jag ville ju bara göra er uppmärksamma på att det faktiskt finns andra trådar att både läsa och skriva i. -Att det finns folk som skriver om annat om ni bara ville se dem  Jag läser alla trådar i småprat, jag läser nästan alla trådarna i dom andra avdelningarna också, och skriver gör jag lite här och var.
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 07:27) CITAT (Evgeni @ 07-09-2005, 07:13) Jag ville ju bara göra er uppmärksamma på att det faktiskt finns andra trådar att både läsa och skriva i. -Att det finns folk som skriver om annat om ni bara ville se dem -_- Jag läser alla trådar i småprat, jag läser nästan alla trådarna i dom andra avdelningarna också, och skriver gör jag lite här och var. Okidoki Är väl bara osynlig då Eller för ny Eller har inget album än
Bettson
07-09-2005, 06:43
CITAT (Latmask @ 06-09-2005, 19:33) Jag har ett litet förslag. Kan vi inte helt enkelt göra så att de som vill att bråket ska upphöra helt enkelt låter bli att skriva i de trådarna, och starta nya trådar i ämnet. Ibland kan det vara svårt att låta bli att svara när man läser något provocerande, så ta er i kragen och gå inte ens in på de bråkiga trådarna. Då ser vi ju vilka som vill fortsätta hålla gnabbet vid liv, de som fortsätter skriva. Låt oss alla andra hålla oss till de andra trådarna i stället. Tids nog sitter väl en handfull människor och gnabbas vidare i sina trådar, men om man inte läser dem så stör de inte heller. Vad tror ni om det? Och det gäller ALLA som inte vill att bråken ska fortsätta. Tänk inte: Jag ska bara svara på detta till, sluta nu. Direkt. Pronto (eller vad tusan det heter på utrikiska). Hör du till dem som vill fortsätta gnabbas, fritt fram. Men åtminstone jag vill inte bli del av det, tänk så. Jaha, Då har man då efter flera år utvecklats till en bråkstake. Just ditt förslag var det jag gav fram för flera dagar sedan i tråden kan vi inte ordna en vapenvila. Ja jädrar i det vilket liv det blev. Jag gillar nämligne inte när man häver ur sig anklagelser man inte vet att man har belägg förr. Typ vem som är trollet. Inte heller gillar jag när man hela tiden hackar på samma personer utan att reda ut sin konflikt som grundar sig i en konflikt med en annan person som kom till på en chat utanför forat. KOmplicerat värre och den konflikten borde man kunna ta någon annastans. Inte heller gollar jag när ma ständigt rackar ner på folk och är elek. Och det lite naiva förlsaget att alla som inte vill bråka slutar nu. Jättebra. Men två tredjedelar av de som bråkar värst tycker inte att de bråkar, de tycker de har rätt. Alltså fortsätter dom. Vad gör man åt det? Ja , jag försökte öppet be dom att sluta, resultatet blev ett himla liv trampade tår insinuationer osv samt att jag fick kritik för att ha hängt ut och namngett medlemmar. Så startar trollet på nytt inne på djur och natur. Naturligtvis var inlägget riktat till mig. Min alkilleshäl är just det där att småprat vill vi bli av med. Inlägg som sedan redigerades bort där man sa att inlägg av låg kvalite här hemma på småprat. Alltå som vanligt kan man inte säga att inlägg av detta ämne här hemma på småprat, utan inlägg av dålig kvalite här hemma på småprat. Jag skrev tråden jag börjar tröttna. Vilket är fullkomligt sant. Det här forat har betytt mycket för mig, med det är tyvärr inte så längre. Bara de kontakter som jag skickat PM till ibland känns som om jag vill ha kvar. Nu anklagas jag i stället för insinuationer och personförföljelse, oärlighet och gud vet vad. Jag namngav inte en enda person men en del tyckte sig tydligen se att jag förföljer vissa personer eftersom de tycker dig känna igen vissa formuleringar jag citerat utan namn. Andra sitter säkert och känner obehag och undrar om det är dom jag avser i inlägget. Naturligtvis är det som vanligt fel personer som tar åt sig. Det finns personer här inne som aldrig är i begrepp att be om ursäkt för sitt betende. Som alltid har rätt och som just använder sig av de ord där jag så att säga insinuerar. Aldig heller är de i begrepp att be om ursäkt, vilket jag tycker är en brist hos vilken person som helst. Alla gör vi då och då fel, alltså behöver man då och då be om ursäkt. Jag ber uppriktigt alla som vet med sig att de inte kastar grundlösa beskyllningar, säger elaka saker utan att be om ursäkt, plattar till folk, är åsiktspoliser om ursäkt. Jag vill inte göra er upprörda på något sätt. Trots allt är detta flertalet personer men ni hörs mindre än de andra. Någån bråkstake vill jag absolut inte vara så detta är mitt sista ord.
Bettson: Jag tror ärligt talat att ingen betraktar dig som en bråkstake. Nog tycker i alla fall jag att det är STOR skillnad på att diskutera i en tråd om hur man bäst får slut på bråken, och att faktiskt bråka.
Den diskussionen tycker inte jag man ska ignorera. Det man däremot ska ignorera är dom som kliver in i diskussionen enbart med syfte att blåsa liv i skiten igen, inte i vilja att hitta en lösning.
Snälla Betsson, hur kommer det sig att ditt inlägg hamnade här? Jag menar inte att det skulle vara nåt fel, men vad jag ville med mitt inlägg, var att för- söka få fokus på nåt annat än " trätor" Förutom det så lider jag med dig.Snacka om att "stånga huvet" blodigt Responsen kommer idag ska du se(  Hoppas jag)
Bettson, det du gjort är beundransvärt även om känslan är som att arbeta i motvind. Dina inlägg engagerar många, kolla bara på lästa antal, jisses! Stå på dig så kanske det en dag händer nåt, jag är väl kanske fel person att över huvud taget säga nåt om det här, men jag anser att det du gör är rätt. Hoppas få se många långa inlägg av dig framöver
CITAT (Bettson @ 07-09-2005, 07:43) Någån bråkstake vill jag absolut inte vara så detta är mitt sista ord. Visst är det väl konstigt att det är dom som inte är bråkstakar som känner att dom måste dra sej undan? Bettson!  En av mina favoriter här....
birgitek
07-09-2005, 07:07
CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 19:20) Snälla söta! jag frågade faktiskt vart vi fck plats  Du kan ju faktiskt starta egna trådar, om precis vad som helst! Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 07-09-2005, 08:07) CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 19:20) Snälla söta! jag frågade faktiskt vart vi fck plats  Du kan ju faktiskt starta egna trådar, om precis vad som helst! Birgit Ek Det där var faktiskt ett slag under bältet DET ÄR JU DET JAG HAR GJORT FLERA GÅNGER ! MEN DET ÄR JU BARA TRÄTOTRÅDARNA SOM SYNS Och OM du läste mitt inlägg, borde du kanske ha förstått det
birgitek
07-09-2005, 07:54
CITAT (Evgeni @ 07-09-2005, 08:19) CITAT (birgitek @ 07-09-2005, 08:07) CITAT (Evgeni @ 06-09-2005, 19:20) Snälla söta! jag frågade faktiskt vart vi fck plats  Du kan ju faktiskt starta egna trådar, om precis vad som helst! Birgit Ek Det där var faktiskt ett slag under bältet DET ÄR JU DET JAG HAR GJORT FLERA GÅNGER ! MEN DET ÄR JU BARA TRÄTOTRÅDARNA SOM SYNS Och OM du läste mitt inlägg, borde du kanske ha förstått det  Jag förstår dej faktiskt inte, man läser väl och skriver i de trådar man vill. Startar upp egna trådar om ämnen man vill diskutera, om ingen annan är intresserad så blir det ingen diskussion, det är inget att göra åt. Att så många skriver i de s.k "trätotrådarna" beror väl på intresse, eller? Vad är förresten trätotrådar? Som på mormors söndagmiddag då ämnen som politik, ekonomi, religion och sex var absolut förbjudna? Jag tycker att starka åsikter och hetsiga diskussioner är OK och för det mesta stimulerande. OCH DET FINNS PLATS FÖR ALLA, man väljer själv var och hur man vill delta. För att ta ett exempel; jag tycker för min del att "ordassociationsleken" är totalt ointressant medan många tycker att den är kul, då hoppar jag helt enkelt över den tråden, svårare är det inte, för varför skulle jag bli störd av något som roar många. Så delta i det du vill och hoppa över resten,så gör jag, för plats för allt och alla finns. Birgit Ek
Latmask
07-09-2005, 08:00
Bettsson:
Jag menade absolut inte att du skulle vara en bråkstake. Jag tyckte ditt försök var bra, men det slutade ju inte så bra som du vet efterson tråden har urartat.
Så jag rekommenderar även dig (såsom alla andra) att bara lägga ner bråken. Då vet vi vilka som vill gnabbas och så kan de fortsätta med det. Det är inget fel på det, vissa finner nöje i att gnabbas med varandra, men vissa gör det inte och mår dåligt av det. Så är man en av dem som vill att bråken ska sluta så sluta skriv om det från och med nu.
Den enda inläggsskrivaren man i slutänden kan påverka är sig själv.
Och detta blir härmed det sista inlägget jag skriver om denna sak, för annars motverkar jag mitt eget syfte. Jag ville bara inte att du skulle tro att jag på något sätt tycker att du förstör forumet för så är det inte alls!
Om nån vill ha svar av mig angående tjafsfrågor så kan ni skicka pm i stället.
Evgeni, jag tror och hoppas att dom här trådarna dör ut snart och att någorlunda normalt lugn kan återkomma. Det finns som sagt var många andra trådar, men du är väl som jag och många andra, nyfiken och kan inte låta bli att öppna när det är nåt nytt skrivet. För annars så skulle du juh inte veta att det är "trätotrådar", menar jag, du kan välja att delta eller bara läsa. Men nog tycker jag att det finns annat att läsa också, passa på att fördjupa dig i dom andra avdelningarna lite tills stormarna lagt sig. Jag menar inte att du inte är välkomen här, men om du känner obehag så kanske du gör dig själv en tjänst, man lär sig mycket i dom andra avdelningarna och "Djur och natur" har så vackra bilder med suverän information.
CITAT (Reserv @ 07-09-2005, 09:02) Evgeni, jag tror och hoppas att dom här trådarna dör ut snart och att någorlunda normalt lugn kan återkomma. Det finns som sagt var många andra trådar, men du är väl som jag och många andra, nyfiken och kan inte låta bli att öppna när det är nåt nytt skrivet. För annars så skulle du juh inte veta att det är "trätotrådar", menar jag, du kan välja att delta eller bara läsa. Men nog tycker jag att det finns annat att läsa också, passa på att fördjupa dig i dom andra avdelningarna lite tills stormarna lagt sig. Jag menar inte att du inte är välkomen här, men om du känner obehag så kanske du gör dig själv en tjänst, man lär sig mycket i dom andra avdelningarna och "Djur och natur" har så vackra bilder med suverän information. Reserv, jag vet faktiskt inte om jag ska känna mig tröstad av dina ord eller utstött Och du, jag läser faktiskt alla trådar, men ibland känner jag mig lite för okunnig för att delta
Men snälla Evgeni, inte var det för att stöta ut dig heller. Och är det så du känner att du är okunnig i ämnet så fråga, det finns hur mycket folk som helst här som är mer än villiga att svara på alla frågorna. Jag menade juh bara om det var så du kände ett mycket starkt obehag av bråktrådarna så kanske det kunde va´skönt med lugnet i djur och natur eller nån annan avdelning som intresserar. Du får jättegärna va´kvar här i småprat, det är juh du själv som känner om det är rätt eller fel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|