Full version: Forum
Azeman
... Borde finnas! smile.gif *älskar djur så jävla mycket* Jäddade en humla idag å o matate den smile.gif. så gulligt...
Zarah P
Vad snällt av dig att mata den - men vad är "jäddade" för något?
*hänger inte med* huh.gif
Azeman
CITAT (Zarah P @ 06-09-2005, 18:23)
Vad snällt av dig att mata den - men vad är "jäddade" för något?
*hänger inte med* huh.gif

Den låg mitt på en väg, en stor och fin humla (brukar annars vara små rädd för sånt) , men jag tyckte så synd om den, o jag som inte kan se nåt djur ligga mitt på en väg där bilar åker vare sig mask eller nåt annat. Så jag lyfte upp den, såg ut som att den inte kunde flyga, eller hur man ska säga, såg lite full ut ^_^... men ja, jag la den i gräset, och sen så plockade jag några blommor som jag har sett humlor på, och jag kollade på den humlan rätt så nära å, så det såg ut som om den tittade på mig och tackade och vräkte i sig allt. Jag kollade så nära på humlan och tyckte den var så söt så jag är nu inte rädd för humlor nå längre, så otroligt söta med sina "tänder" och spröt o sånt... Jag tänkte ta den med mig hem, Men det var på lunchen det, så jag kunde inte ta den med mig in till kursen, så jag lät den vara i gräsmatan då och pyntate lite och sen så gick jag därifrån, och sen så fick naturen ha sin gång. Men den var juh så otroligt stor och fin!! wub.gif
Sulawesii
Det finns på vegan.nu.
Fenja
Du har en egen hemsida som du skulle kunna arbeta för att göra bättre, mer användarvänlig och höja "hip-faktorn" på så skulle du kunna skapa ett sådant forum helt själv... Har du kollat på nätet, det kanske redan finns något forum som fyller ditt behov?
Jag förstår inte riktigt varför du är här och tjôtar om detta? Du borde ha noterat att responsen är rätt tam....
Mvh
Fenja
Pirum
CITAT (Sulawesii @ 06-09-2005, 18:34)
Det finns på vegan.nu.

Bra tips, är själv inte registrerad där, men brukar läsa då och då. Där finns flera stycken vettiga personer, och även många ovettiga brukar kunna argumentera ok iaf.

Tillägg : siten har alltså även diskussioner för icke-veganer. Men självklart ska man visa vanlig folkhyfs. Precis som på siter för feminism så hör det till god ton att föra kritik mot feminismen/veganismen i de delforum som är lämpade för detta, så att det stora flertalet kan just diskutera veganism/feminism i sig, och inte veganisms/feminisms vara eller icke vara. *puh*
Kathy
CITAT (Fenja @ 06-09-2005, 18:48)
Du har en egen hemsida som du skulle kunna arbeta för att göra bättre, mer användarvänlig och höja "hip-faktorn" på så skulle du kunna skapa ett sådant forum helt själv... Har du kollat på nätet, det kanske redan finns något forum som fyller ditt behov?
Jag förstår inte riktigt varför du är här och tjôtar om detta? Du borde ha noterat att responsen är rätt tam....
Mvh
Fenja

Tja...hon får ju respons av dig, t.ex. unsure.gif
renate
CITAT (Azeman @ 06-09-2005, 18:19)
... Borde finnas! smile.gif *älskar djur så jävla mycket* Jäddade en humla idag å o matate den smile.gif. så gulligt...

Detta är i grund och botten ett trädgårdsforum,ett forum för djurens rätt passar inte riktigt in här.
Det finns ja Djur och natur,det räcker väl.Vi pratar mycket här om våra djur både i ord och bild.

En djurvän
silos
Djuren är U N D E R B A R A;själv har jag 4 hundar och bodde jag annorlunda skulle jag ta hand om flera omplacerings hundar wub.gif
Gillan

Om tråden passar in eller inte, låter jag vara osagt.

Däremot tycker jag faktiskt att du borde försöka
vårda ditt språk. blink.gif
Azeman
CITAT (Evgeni @ 07-09-2005, 06:53)

Om tråden passar in eller inte, låter jag vara osagt.

Däremot tycker jag faktiskt att du borde försöka

hahaha... okey.. men jag svär väldigt mycket biggrin.gifwink.gif
Azeman
CITAT (renate @ 06-09-2005, 22:19)

Detta är i grund och botten ett trädgårdsforum,ett forum för djurens rätt passar inte riktigt in här.
Det finns ja Djur och natur,det räcker väl.Vi pratar mycket här om våra djur både i ord och bild.

En djurvän

jo, men i djur och natur forumet fick man ändast prata/visa bilder om insekter och solnedgångar.

Just därfö tänckte jag ett husdjursforum, om man pratar om sina egna husdjur o sånt dära.. .det var juh bara ett förslag... alla behöver väll inte ta i så himlans mycket så att dom nästan skiter på sig.
Reserv
Du menar alltså att du vill ha en husdjursavdelning här på forat? Men det är juh ett trädgårdsforum du sökt dig till, zoologiska forum bör det väl finnas ett antal av väl?
netaave
[QUOTE Däremot tycker jag faktiskt att du borde försöka

Och vem är du då som kan sätta dig till doms över det???? Sköt dig själv och lämna andra i fred.
Gillan
CITAT (netaave @ 07-09-2005, 12:26)
[QUOTE   Däremot tycker jag  faktiskt att du borde försöka

Och vem är du då som kan sätta dig till doms över det???? Sköt dig själv och lämna andra i fred.

Jag förstår faktiskt inte vad det var som var så
förskräckligt med att jag bad Azeman att vårda
sitt språk.
Personligen tycker jg det är lättare att bemöta en
annan människa med ett , för mig, "normalt"
språkbruk utan svordomar och tillmälen blink.gif
'
Måste säga att jag blir ganska förvånad över din
reaktion unsure.gif
farbror B
CITAT (Evgeni @ 07-09-2005, 12:40)
CITAT (netaave @ 07-09-2005, 12:26)
[QUOTE   Däremot tycker jag  faktiskt att du borde försöka

Jag förstår faktiskt inte vad det var som var så
förskräckligt med att jag bad Azeman att vårda
sitt språk.
Personligen tycker jg det är lättare att bemöta en
annan människa med ett , för mig, "normalt"
språkbruk utan svordomar och tillmälen blink.gif
'
Måste säga att jag blir ganska förvånad över din
reaktion unsure.gif

inte meddelande bara till evgeni utan alla som känner sej träffade

Tänk att jag brukade tycka att det var dagens höjdpunkt att få skriva och busa på odla. Blir bara deppad av odla nu, funderar på att ta bort minn användare

fattar för mitt liv inte hur ni kan gnälla å hamna i luven på varann heela tiden i alla trådar.
Finns det INGENmed ett uns förlåtande i kroppen, som kan anse ett måhända grinigt svar vara resultatet av en dålig dag, istället för att skapa hundra inlägg om hur vi ska va?
är ni bara obotliga pessimister å gnällspikar å bråkmakare?

Finns det Ingen[I]som kan skriva i trådarna utan att använda grova ord å reta upp folk?

'ger nart upp*

Oavsett vilket ämne som tas upp så måste några gråta, bli stötta å ha ordkrig.
har ett förslag till er som känner sej träffade:

Starta en ny sajt: gralsjuk.nu

Pirum
/me applåderar åt Farbror Blå. Eller B, förlåt. Jag förstår inte att folk ens ORKAR reta upp sig på än det ena än det andra. Och för det mesta brukar det inte bråkas om relevanta saker, utan det bråkas om att bråkas. Jag fattar ingenting.

Men vad gäller djur : Detta är ett trädgårdsforum, odla.nu, inte avla.nu. Därför är det rimligt att de fora som finns här är inriktade på trädgård. Samt ett extraforum (småprat) där man kan prata om ditten och datten. Och det gör väl inget om en husdjurstråd dyker upp här lite då och då.

Rekommenderar, som nämnts tidigare i tråden, vegan.nu för djupare djurrättsdiskussioner.
solkatten
www.katter.nu finns det ett forum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon