Full version: digitalis
Gåsis
Mina digitalis frösådde sig rejält förra året - på en enda fläck unsure.gif Där är det nu massor av små plantor som inte blivit stora nog att hantera förrän nu. Men när är det bäst att flytta på dem, är det kanske för sent på säsongen här i zon 7? Men dom står trångt som dom står.

/Åsa
Betty
Jag skulle gallra och flytta en del av dem till våren. Prova också att kruka en del och sätt dem i kallbänken över vintern.
kerstin z5-6
OCH Skydda not vårsol -det är då de och stockrosorna kroknar ..en granruska hjälper bra
Gåsis
Tack för råden. Jag provar smile.gif Det är alltid en massa granbarr i min rabatt på våren, det räddar digitalisen men jag får aldrig min stockrosor att övervintra. Det är innesådd och jätteplantor på våren som gäller här.

/Åsa
kerstin z5-6
ash då -jo de kan vara lite kinkiga -har du prövat väldränerat nästan grusig jord till stockrosorna?
Gåsis
Tomten ligger på en grusås, men kanhända är gruset lite väl finkornigt. Men annat som kan vara lite kinkigt klarar sig bra. Jag kommer nog bara inte överens med stockrosor sad.gif

/Åsa
lilla mamma
Digitali- vill ngn ha plantor? Mina stockrosor står på ett riktigt skitställe i trädgården. Precis under taket där vi drar vattenslangen över den och där överskottsvattnet från kranen kommer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon