kristerh
Jag brukar köpa linser på nätet, fungerar jättebra och mycket billigare än hos optikern, de ställen jag brukar köpa är; Lensbuddy.com och senast hos Lenson.com, som är billigast hittills,

har någon några andra tips på linsaffärer som har snabba leveranser och billiga priser wink.gif

fattar inte att det skall vara så dyrt med liner hos optikern wink.gif visserligen får man ju synkontroll men det kan man ju köpa separat och ändå tjäna på affären.
krister
Fialotta
Ett hett tips från mig smile.gif

mycke bra ställe på nätet
http://www.komfarni.se/
Pia-Maria
Låter som ett bra tips men jag har alltid funderat på hur man talar om för sin optiker att man vill ha med sej "receptet" för att kunna beställa via nätet istället. Det känns som att det lätt blir pinsamt, eller?
hur gör du?
kristerh
CITAT (Pia-Maria @ 07-09-2005, 13:08)
Låter som ett bra tips men jag har alltid funderat på hur man talar om för sin optiker att man vill ha med sej "receptet" för att kunna beställa via nätet istället. Det känns som att det lätt blir pinsamt, eller?
hur gör du?

Det är bara att tala om att du vill ha receptet när du gjort undersökningen,
de har inget med att göra var du beställer dina linser, och om de frågar
säger du bara att du köper via nätet och det är mycket billigare än hos dem

men min erfarenhet är att de bara säger "jaså du köper linserna på nätet"
javisst säger jag och ser glad ut.
krister
KURT
När det gäller linser så bör man väl förutom synundersökning också kontrollera att man inte får problem med infektioner. Eller är det inget prolem längre? Förr hade man ju problem med att amöbor och bakterier i linsvätskan som gav ögoninfektioner.
kristerh
CITAT (KURT @ 07-09-2005, 13:23)
Förr hade man ju problem med att amöbor och bakterier i linsvätskan som gav ögoninfektioner.

Man bör ju kontrollera sig hos en optiker 1 gång om året,
tror att problemet med amöbor o dyl försvann i och med att man byter linsburk varje gång man köper linsvätska, och jag tror inte att bakterierna o amöborna kom från linsvätskan utan från de burkarna man förvarade linserna i på nätterna.
jag har iallafall aldrig haft problem med det, jag tror att vätskorna man använder numera är bättre än de var för några år sedan wink.gif
krister
kristerh
CITAT (maudan @ 07-09-2005, 13:03)

De hade rätt dyr frakt 69:- och sände bara på postförskott wink.gif
de jag köper av skickar med en räkning eller så kan man betala med sitt kort när man beställer.
Dessutom kommer linserna direkt hem i brevlådan.
krister
Fialotta
CITAT (kristerh @ 07-09-2005, 13:40)

de jag köper av skickar med en räkning eller så kan man betala med sitt kort när man beställer.
krister

Direkt hem i lådan kommer dessa oxå...priset kan jag inte jämföra..handlar bara där och inbetalningkort följer med paketet.
Recept hos din optiker har man rätt att få..inget som ska vara pinsamt...det är dom skyldiga att lämna ut.

Min dotters firma...så jag ska fråga om dom är dyrare än andra...hon är dipl.linsoptiker smile.gif
Gillan
CITAT (maudan @ 07-09-2005, 14:21)

krister

Direkt hem i lådan kommer dessa oxå...priset kan jag inte jämföra..handlar bara där och inbetalningkort följer med paketet.
Recept hos din optiker har man rätt att få..inget som ska vara pinsamt...det är dom skyldiga att lämna ut.

Min dotters firma...så jag ska fråga om dom är dyrare än andra...hon är dipl.linsoptiker smile.gif

Förlåt, kunde inte låta bli, men är din dotter
disciplinerad eller diplomatisk wub.gif laugh.gif laugh.gif
kristerh

Men det stog att de skickar med postförskott, men om inte är det ju bra.
krister
Fialotta
CITAT (Evgeni @ 07-09-2005, 14:28)

krister

Förlåt, kunde inte låta bli, men är din dotter
disciplinerad eller diplomatisk wub.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif både och...efter mor sin wub.gif
Pfaffan
Min sambo köpte sina glasögon från http://www.glasogondirekt.com/ och det blev en både smidig och billig affär.

Ang. besöket hos optikern så betalar man ju faktiskt för undersökningen, så det är väl inget pinsamt att bara ta receptet?
Ibland bjuder de på undersökningen om man köper glasögon hos dem, men annars kostar det allt ett par hundralappar...

/Pfaffan
Ewa L
Jag har haft linser sedan 1974 (hjälp, det är ju över 30 år!! blink.gif ) och sedan 1996 är jag kund hos Lensway. Har inget annat än gott att säga om det samarbetet.

I mitt fall blev det minst sagt pinsamt när jag "tvingades" be om mitt recept. Faktiskt så jobbigt att jag passade på att gå till en främmande optiker i en främmande stad. tongue.gif

Numera står jag dock för det hos min ordinarie, även om vi inte är bästisar längre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon