Inga från Närke
Appropå frågan: Vad gör ni andra på dagarna? Hur hinner ni sitta vid datorn så mycket.

Vore kul att se hur det är fördelat mellan medlemmarna. Synd bara att man inte kan rösta på flera alternativ skulle vilja ha några till som t.ex. heter:
Planerar bra så tiden räcker, prioriterar trädgården framför inomhus eller tar dagen som den kommer det som blir gjort blir gjort o.s.v

Skriv inte nu att ni saknar alternativ m.m.m.m.m. De flesta stämmer nog in.
Ni behöver inte kommentera om ni inte vill utan bara sätta ett prick i det som passar eller strunta i hela omröstningen.
wolkenkrabber
efter som inget alt riktigt passar mig tog jag den närmaste.

Arb heltid

gymnasiet
annama
Jag är pensionär på heltid sedan 12 år och har aldrig haft det bättre biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Jag är såvitt jag vet ganska frisk förutom slitna nackkotor 5,6 och 7 vilket ger mig vissa besvär med att använda sekatören o.dy. Dessutom har jag slitna höftleder så att det där med grävning får tas i etapper, men jag mår alldeles utmärkt. Jag måste äta Levaxin livet ut, men det har jag gjort i över 20 år. Min äldsta hund går på samma mediciner som jag, hon har dessutom diabetes och jag ger henne en spruta kl.8 var morgon, det är värre för mig än för henne, åtminstone var det så i början, hon bryr sig inte alls, står snällt still och viftar på sin långa vita svans. Min trädgård kommer aldrig att bli färdig!!! Jag hade en vision, men det blir aldrig som på bilderna på fröpåsar och i t.ex. Flora och Mein schöner Garten, mina hundar har inbyggda sekatörer som dom använder utan att be om lov. Så jag jobbar på i min egen takt och ser framför mig hur det SKULLE se ut, men....... ohmy.gif rolleyes.gif sad.gif unsure.gif
Reserv
Heltidsarbetande med missbrukare vilket ger mig mycket frihet och många små stunder när man kan slinka in på odla, jag behöver juh egentligen bara gå ifrån när det händer nåt eller när nån ska på rättegångar, läkarbesök och sånt. När det väl är arbete på gång så är det juh många gånger mycket hårt istället så man njuter av lugnet som kan va´långa stunder. rolleyes.gif
Gillan
Jag är också pensionär på heltid. Det tog många långa
år att acceptera min kropps dumheter.Från att vara
superaktiv till att vara tvungen att lyssna efter i fall
kroppen vill vara med eller inte.
Idag är jag dock både glad och nöjd.Njuter av
livet allt vad jag förmår.Har mycket att vara tacksam
för.Jag har ju två hem, wub.gif
Det är ju inte alla som har förmånen av att ha två hem
tex.; - Ett inne och ett ute tongue.gif
Brukar säga att jag känner mig som Ferdinand.Får
jag bara sitta under min ek och lukta på blommorna
är jag nöjd biggrin.gif biggrin.gif
annama
Jag är pensionär på heltid sedan 12 år och har aldrig haft det bättre biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Jag är såvitt jag vet ganska frisk förutom slitna nackkotor 5,6 och 7 vilket ger mig vissa besvär med att använda sekatören o.dy. Dessutom har jag slitna höftleder så att det där med grävning får tas i etapper, men jag mår alldeles utmärkt. Jag måste äta Levaxin livet ut, men det har jag gjort i över 20 år. Min äldsta hund går på samma mediciner som jag, hon har dessutom diabetes och jag ger henne en spruta kl.8 var morgon, det är värre för mig än för henne, åtminstone var det så i början, hon bryr sig inte alls, står snällt still och viftar på sin långa vita svans. Min trädgård kommer aldrig att bli färdig!!! Jag hade en vision, men det blir aldrig som på bilderna på fröpåsar och i t.ex. Flora och Mein schöner Garten, mina hundar har inbyggda sekatörer som dom använder utan att be om lov. Så jag jobbar på i min egen takt och ser framför mig hur det SKULLE se ut, men....... ohmy.gif rolleyes.gif sad.gif unsure.gif
Elanah
Jag jobbar heltid som personlig assistent. Jobbar med en multihandikappad tjej. Tungt men givande. rolleyes.gif
annama
Jag har tydligen blivit tjatig på gamla dar, sorry!
Hur gick det till undrar jag..... unsure.gif unsure.gif unsure.gif
mulle
CITAT (annama @ 07-09-2005, 18:46)
Jag har tydligen blivit tjatig på gamla dar, sorry!
Hur gick det till undrar jag..... unsure.gif  :unsure:  :unsure:

laugh.gif
Du vet väl att vissa saker måste upprepas för att vi ska fatta... tongue.gif

Själv jobbar jag deltid, 80%, och det är jag jättelycklig över! Men det är ett specialprojekt som bara pågår i tre år.
I övrigt ser jag fram emot den dag då jag äntligen kan ägna mig åt mitt drömjobb: att vara pensionär! smile.gif
Med det är lååångt dit ännu...
Mulle
stina
Arbetar heltid framför datorn. Slinker in på odla korta stunder under dagen när jag tar "mikropaus" från jobbet + på kvällen längre stunder.
Monarda
Jobbar heltid. Mycket kontakter med kunder världen över i en tung branch. Tillbringar så gott som hela dagen framför datorn och gör även en hel del övertid.
Men ändå - när jag kommer hem slår jag ofta på datorn nästan det första jag gör och kollar runt lite. Man är väl tokig!
Tesa
Jobbade heltid och mer än så tills för nån månad sen...nu jobbar jag nån sorts deltid...varje förmiddag och lite då och här eftersom jag är bonde som tappat orken...tur att gubben har kvar av den varan..
lilla mamma
Elanah och jag gör samma, fast jag har en manlig.

Reserv, ditt jobb skulle jag vilja prova på
Lady Hamilton
Jag jobbar heltid natt smile.gif
I vården med ett mycket omväxlande jobb.
Det kan vara allt från att någon behöver "komma bort o vila", hjärtinfarkter, benbrott, missbruk, till vård i livets slutskede (både yngre o äldre). Och då är det skönt att kunna "koppla av" med lite växter åsså NI ALLA här på odla förstås!
Castea
Heltidsarbetslös för närvarande. Datorn sitter jag vid nästan hela dagarna, men datorn är också mitt viktigaste instrument i mitt jobbsökeri. Kollar lediga jobb, skickar mail till potentiella arbetsgivare, lägger in min CV i en massa databaser. Det gäller ju vara helt självgående aktiv om man ska få tag på ett jobb igen. Förra jobbet fixade jag fram efter ett halvår av internetsökande och "försäljning" av mig själv via mail.

Så det är ett heltidsarbete att vara arbetssökande också.

Och när andra har fikapaus på sina riktiga arbetsplatser kopplar jag av här hemma med en och annan tur hit till Odla bl a. wub.gif
Ophelia
Jobbar, jobbar och jobbar grymt mycket.
Biggan_
Deltidsarbetar i affär ca 75 %. Arbetar kvällar och varannan helg. Börjar tidigast kl 14.00 och slutar kl 10.15.
lavendel2
CITAT (mulle @ 07-09-2005, 19:03)
I övrigt ser jag fram emot den dag då jag äntligen kan ägna mig åt mitt drömjobb: att vara pensionär! smile.gif
Med det är lååångt dit ännu...
Mulle

Samma här! tongue.gif tongue.gif
Tio år kvar...och jag är frisk och stark och arbetsför..men så totalt less på att behöva anpassa mej efter arbetet!

Visst..jag står väl ut...är en riktigt seg och envis smålänning...så jag jobbar på ..och engagerar mej....men egentligen vill jag bara sitta och lukta på mina blommor! rolleyes.gif
Lavendel
pejori
pensionär heltid wub.gif
stennie
CITAT (stina @ 07-09-2005, 19:03)
Arbetar heltid framför datorn. Slinker in på odla korta stunder under dagen när jag tar "mikropaus" från jobbet + på kvällen längre stunder.

Precis som jag tongue.gif sleep.gif
Tatta
Jag tänker skriva att ja saknar alternativ ändå.. så det så tongue.gif

Min vardag ser ut som så att jag pluggar heltid till sjuksköterska.
Annars rusar jag runt hemma som en iller mellan mina 3 barn som alla ska ha mest uppmärksamhet hela tiden såklart smile.gif
Pirum
Jag studerar på heltid, så jag fyllde i "arbetar heltid" eftersom det är det mest rimliga valet att välja smile.gif Enda skillnaden mot ett vanligt jobb är att jag bara får ett par tusen i "lön" och resten får jag låna, menmen... smile.gif
Anki på Öland
Sjukskriven på ½-tid och jobbar den andra halvan på ett gruppboende för utvecklingsstörda.
Anki
netaave
Jobbar halvtid, 5 tim må-tors, perfekt! Sitter vid en dator hela tiden så går in på odla när det är lugnt.
Den andra halvtiden har jag sjukbidrag, då sitter jag mest vid datorn hemma, när jag inte är i trädgården förstås.
yenny
jag jobbar 80% på ett gruppboende för graft förståndshandikappade.... det är en salig blandning på arbets tider.
fruberglund
Arbetslös på heltid men snart mammaledig (som inte fanns med som alternativ).
Ewa L
Jag kan skriva d:o till Stinas kommentar. Heltid framför dator, med mikropauser på Odla.

Däremot har jag lagt om min arbetstid. Istället för "normala" 5x8 timmar i veckan jobbar jag 4x10. Tycker inte det är någon större skillnad mellan att jobba 8 eller 10 timmar per dag, däremot att få en dag extra i veckan ledig!! wub.gif
Har valt att förlägga denna till onsdag, vilket gör att mina veckor har tappat de förhatliga måndagarna (och tisdag).
Jag har: lördag, söndag, torsdag, fredag, lördag, torsdag, fredag. wub.gif wub.gif wub.gif
grycken
Jag arbetar 75% och är sjukskriven (tidsbegränsad sjukersättning) resten pga depression. Jag jobbar med bildbehandling och sitter vid datorn sex timmar per arbetsdag. Hinner slinka in på Odla.nu då och då under arbetsdagen och även hemma. Det har blivit lite av en drog med Odla.nu, nybörjarentusiasm!

Jag fick kolonilott i våras och det har betytt oerhört mycket för min hälsa. Från att ha suttit hemma framför datorn eller TV:n eller läst mest hela dagarna är jag nu ute flera timmar per dag, får frisk luft och motion. Även lagom social samvaro med kolonigrannarna och många nya odlartips från mina invandrargrannar. Jag har t.o.m. gått ner i vikt sen i våras. Hinner inte äta så mycket och då blir det mest egna grönsaker. Sötsaksbehovet har nästan försvunnit. Vill inte tänka på hur det ska bli i vinter... när det inte är så mycket att göra med kolonilotten.
AnnammA
Jag jobbar (minst!) 81% deltid med hemtjänst/hemsjukvård. Ett psykiskt och fysiskt tungt arbete, men ack så roligt smile.gif och faktiskt omväxlande att jobba med människor!

AnnA
silos
Jag var först sjukskriven i många år,på grund av ont i kroppen och även själen och till slut blev jag förtidspensionerad.

Det var svårt för mig att acceptera det hela men nu är jag endast mycket mycket tacksam för att få vara hemma och göra sakerna i min egen takt.

Jag har mina 4 underbara vovvar och mitt pyssel och jag tackar min skapare varenda morgon då jag få gå upp och ut med vovvarna wub.gif
astrid.m.s
Jag har heltid men just nu är jag friårsledig till aug 06! Det känns mycket bra och dagarna bara rusar iväg, precis som vanligt.
Men vad ska du då göra frågar många. Det finns alltid nåt man kan göra tycker jag. Dessutom heter det "fri" säger jag så då behöver man inte göra nåt speciellt, bara ta dan som den kommer. Visst tänker man att man ska göra det och det men man behöver inte ha planerat för ett år framåt som många tror att man gör. Än har vi "sommar" med sol och varmt på dagarna så man fortfarande kan gå lättklädd, det känns bra. Dessa dagar är man ute och påtar och mår gott i solen.
wub.gif
silos
CITAT (astrid.m.s @ 08-09-2005, 08:53)
Jag har heltid men just nu är jag friårsledig till aug 06! Det känns mycket bra och dagarna bara rusar iväg, precis som vanligt.
Men vad ska du då göra frågar många. Det finns alltid nåt man kan göra tycker jag. Dessutom heter det "fri" säger jag så då behöver man inte göra nåt speciellt, bara ta dan som den kommer. Visst tänker man att man ska göra det och det men man behöver inte ha planerat för ett år framåt som många tror att man gör. Än har vi "sommar" med sol och varmt på dagarna så man fortfarande kan gå lättklädd, det känns bra. Dessa dagar är man ute och påtar och mår gott i solen.
wub.gif

Det bästa i mitt liv är att jag håller på att lära mig detta:att inte hela tiden göra någonting och det kan jag tacka min kropp och själ och ande för;annars hade jag sökert gått sönder för länge sedan.
karjo
Jag valde alternativet jobbar heltid, för jag studerar och det var det närmaste man kunde komma. Är snart klar med mina studier (oktober) och blir väl arbetslös då... Ingen som har något jobb att tipsa om? Inom biologi/ekologibranchen? rolleyes.gif smile.gif
silos
CITAT (karjo @ 08-09-2005, 09:01)
Jag valde alternativet jobbar heltid, för jag studerar och det var det närmaste man kunde komma. Är snart klar med mina studier (oktober) och blir väl arbetslös då... Ingen som har något jobb att tipsa om? Inom biologi/ekologibranchen? rolleyes.gif smile.gif

Starta eget!?!
Sulawesii
Jobbar 85% inom vårdbiten.
Rossi
Jag arbetar heltid.

Du skrev lyxhustru. Känns lite förlegat. Egentligen saknar jag i så fall alternativet "ekonomiskt oberoende". Även om mannen jobbar och kvinnan är hemma frivilligt så betyder ju inte det med automatik att mannen försörjer kvinnan. Man kan ju faktiskt vara ekonomiskt oberoende även som kvinna.

Jag skulle aldrig, aldrig kunna tänka mig att sluta jobba helt eller gå ner på deltid om jag inte med egna medel kunde finansiera det. Även om vi har totalt gemensam ekonomi hemma så vill jag definitivt dra mitt strå till stacken.
LadyG
Undrar var frilansjournalist hamnar. Ibland jobbar jag hur mycket som helst, ibland är det lugnare smile.gif

Aja, det blir väl heltid i genomsnitt gissar jag.
HippieSpellan
ja det var lite synd att heltids studier inte fanns med=/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon