Nu slog mig en tanke att den parkrhodondendron jag för två år sedan planterade ner i gräsmattan (vilket jag ångrar för den är i vägen när man ska klippa gräset + att när busken växer till sig kommer den lilla sol (mellan 16-18) som kommer på rabatten när busken växt till sig) kanske går att flytta in i rabatten om man bygger ut den kanske en 40-50 cm? Om nödvändigt!!! Den borde väl eg trivas ypperligt ihop med barrträden + att den fula hålet kommer täckas igen perfekt av denna vintergröna växt? Vad tror ni? Kommer det bli för trångt? Rabatten är idag ca 2 m lång och strax under en meter "djup" precis till trädstammarna.
OM jag nu skulle ge mig in i deta projekt är frågan om rhodisen uppskattar at bli flyttad nu? Jag antar att det kanske är OK? Men perennerna måste bort och har någon nått kul tips på hur jag får ner dem i nån "kul" samplantering i samma hörn invid den gamla rabatten. För jag vill ha lite blommor i detta hörn. Tips välkomnas tacksamt

Hur ställer sig perennerna till omplantering nu? Här växer blåsippa, gulkrage, astillbe, alkeja och höstanemon. Den senaste planterade jag ner i förra veckan (fick den av en kompis som skulle göra sig av med den?!?) och den är lite ledsen som den är.
Som sagt, tips oh råd om hur jag ska råda bot på denna eländiga rabatt.