Linda_A
Idag har jag varit duktig anser jag själv. (vem annars ska göra det. biggrin.gif )

Skulle hänga upp min hoya bella i fönstret och göra en egen ampel enligt beskrivning på en hemsida. Måste jag säga att jag fick dra fram dammsugaren och fick ont i armar och lite annat.

Jag är verkligen totalt misslyckad när det gäller sånt. ;/ Jag vet inte hur jag gjorde när jag gjorde för att knyta ihop repet men rätt blev det inte i alla fall. Sen över som grädde på moset så råkade jag välta omkull krukan med Bellorna i så nu får jag väl vänta ännu längre på blommor där. sad.gif Hade en blomknopp på en av dem ju.

Och när jag väl fått en fungerade "knytning" så skulle jag ju sätta upp hela allt i fönstret så trodde jag ju självklart, nej nu har jag haft tillräckligt med jobb nu ska detta gå lätt. Eller hur. tongue.gif
Jag har några fina men väldigt små hål i fönsterkarmen innan jag insåg att de t går inte att skruva in krokarna rakt under ifrån och utan att man skulle hänga dem ifrån uppifrån. (nu förstår ingen vad jag menar i alla fall. biggrin.gif )
Förstår inte att de inte sätter ut en beskrivning för såna som mig. *lol*
Så jag fick lite gipsdamm över mig och blommorna men det är väl bara vackert intalade jag mig själv. Och hoppades att ingen gick förbi utanför just då. Som tur var bara jag och maya hemma just då. wink.gif Sen tänkte jag självklart att jag måste ha lite jord i sängen så att jag med växer lite mera på höjden. Så jag la med "flit" ut lite jord i sängen. Alla sover väl med jord i sängen. blink.gif ;P

Så när jag äntligen fått upp allt, planterat Bellorna och allt såg okej ut där uppe var det bara att dra fram dammsugaren och ta bort allt innan sambon kom hem.

Men slutet gott och allting gott. Jag fick upp ampeln ala Linda och jag fick det lite renare här hemma. *S* Fast jag ska inte klaga allt för, har utökat min ännu lilla hoya samling med två stycken h. thomsonii och h. Calycina (troligen). Plus att jag väntar på 4-5 stycken till. smile.gif
Så nu undrar jag väl mest om varje dag kommer att vara så här kul när man har hoyor? sleep.gif huh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
HippieSpellan
*ler* det är då man slutar gråta och bara skrattar=)
Linda_A
hehe fanns inget annat och göra. Och be till gudarna att ingen såg en igår. laugh.gif laugh.gif

Sen är väl sambon kom hem så sa ha något med "men alla förstår väl att man inte ska göra så med hängkrokarna" sleep.gif sleep.gif wub.gif Inte riktigt alla..

Fast det mest otrolig är den knytningen jag hade ändå bilder framför mig som visade varje steg. Men ändå blev min INTE som hennes alls. blink.gif wacko.gif laugh.gif
Blomstertanten
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Dagens första gapskratt !
Kan riktigt se det framför mej tongue.gif

Men lika bra du vänjer dig , så är livet med hoyor för det mesta ! rolleyes.gif

Ett litet tips fast du inte bett om det Linda : thomsonii kan stå i skuggigt läge och vill ha svalt för att blomma ! Min står precis bredvid balkongdörren och där springer jag ut o in rätt ofta ( är en syndig rökare) dessutom är mina fönster otroligt dragiga . Var lite orolig förra vinter att den skulle fara illa av kylan , men inte då smile.gif
Den belönade med en underbart doftande kritvit blomklase ! wub.gif

Lycka till ! biggrin.gif
Linda_A
Blomstertanten: ååå vad bra, jag som har "ansträngt" mig för att låta bli att ha öppet fönster när jag sover. ( thomsonii står i sovrummet) men då kan jag med gott samvete ha öppet på nätterna? (ett tag till i alla fall.)

Men hur är det med hoya bellan? hänger i samma fönster, fast ja högre upp. (är inte öppet där ju på det sättet.

Hehe det är rätt kul så här i efterhand. Men jag var inte så fin i munnen ett tag när jag höll på med knytningen. Jag testa tom att limma fast trådarna ett tag, men det var inte något vidare smart heller ja jag märke till. huh.gif biggrin.gif
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ja, har man inte redan nog med jobb, så
fixar det sig alltid på nåt sätt.Det är ju
sånt där man kan skratta åt i flera dar efteråt laugh.gif

Förlåt att jag ställer en fråga i din tråd, men du
Blomstertanten? ; - kan man ha den hoyan
"thomsonii" inne i rummet, som i väggampel tex?
Svalt har jag wink.gif wub.gif
Linda_A
CITAT (Evgeni @ 08-09-2005, 10:07)
laugh.gif  :lol:  :lol:
Ja, har man inte redan nog med jobb, så
fixar det sig alltid på nåt sätt.Det är ju
sånt där man kan skratta åt i flera dar efteråt laugh.gif

Svalt har jag wink.gif  :wub:

Helt klart, hur annars ska jag roa mig på kvällarna. biggrin.gif

Det är lugnt, ska bli kul att läsa svaret på din fråga med. (ifall jag nu skulle få för mig att riva väggarna här hemma med, när jag sätter upp väggampeln. ) laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (Evgeni @ 08-09-2005, 09:07)
Svalt har jag wink.gif wub.gif

Nu är ju inte jag någon hoyaexpert precis biggrin.gif
sleep.gif Fast jag önskar att jag vore det ! tongue.gif

Kan tänkas att det går unsure.gif
För min står i ett fönster där det är väldigt mörkt på vintern och inte så värst mycket sol på sommarn heller.

Men det kanske finns någon annan (expert) som vet bättre smile.gif
silos
Man kan ha roligt när man minst anar det biggrin.gif
Sulawesii
Ska nog testa det där med jord i sängen. Låter himla mysigt wink.gif
silos
CITAT (Sulawesii @ 08-09-2005, 10:21)

Jag har alltid sand i sängen biggrin.gif
yenny
hi hi... det eär lät som nått jag skulle kunna lyckas med också laugh.gif

Apropå bellan så har jag läst att den gärna står väldigt ljust.. har också läst att den klarar söderfönster (kanske med lite skugga mot det värsta gasset mitt på dan!?)
Det borde nog innebära att den vill ha varmt? eller har jag tolkat fel!?
Linda_A
CITAT (silos @ 08-09-2005, 10:55)
Man kan ha roligt när man minst anar det biggrin.gif

Helt klart.. tongue.gif Ibland ser man inte det pga av gipsmolnen bara.. *lol*

Sulawesii Tycker jag att du ska göra. Jag har vuxit hela 25cm sen jag började. (började som 160 och slutade som 185cm nu *drömmer lite* )

yenny: Det har du nog rätt i. Kanske borde byta fönster för bellorna då. När jag väl satt igång med de andra fönsterna. Om sambon låter mig vill det säga. laugh.gif
Zarah P
CITAT (Sulawesii @ 08-09-2005, 10:21)

Jag testade det häromdagen - en av katterna råkade välta en kruka som jag (klantigt nog) ställt på kanten av fönsterbrädan, utan ytterkruka.
Efter att jag dammsugit och plockat upp, var det läggdags... Då insåg jag att lilla värmeälskande Anton hade sovit under mitt täcke - och gissa vad han hade haft tassarna i...?
blink.gif
Linda_A
Zarah P: Låter som min lilla maya. Fast hon lät sina fotavtryck uppvisas på våran soffa. Du sov gott gissar jag.. *s*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon