Full version: Zlatan
annama
Var det någon annan än jag som tittade på fotboll igår? Jag hade gett upp och satt mig vid datorn när jag hörde min man vråla Måååål. Zlatan hade slagit till från en omöjlig vinkel och lite oförtjänt satt 1-0 till Sverige. Vilken underbar kille! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif Varför är jag inte mor till honom också? Hade jag varit 50 år yngre kanske jag hade velat vara något annat....
AnitaO
Såg inte matchen, men målet har dom visat på TV4 nu på morgonen.
Härligt !! smile.gif
Gillan
Ja, han är väl för fantastisk wub.gif .Nu ska mycket
till för att dom inte ska ta sig till WM.

Och jag håller med;- Om man hade varit 30 år
yngre, vet man inte hur dom där hormonerna
man har hade agerat laugh.gif laugh.gif laugh.gif
birgitek
Ja han är läcker, helt klart!
Men Henke Larsson är inte så dum han heller.
Birgit Ek
Gossen Ruda
Med tanke på hans kvinnosyn skulle nog dom flesta kvinnorna här på forumet be honom flyga och fara om dom lärde känna honom. Många barn vill han ha, bara söner för dom är mest värda. Hustrun skall sköta hemmet och inget mer. unsure.gif
HippieSpellan
CITAT (Gossen Ruda @ 08-09-2005, 11:00)
Med tanke på hans kvinnosyn skulle nog dom flesta kvinnorna här på forumet be honom flyga och fara om dom lärde känna honom. Många barn vill han ha, bara söner för dom är mest värda. Hustrun skall sköta hemmet och inget mer. unsure.gif

plus att så särsild "vacker " är han inte=)

tycker det var lite synd att han var den som gjorde målet, men men...
*Felix matte*

Instämmer! förresten så byter jag kanal om han syns i rutan... tål inte....
Rossi
Har tyvärr inte den aktuella kanalen så jag såg inte matchen.

Men visst är Zlatan bra! En riktig skånepåg! smile.gif
annama
Hoppsan, har jag startat en ny trätotråd med feministiska inslag?

Jag känner inte Zlatan tillräckligt väl för att kunna uttala mig om hans kvinnosyn, vet bara att han tar väl hand om sin mor. Sen det där med vackrast, det kan ha många olika betydelser, skönhet ligger ju som bekant i betraktarens öga. Henke är också vacker i mina ögon Birgit tongue.gif wub.gif

Och för er som inte tål att se Zlatan så går det ju som sagt alldeles utmärkt att byta kanal.

Gossen Ruda, jag har bara söner men ingen av dom har jag fött kedjad vid spisen.
Biggan_
CITAT (Rossi @ 08-09-2005, 11:39)

Men visst är Zlatan bra! En riktig skånepåg! smile.gif

och en riktig diva sad.gif
Betty
CITAT (birgitek @ 08-09-2005, 09:53)
Men Henke Larsson är inte så dum han heller.
Birgit Ek

Nej, inte dum alls... wub.gif skulle nog snarare vilja hävda att Henke e bäst!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Rossi
CITAT (Birgitta P @ 08-09-2005, 11:56)
CITAT (Rossi @ 08-09-2005, 11:39)

Men visst är Zlatan bra! En riktig skånepåg!  :)

och en riktig diva sad.gif

Ja, verkligen en diva av största mått! Antingen retar man sig nog på honom eller så tycker man bara att han är charmig.

Jag tycker att han är charmig PÅ AVSTÅND. Skulle nog inte trivas att ha en sån diva i min närmsta bekantskapskrets, ha, ha! smile.gif
Pirum
Jag skiter i om Zlatan är grönhårig och vill föda upp sina barn på Mars, det målet han gjorde var väldigt bra, och väldigt viktigt smile.gif

Alla kan inte vara lika "helylle" som Henke. Jag tycker man ska försöka skilja på idrottaren och privatpersonen. Hatar när Aftonbladet skriver om Pim-Pim och Kallur, jag menar, vem bryr sig?

(Däremot måste media såklart kunna kritisera beteende på planen, och där har de med rätta kritiserat Zlatan ibland tycker jag)
Gossen Ruda
Kanske bäst att skriva att jag har inget emot Z. som fotbollsspelare även om den sporten inte betyder något för mig. Det är när han och andra betraktas som halvgudar som man skall se upp till jag reagerar. Tyvärr är det väl så att många/dom flesta/alla inte klarar av att få för mycket uppmärksamhet. Visst skall man försöka hålla isär personen och fotbollsspelaren men dom finns faktiskt under samma skinn.

Fotboll ja. Inget som intresserar mig. Hela Sveriges hjälte stod det i GP. Inte i ett hus i Göteborg i alla fall. tongue.gif Han tog Sverige närmare en VM-final. ohmy.gif En handfull fotbollsspelare med ledare är väl knappast Sverige. unsure.gif Jag har vuxit ifrån hjältedyrkan. Mig kvittar det. laugh.gif
HippieSpellan
CITAT (Gossen Ruda @ 08-09-2005, 15:08)
Fotboll ja. Inget som intresserar mig. Hela Sveriges hjälte stod det i GP. Inte i ett hus i Göteborg i alla fall. tongue.gif Han tog Sverige närmare en VM-final. ohmy.gif En handfull fotbollsspelare med ledare är väl knappast Sverige. unsure.gif Jag har vuxit ifrån hjältedyrkan. Mig kvittar det. laugh.gif

*ler* ungefär min tanke med... och pga den dumma fotbollen tappade vi massa nollepoäng...=)=) men så länge man inte skadar andra i sitt intresse så får väl vem som helst hålla på med vad de vill även om det skulle vara fotboll
birgitek

Äsh, han är ju bara ett barn och blir säkert klokare med åren.
Jag gillar hans kaxighet och snygga är väl nästan alla elitidrottsmän, förutom dom som håller på med kraftsporter och är alldeles för bamsiga.
Birgit Ek
Magdis
Jag tål inte honom helt enkelt. Har ni inte sett hur han springer omkring och skallar folk till höger och vänster? Självgod till tusen är han också, pratar om sig själv i 3:e person! *fnys*
annama
Men jag tycker mig se glimten i ögonen på honom när han svarar på journalisternas frågor i TV. Killen är 23 år, begär inte för mycket, det vet väl alla att pojkar utvecklas långsammare än flickor tongue.gif tongue.gif tongue.gif . Han är en fantastisk lirare och det kan ingen ta ifrån honom. Han får dessutom säkerligen en och annan smäll själv också. Om 10 år kommer han förmodligen att vara lika cool som Henke.
carol
CITAT (birgitek @ 08-09-2005, 15:26)
Med tanke på hans kvinnosyn skulle nog dom flesta kvinnorna här på forumet be honom flyga och fara om dom lärde känna honom. Många barn vill han ha, bara söner för dom är mest värda. Hustrun skall sköta hemmet och inget mer.   unsure.gif

Jag gillar hans kaxighet och snygga är väl nästan alla elitidrottsmän, förutom dom som håller på med kraftsporter och är alldeles för bamsiga.
Birgit Ek

blink.gif Är man bara ett barn när man är 23?? Många skaffar väl barn i den åldern. Och hur gammal måste man vara för att betraktas som vuxen? huh.gif

Jag gillar Zlatan när han spelar fotboll smile.gif men jag har absolut inget intresse av att lära känna honom som privatperson eftersom han verkar så dryg.
birgitek
CITAT (carol @ 08-09-2005, 16:28)
Med tanke på hans kvinnosyn skulle nog dom flesta kvinnorna här på forumet be honom flyga och fara om dom lärde känna honom. Många barn vill han ha, bara söner för dom är mest värda. Hustrun skall sköta hemmet och inget mer.   unsure.gif

Birgit Ek

blink.gif Är man bara ett barn när man är 23?? Många skaffar väl barn i den åldern. Och hur gammal måste man vara för att betraktas som vuxen? huh.gif

Jag gillar Zlatan när han spelar fotboll smile.gif men jag har absolut inget intresse av att lära känna honom som privatperson eftersom han verkar så dryg.

Hjälp! Inte tror du väl på allvar att jag att jag är intresserad av att lära känna honom. Jag är en lyckligt gift tant, 55+.
Jag tycker bara att han är kaxig, kul och snygg att titta på och så råkar jag gilla människor som är självsäkra och inte lider under Jante
Birgit Ek
Snöflinga
Helt rätt, Pirum rolleyes.gif

Satt som klistrad, gillar fotboll smile.gif Säga vad man vill om Zlatan, men en gudabenådad lirare är han ..... hans dribblingar och bollhantering är underhållning på högsta nivå tongue.gif

Hur han är som privatperson, vet nog ingen som inte känner honom...
betänk att åldern inte är den högsta och att man som invandrarkille kanske måste visa en tuff attityd för att slå sig fram och sedan händer det allt rekordsnabbt ..........

Kanske inte så lätt att handskas med framgången, uttalanden som media förstorar o.s.v.

Men som sagt, jag är glad att han finns med i landslaget och hoppas att han och hela det suveräna laget för oss till V.M. wub.gif
shiva
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-09-2005, 15:33)
Jag tål inte honom helt enkelt. Har ni inte sett hur han springer omkring och skallar folk till höger och vänster? Självgod till tusen är han också, pratar om sig själv i 3:e person! *fnys*

Håller med! Han är en diva utan gränser! Spelar ett mycket fult spel med massor av otillåtna trick, utnytjar sin längd till att va "värsting", fjanta runt och spela "farlir" och vara hotfull, men om någon petar på honom så "dör han" som dom klena töntarna i Italienska ligan. Domslut emot honom är oacceptabla, felpassningar från lag "kamrater" belönas med utskällningar och svordommar. Näe, fyyy faan vilken skithög!

Ett självmål av motståndarelaget är en av mej mer önskad tillställning.
SJÄLVKLART är det HELT UNDERBART att vi fick 0-1, men trist att den människan avgjorde! mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
Magnus
Snöflinga
Men oj shiva, vilken expert du verkar vara unsure.gif Kan bara inte i mitt huvud förstå hur du kan döma ut en människa så totalt blink.gif

Känner du honom personligen, eller var får du dina (som jag uppfattar, hatiska angrepp ifrån ? )

Pinsamt eller hur ...........
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 11-09-2005, 22:10)
Men oj shiva, vilken expert du verkar vara unsure.gif Kan bara inte i mitt huvud förstå hur du kan döma ut en människa så totalt blink.gif

Känner du honom personligen, eller var får du dina (som jag uppfattar, hatiska angrepp ifrån ? )

Pinsamt eller hur ...........

Hatiskt angrepp? Jag anser att det är en mild beskrivning av Sveriges fotbolls största skitstövlar, som Shiva gjort. Att höra divan snacka om att sverige ska va´tacksamt för att han spelar för dom, är det nån som är pinsam så är det väl Zlatan. Okay att han kan spela fotboll, men bete sig, det kan han fan inte.
annama
Är du sur för att du bara får vara reserv?
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Snöflinga
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Vem är det som inte kan bete sig ...............
carol
CITAT (birgitek @ 08-09-2005, 16:57)
CITAT (carol @ 08-09-2005, 16:28)

Birgit Ek

Hjälp! Inte tror du väl på allvar att jag att jag är intresserad av att lära känna honom. Jag är en lyckligt gift tant, 55+.
Jag tycker bara att han är kaxig, kul och snygg att titta på och så råkar jag gilla människor som är självsäkra och inte lider under Jante
Birgit Ek

Nä, du tolkar mig helt fel. sleep.gif Jag tycker bara att man inte är ett barn när man lämnat tonåren. Själv har jag komplex för att jag ser så ung ut, jag är tretti men betraktas alltid som en liten flicka, särskilt av kvinnor 45+. Det var väl därför jag svarade som jag gjorde.

Min kommentar om att jag inte ville lära känna honom var inte riktad direkt till dig utan bara ett konstaterande ut i tomma luften. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon