|
kerstine
08-09-2005, 08:56
Har ni fått era lökar som ni beställt härifrån? Det var ju gott o väl en månad sedan jag beställde och jag har ännu inte fått något. Skumt, eller är de bara lite sena med leveransen?
Jag fick mina i förrgår. Dom skulle visst börja att leverera till oss i norr.
/Åsa
Ah, vad bra Gåsis! Då vet vi att de är på gång! Mvh Fenja
Lady Hamilton
08-09-2005, 09:27
 Jag fick mina i Tisdags
kristerh
08-09-2005, 10:03
Beställt varifrån krister
Härifrån Odla. Erbjudandet finns annonserat på startsidan.
/Åsa
titti49zon6
08-09-2005, 10:08
Har också fått mina lökar-dom såg väldigt fina ut skall ut och plantera i min nya rabatt idag om det slutar regna
Maria i Helsingborg
08-09-2005, 10:11
Väntar och längtar......bor i söder och får väl vänta och längta lite till då......
Mina beställda kom i förrgår, jag gör som dig Titti - väntar på att det ska sluta regna...
fruberglund
08-09-2005, 11:27
Näpp, inte än men bor i söder så får nog också vänta lite till.
Mina kom i tisdags, de levereras först till oss i norra Sverige nämligen. Tyvärr har det ösregnat sen de kom så det har inte blivit nåt grävande för min del än. Vet nån om man måstegödsla när man planterar?
titti49zon6
08-09-2005, 12:35
Jag brukar gödsla med benmjöl eller lökgödsel -har upptäckt att lökgödsel är billigare än benmjöl på Granngården så nu testar jag det billigare i år,hoppas det blir bra och att jag får ljuvlig blommning till våren om nu inte sorken gör som sist
Kul att dom är på gång i alla fall. Ser fram emot att sätta ner dom och njuta av prakten till våren
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-09-2005, 13:01) Vet nån om man måstegödsla när man planterar? Nej det måste men inte - men det borde rimligtvis bli bättre resultat om man gödslar. Jag har bara gödslat de senaste åren, med benmjöl, men om sanningens ska fram så har jag då inte märkt någon nämnvärd skillnad...
hörnbjörn
08-09-2005, 13:36
Hej alla glada.
Var precis ner till ica å hämtade ut mina. så i helgen blir det till att plantera.
Mvh Stefan,zon 2-3
CITAT (Betty @ 08-09-2005, 14:33) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-09-2005, 13:01) Vet nån om man måstegödsla när man planterar? Nej det måste men inte - men det borde rimligtvis bli bättre resultat om man gödslar. Jag har bara gödslat de senaste åren, med benmjöl, men om sanningens ska fram så har jag då inte märkt någon nämnvärd skillnad...  OK...hoppas de blommar åtminstone även om man inte gödslat. Jag har passat på och grävt ner en massa lökar idag medan det åtminstone inte ösregnade och jag iddes inte ta mig ut till handelsträdgården för att köpa lökgödsel. Det är inte möjligt att strö lite gödsel på efteråt och vattna ner i jorden?
Jag har aldrig någonsin gödslat och lökarna har blommat fint! Men jag har å andra sidan bördig matjord och mycket gammal kompost och gödsel i rabatterna... Mulle
Fick mina idag, Allium och Apeldoorntulpaner mm dom är nergrävda. Gödslar mycket och alltid med benmjöl, till rosor, lökar, ja allt, ett måste i min sandiga jord. Jag lägger ut en förmögenhet på det varje år, varför finns det inte benmjöl i stora påsar ?
Jag fick mina i förrgår. På lördag ska de ner i jorden.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-09-2005, 18:00) OK...hoppas de blommar åtminstone även om man inte gödslat. Jag har passat på och grävt ner en massa lökar idag medan det åtminstone inte ösregnade och jag iddes inte ta mig ut till handelsträdgården för att köpa lökgödsel. Det är inte möjligt att strö lite gödsel på efteråt och vattna ner i jorden? Det är ingen idé att gödsla markytan ovanför lökarna, de är redan "proppade" med näring när du köper dem. De kommer att blomma nästa vår även om du inte har gödslat under dem. När dina lökväxter blommar till våren så kan du mylla ner benmjöl runt dem - innan de vissnat ner - om du kommer ihåg det (jag brukar alltid missa det...)
Jippie! Idag kom mina lökar. Bor i södra Sverige, så då borde snart alla ha fått sina. I helgen blir det plantering
Läste nu på förpackningarna. Det står att dom ska planteras i "locker" jord. Hrmm .. vad menas med det undrar den nyblivne trädgårdsamatören
grycken
09-09-2005, 09:29
Kanske "lucker". ;-)
Ewa smålänska höglandet
09-09-2005, 09:56
Har hittat hit
CITAT (grycken @ 09-09-2005, 10:29) Kanske "lucker". ;-) Nope. Det står "locker" Eller så behöver jag nya glasögon
grycken
09-09-2005, 11:27
"Nope. Det står "locker""
Dålig svensk översättning! För lökarna var väl inte svenska?
CITAT (grycken @ 09-09-2005, 12:27) "Nope. Det står "locker""
Dålig svensk översättning! För lökarna var väl inte svenska? Ja, så kan det kanske vara. Det är hollänska lökar.
gammelnalle
09-09-2005, 20:38
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|