|
Om någon vill dela med sig tar jag tacksamt emot sticklingar och frön Tyvärr så har jag inga sådana att sända själv  men massor av hemgjorda vackra kuvert om nån vill ha
Hej Solis!
Vad är det för växter du vill ha? Du kan få sticklingar av hjärtan på tråd av mej om du vill. (du får tyvärr rota dom själv)
jag ska se vad jag kan bidra med mvh zazu har kollat lite snabbt, kan skicka blåvinge, blå blyblomma, söderhavsljus och hoya australis(porslinsblomma), ska kolla om jag har några kul fröer också blomman på porslinsblomman ser ut så här:  kollade lite till, har en rotad stickling av rosa flitiga lisa(tror jag, släktet är iallfall impatiens)
Jag ska titta vad jag har Silos. Men det är nog inget som blommar.För tillfället är det brist på såna inomhusväxter hos mig. Men några gröna växter skulle jag kanske kunna trolla fram.Du får förmodligen rota dem själv. Och du får ha lite tålamod för jag åker bort i morgon och har inte tid förrän till veckan. /Evgeni
Heeej Jag tar gärna emot det som du vill sända till mig och du;tålamod har jag gott om numera Jag skrev mitt namn och addres här men nu sänder jag den till dig via PM
CITAT (silos @ 08-09-2005, 18:32) Heeej Jag tar gärna emot det som du vill sända till mig och du;tålamod har jag gott om numera Jag skrev mitt namn och addres här men nu sänder jag den till dig via PM  PM-a mej också
Hej Solis,
Du kan få svärmors tunga och apostlalilja av mej om du vill ha. Jag måste dela mina som blivit så stora. Om du vill ha, PM-a din adress till mej så kommer växterna med posten.
Hälsningar Stina
kerstin z5-6
08-09-2005, 21:06
hej -nu har jag mest frö till perenna växter för utomhusbruk -men en stickling ska jag nog kunna fåiväg om du pmar mej din adress
*Felix matte*
08-09-2005, 21:35
Den enda jag har som går att ta skott ifrån är den här.. Någon som vet vad den heter?
CITAT (Felix matte @ 08-09-2005, 22:35) Den enda jag har som går att ta skott ifrån är den här.. Någon som vet vad den heter?  ser ut som peperomia glabella, mors tanke mvh zazu
*Felix matte*
08-09-2005, 21:45
CITAT (Zazu @ 08-09-2005, 22:38) CITAT (Felix matte @ 08-09-2005, 22:35) Den enda jag har som går att ta skott ifrån är den här.. Någon som vet vad den heter?  ser ut som peperomia glabella, mors tanke mvh zazu Tusen tack! Fick den av svärdotter som hade haft den sååå länge och inte visste namnet på.
ingen orsak solis, jag har en bild på söderhavsljus, om du vill titta: BILDmvh zazu feeeeeeeeeeellll bild, se mitt inlägg nedan
*Felix matte*
08-09-2005, 21:58
CITAT (Zazu @ 08-09-2005, 22:46) ingen orsak solis, jag har en bild på söderhavsljus, om du vill titta: BILDmvh zazu Sååå vacker! jag tillbringar mycken tid till att kika i forumisternas album... blir ju som vandringar "på riktiigt" i trädgårdar.
CITAT (Zazu @ 08-09-2005, 22:46) ingen orsak solis, jag har en bild på söderhavsljus, om du vill titta: BILDmvh zazu men guuuud  det är ju fel bild det där är ju min chokladblomma här är iallafall söderhavsljuset: BILD
Pfaffan
08-09-2005, 22:35
Jag har inga märkvärdiga krukväxter, men delar gärna med mig av:
Apsvans (sedum morganianum) - ska ända startas om snart. Ampellilja (vanlig brokig) - har alltid långa utlöpare med nya skott. Paradisträd - tyngdkraften gjorde sig gällande för nån månad sen, så jag var tvungen att kapa en del, och småttingarna borde ha lite rötter nu.
/Pfaffan
Galaxie
09-09-2005, 00:16
Jag kan nog bidraga med skott av några olika orotade Praktnässlor/Palettblad/Bladnässla/Solenostemon - kärt barn har många namn och många färger. Har även en helgrön ampellilja med 'barn' på. Sen kan jag nog skaka fram en Hoya Carnosa variegata. Ni som lagt in erbjudande om växter. Jag är också intresserad av blå blyblomma, söderhavsljus och den där vackra chokladblomman(vad är det för något?) Mvh Galaxie/Sita
CITAT (Galaxie @ 09-09-2005, 01:16) Jag kan nog bidraga med skott av några olika orotade Praktnässlor/Palettblad/Bladnässla/Solenostemon - kärt barn har många namn och många färger. Har även en helgrön ampellilja med 'barn' på. Sen kan jag nog skaka fram en Hoya Carnosa variegata. Ni som lagt in erbjudande om växter. Jag är också intresserad av blå blyblomma, söderhavsljus och den där vackra chokladblomman(vad är det för något?) Mvh Galaxie/Sita  blå blyblomma - inga problem BILDsöderhavsljuset går nog. chokladblomman(cosmos atrosanguineus) vet jag däremot inte om den går att ta sticklingar av, men om du verkligen vill så kan du få pröva. har du någon kul hoya att byta mot? mvh zazu nytagen bild på blyblomman
Galaxie
09-09-2005, 11:50
CITAT (Zazu @ 09-09-2005, 08:32) CITAT (Galaxie @ 09-09-2005, 01:16) Jag kan nog bidraga med skott av några olika orotade Praktnässlor/Palettblad/Bladnässla/Solenostemon - kärt barn har många namn och många färger. Har även en helgrön ampellilja med 'barn' på. Sen kan jag nog skaka fram en Hoya Carnosa variegata. Ni som lagt in erbjudande om växter. Jag är också intresserad av blå blyblomma, söderhavsljus och den där vackra chokladblomman(vad är det för något?) Mvh Galaxie/Sita  blå blyblomma - inga problem BILDsöderhavsljuset går nog. chokladblomman(cosmos atrosanguineus) vet jag däremot inte om den går att ta sticklingar av, men om du verkligen vill så kan du få pröva. har du någon kul hoya att byta mot? mvh zazu nytagen bild på blyblomman [QUOTE] Tack Zazu- jag pm:ar dig. Galaxie/Sita
kopernikus
09-09-2005, 14:47
ÅÅH! jag önskar mig också ett skott av blå blyblomma. Har fjäderhisbikus-skott som jag kan byta med ?
CITAT (kopernikus @ 09-09-2005, 15:47) ÅÅH! jag önskar mig också ett skott av blå blyblomma. Har fjäderhisbikus-skott som jag kan byta med ?  det går det med;) skicka ett pm mvh zazu
Helena o
09-09-2005, 15:46
Hej
Blad från Saint Paulia Taima och Emerald love. Kan jag skicka till dig ifall du vill ha. Även från Epidendrum Ballerina (orchidee).
PM mig din adress så skickar jag på Måndag.
Helena M
indypindy
09-09-2005, 15:58
Helena O: ÅÅÅÅÅhhhhhhhhhhhh Emerald love... Min hund heter Love. Visst är blommorna limegröna? Du vill möjligtvis inte byta ett blad med mig? Jag har bla massor med pelargoner som ska klippas nu om du är intresserad...
Helena o
10-09-2005, 18:03
CITAT (indypindy @ 09-09-2005, 16:58) Helena O: ÅÅÅÅÅhhhhhhhhhhhh Emerald love... Min hund heter Love. Visst är blommorna limegröna? Du vill möjligtvis inte byta ett blad med mig? Jag har bla massor med pelargoner som ska klippas nu om du är intresserad... Javisst. Blommorna är limegröna. Jag skickar jättegärna  blad till dig. Men, jag tackar nej till Pelargon tyvärr. Har nämligen kommit på förra veckan att börja samla Hoyor. Då kom jag på att börja samla Saint Paulior också. Så har utökat min orchideeodling med 50-tal småsticklingar av olika de slag. Så känner att jag kan inte börja på pelargoner också. Men jag tackar för erbjudandet  . PM mig din adress så skickar jag bladen.
yuckfou
12-09-2005, 11:44
Jag är ny här, så jag tar också gärna emot sticklingar om någon har. Jag uppskattar allt
Lady Hamilton
12-09-2005, 12:25
CITAT (Zazu @ 08-09-2005, 23:00) ............. men guuuud  :o det är ju fel bild  :lol: det där är ju min chokladblomma  :D :P........  Nu är det väll försent.......... Men du får gärna P.M:a om du har tips var jag kan få tag i den till våren
Lady Hamilton
12-09-2005, 12:27
Silos! Vill du ha en liten Aleo Vera? (kaktus)
CITAT (Hamilton @ 12-09-2005, 13:27) Silos! Vill du ha en liten Aleo Vera? (kaktus) Har sänt PM till dig
solis(tycker det låter bättre än silos) har mitt paket kommit? skickade det igår.
mvh zazu
CITAT (Zazu @ 14-09-2005, 10:45) solis(tycker det låter bättre än silos) har mitt paket kommit? skickade det igår.
mvh zazu JAAA:paketet har kommit och allt var bara bra  Ett STORT tack Maria för att du ville dela med dig
Jag vill passa på att tacka för växter som kom idag men hade inga avsändare;men det kom blåvinge,palettblad,blyblomma,hoya,flitiga lisa,hoya variegata,Epidendrum Ballerina och några skott som jag inte kunde läsa namnet på. Och ifrån Hamilton kom Aloe vera Ni skall ALLA ha ett STORT tack oj oj oj vad mycket blommor jag kommer att ha nu:jag är JÄTTELYCKLIG Ni andra som jag fått växter av har jag tackat genom PM
CITAT (silos @ 14-09-2005, 17:12) CITAT (Zazu @ 14-09-2005, 10:45) solis(tycker det låter bättre än silos) har mitt paket kommit? skickade det igår.
mvh zazu JAAA:paketet har kommit och allt var bara bra  Ett STORT tack Maria för att du ville dela med dig  MARIA? nu är du nog lite vimsig solis
indypindy
14-09-2005, 17:34
CITAT (Zazu @ 14-09-2005, 18:18) CITAT (silos @ 14-09-2005, 17:12) CITAT (Zazu @ 14-09-2005, 10:45) solis(tycker det låter bättre än silos) har mitt paket kommit? skickade det igår.
mvh zazu JAAA:paketet har kommit och allt var bara bra  Ett STORT tack Maria för att du ville dela med dig  MARIA? nu är du nog lite vimsig solis  Hahahaha  jasså du Zazu... eller ska jag säga Maria  vad gulligt
Pfaffan
14-09-2005, 18:21
Jag heter Maria :-) /Pfaffan
CITAT (Pfaffan @ 14-09-2005, 19:21) Jag heter Maria :-) /Pfaffan jaha, då var det kanske dig solis menade, för jag heter daniel
Silos, har mina växter kommit ännu? Det var apostlalilja och svärmors tunga paketerade i affischrullar????
/Stina
CITAT (stina @ 15-09-2005, 08:30) Silos, har mina växter kommit ännu? Det var apostlalilja och svärmors tunga paketerade i affischrullar????
/Stina Nej:inte ännu men de kommer säkert idag.
CITAT (stina @ 15-09-2005, 08:30) Silos, har mina växter kommit ännu? Det var apostlalilja och svärmors tunga paketerade i affischrullar????
/Stina Nu är växterna här;brevbäraren tog dom direkt till dörren och ringde på  Det gör han alltid med paket som inte är jätte stora! Tack så jätte mycket Det har varit under nu 4 dagar som julafton för mig och jag är MYCKET tacksam och MYCKET glaaad för allt ni har sänt mig vännerna här på Odla
Hoppas att du får stor njutning av alla dina nya små bebisar Silos  /Evgeni
CITAT (Evgeni @ 15-09-2005, 13:11) Hoppas att du får stor njutning av alla dina nya små bebisar Silos  /Evgeni Det kan du lita på  Just nu ligger de små och vaggas i ljuvliga rosa baby vagnar i rad
CITAT (stina @ 15-09-2005, 16:17) Numera har barn av alla de slag bra hos mig
skickar mitt paket på måndag till dej silos det blir ett stort paket, att hämta på posten
CITAT (pejori @ 15-09-2005, 19:11) skickar mitt paket på måndag till dej silos det blir ett stort paket, att hämta på posten  Tack på förhand
Alla de små mår bara bra och jag har redan sjungit för dem och skotten sa:om det ändå vore måndag så att vi får komma till jorden i krukorna
Silos: Kan du inte berätta vad du fått för blommor??? Man vet ju bara om dom man själv skickat! Skulle vara kul att höra vad du fått för samling /Stina
CITAT (stina @ 18-09-2005, 13:30) Silos: Kan du inte berätta vad du fått för blommor??? Man vet ju bara om dom man själv skickat! Skulle vara kul att höra vad du fått för samling /Stina Aloe vera,Klängaloe,Lyktranka(Hjärtan på tråd) Blyblomman,Svärmorstungan,Morstanke,Flitiga lisa,Mårbacka pelargon,Hoya carnosa variegata,Ödesträd,flera olika Paletblad,Apsvans sedum morganianum,Hoya,Ballerina Epindrum,Blåvinge,Hoya som jag ej kan läsa namnet på,och jag tror att det står Emerald love på ett par små plastbåsar,saint Paulia, Dr Westerlunds hälsoblomma och det är 3 stycken större växter som jag inte har namnen kvar på men jag känner igen blommorna och en som finns i många hem på landet och kan den heter Karlberg? I alla fall så mängder av härliga små liv som jag verkligen hoppas att de börjar växa när jag fått dom i jorden senare
En av dom större växterna kommer nog från mej, jag glömde skriva vad jag skickade. Den med långa smala blad som lixom sitter utfläkta efter varandra är en apostlalilja.
/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|