Sidor: 1, 2
silos
Om någon vill dela med sig tar jag tacksamt emot sticklingar och frön wub.gif

Tyvärr så har jag inga sådana att sända själv sad.gif men massor av hemgjorda vackra kuvert om nån vill ha wub.gif
yenny
Hej Solis!

Vad är det för växter du vill ha?
Du kan få sticklingar av hjärtan på tråd av mej om du vill.
(du får tyvärr rota dom själv)
Zazu
jag ska se vad jag kan bidra med wub.gif

mvh zazu

har kollat lite snabbt, kan skicka blåvinge, blå blyblomma, söderhavsljus och hoya australis(porslinsblomma), ska kolla om jag har några kul fröer också blomman på porslinsblomman ser ut så här:

kollade lite till, har en rotad stickling av rosa flitiga lisa(tror jag, släktet är iallfall impatiens)
Gillan
Jag ska titta vad jag har Silos.
Men det är nog inget som blommar.För tillfället
är det brist på såna inomhusväxter hos mig.
Men några gröna växter skulle jag kanske
kunna trolla fram.Du får förmodligen rota dem själv.
Och du får ha lite tålamod för jag åker bort i
morgon och har inte tid förrän till veckan.
/Evgeni
silos
Heeej wub.gif
Jag tar gärna emot det som du vill sända till mig och du;tålamod har jag gott om numera smile.gif wub.gif

Jag skrev mitt namn och addres här men nu sänder jag den till dig via PM smile.gif
pejori
CITAT (silos @ 08-09-2005, 18:32)
Heeej wub.gif
Jag tar gärna emot det som du vill sända till mig och du;tålamod har jag gott om numera smile.gif wub.gif

Jag skrev mitt namn och addres här men nu sänder jag den till dig via PM smile.gif

PM-a mej också smile.gif
stina
Hej Solis,

Du kan få svärmors tunga och apostlalilja av mej om du vill ha. Jag måste dela mina som blivit så stora. Om du vill ha, PM-a din adress till mej så kommer växterna med posten.

Hälsningar
Stina
silos
Vad jag är GLAAAD;ni är helt UNDERBARA wub.gif smile.gif wub.gif vad fint det kommer att bli hemma hos mig smile.gif

Jag skall ta och köpa krukor i från secondhand butikerna här i Strängnäs och så jord ifrån Netto smile.gif

Jag ser verkligen emot pysslandet med alla växter wub.gif wub.gif wub.gif
kerstin z5-6
hej -nu har jag mest frö till perenna växter för utomhusbruk -men en stickling ska jag nog kunna fåiväg om du pmar mej din adress
*Felix matte*
Den enda jag har som går att ta skott ifrån är den här.. Någon som vet vad den heter?

Zazu
CITAT (Felix matte @ 08-09-2005, 22:35)
Den enda jag har som går att ta skott ifrån är den här.. Någon som vet vad den heter?

ser ut som peperomia glabella, mors tanke

mvh zazu
*Felix matte*
CITAT (Zazu @ 08-09-2005, 22:38)
CITAT (Felix matte @ 08-09-2005, 22:35)

ser ut som peperomia glabella, mors tanke

mvh zazu

Tusen tack! wub.gif
Fick den av svärdotter som hade haft den sååå länge och inte visste namnet på. smile.gif
Zazu
ingen orsak wub.gif

solis, jag har en bild på söderhavsljus, om du vill titta:
BILD

mvh zazu

feeeeeeeeeeellll bild, se mitt inlägg nedan laugh.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Zazu @ 08-09-2005, 22:46)
ingen orsak wub.gif

BILD

mvh zazu

Sååå vacker! wub.gif
jag tillbringar mycken tid till att kika i forumisternas album... blir ju som vandringar "på riktiigt" i trädgårdar. biggrin.gif wub.gif
Zazu
CITAT (Zazu @ 08-09-2005, 22:46)
ingen orsak wub.gif

BILD

mvh zazu

men guuuud ohmy.gif ohmy.gif det är ju fel bild ohmy.gif laugh.gif
det där är ju min chokladblomma laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
här är iallafall söderhavsljuset:
BILD
Pfaffan
Jag har inga märkvärdiga krukväxter, men delar gärna med mig av:

Apsvans (sedum morganianum) - ska ända startas om snart.
Ampellilja (vanlig brokig) - har alltid långa utlöpare med nya skott.
Paradisträd - tyngdkraften gjorde sig gällande för nån månad sen, så jag var tvungen att kapa en del, och småttingarna borde ha lite rötter nu.

/Pfaffan
Galaxie
Jag kan nog bidraga med skott av några olika orotade Praktnässlor/Palettblad/Bladnässla/Solenostemon - kärt barn har många namn och många färger.
Har även en helgrön ampellilja med 'barn' på.

Sen kan jag nog skaka fram en Hoya Carnosa variegata.

Ni som lagt in erbjudande om växter.

Jag är också intresserad av blå blyblomma, söderhavsljus och den där vackra chokladblomman(vad är det för något?)

Mvh

Galaxie/Sita wub.gif
Zazu
CITAT (Galaxie @ 09-09-2005, 01:16)
Jag kan nog bidraga med skott av några olika orotade Praktnässlor/Palettblad/Bladnässla/Solenostemon - kärt barn har många namn och många färger.

Jag är också intresserad av blå blyblomma, söderhavsljus och den där vackra chokladblomman(vad är det för något?)

Mvh

Galaxie/Sita wub.gif

blå blyblomma - inga problem BILD
söderhavsljuset går nog.
chokladblomman(cosmos atrosanguineus) vet jag däremot inte om den går att ta sticklingar av, men om du verkligen vill så kan du få pröva.
har du någon kul hoya att byta mot?

mvh zazu

nytagen bild på blyblomman
Galaxie
CITAT (Zazu @ 09-09-2005, 08:32)
CITAT (Galaxie @ 09-09-2005, 01:16)

Mvh

Galaxie/Sita wub.gif

blå blyblomma - inga problem BILD
söderhavsljuset går nog.
chokladblomman(cosmos atrosanguineus) vet jag däremot inte om den går att ta sticklingar av, men om du verkligen vill så kan du få pröva.
har du någon kul hoya att byta mot?

mvh zazu

nytagen bild på blyblomman

[QUOTE]

Tack Zazu- jag pm:ar dig.

wub.gif rolleyes.gif

Galaxie/Sita
kopernikus
ÅÅH! jag önskar mig också ett skott av blå blyblomma. Har fjäderhisbikus-skott som jag kan byta med ? rolleyes.gif
Zazu
CITAT (kopernikus @ 09-09-2005, 15:47)
ÅÅH! jag önskar mig också ett skott av blå blyblomma. Har fjäderhisbikus-skott som jag kan byta med ? rolleyes.gif

det går det med;)
skicka ett pm

mvh zazu
Helena o
Hej

Blad från Saint Paulia Taima och Emerald love. Kan jag skicka till dig ifall du vill ha. Även från Epidendrum Ballerina (orchidee).

PM mig din adress så skickar jag på Måndag.

Helena M
indypindy
Helena O:
ÅÅÅÅÅhhhhhhhhhhhh Emerald love... Min hund heter Love. Visst är blommorna limegröna?
Du vill möjligtvis inte byta ett blad med mig? Jag har bla massor med pelargoner som ska klippas nu om du är intresserad...
Helena o
CITAT (indypindy @ 09-09-2005, 16:58)
Helena O:
ÅÅÅÅÅhhhhhhhhhhhh Emerald love... Min hund heter Love. Visst är blommorna limegröna?
Du vill möjligtvis inte byta ett blad med mig? Jag har bla massor med pelargoner som ska klippas nu om du är intresserad...

Javisst. Blommorna är limegröna. Jag skickar jättegärna rolleyes.gif blad till dig. Men, jag tackar nej till Pelargon tyvärr. Har nämligen kommit på förra veckan att börja samla Hoyor. Då kom jag på att börja samla Saint Paulior också. Så har utökat min orchideeodling med 50-tal småsticklingar av olika de slag. Så känner att jag kan inte börja på pelargoner också. Men jag tackar för erbjudandet rolleyes.gif .

PM mig din adress så skickar jag bladen.
yuckfou
Jag är ny här, så jag tar också gärna emot sticklingar om någon har. Jag uppskattar allt wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Zazu @ 08-09-2005, 23:00)
.............
men guuuud ohmy.gif  :o  det är ju fel bild ohmy.gif  :lol:
det där är ju min chokladblomma laugh.gif  :D  :P........

wub.gif Nu är det väll försent.......... Men du får gärna P.M:a om du har tips var jag kan få tag i den till våren
Lady Hamilton
Silos! Vill du ha en liten Aleo Vera? (kaktus)
silos
CITAT (Hamilton @ 12-09-2005, 13:27)
Silos! Vill du ha en liten Aleo Vera? (kaktus)

Har sänt PM till dig wub.gif
silos
Vilken lycka det är att få ta emot sticklingar wub.gif

Tå dagar i rad har jag fått paket ifrån vännerna här på forumet och det är en härlig känsla jag upplever då jag tar hand om växterna wub.gif smile.gif wub.gif

Så är det att blommornas värld är full av just K Ä R L E K och detta känner jag klart och tydligt då jag öppnar paketerna och tar fram de lite omtumlade små växterna som säger:skönt,äntligen är vi framme och får rota oss hos dig Kyllikki och göra din oas levande

wub.gif smile.gif wub.gif

Även fastän man inte skall tacka för växterna lärde jag mig för länge sedan så vill jag tacka er alla som sänt mig växter;jag tror nämligen att dessa växter vill det wub.gif

Så ett STORT TACK ifrån djupet av mitt blommande hjärta wub.gif wub.gif wub.gif
Zazu
solis(tycker det låter bättre än silos)
har mitt paket kommit?
skickade det igår.

mvh zazu
silos
CITAT (Zazu @ 14-09-2005, 10:45)
har mitt paket kommit?
skickade det igår.

mvh zazu

JAAA:paketet har kommit och allt var bara bra wub.gif Ett STORT tack Maria för att du ville dela med dig wub.gif wub.gif wub.gif
silos
Jag vill passa på att tacka för växter som kom idag men hade inga avsändare;men det kom blåvinge,palettblad,blyblomma,hoya,flitiga lisa,hoya variegata,Epidendrum Ballerina och några skott som jag inte kunde läsa namnet på.

Och ifrån Hamilton kom Aloe vera wub.gif

Ni skall ALLA ha ett STORT tack oj oj oj vad mycket blommor jag kommer att ha nu:jag är JÄTTELYCKLIG smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif

Ni andra som jag fått växter av har jag tackat genom PM wub.gif
Zazu
CITAT (silos @ 14-09-2005, 17:12)
har mitt paket kommit?
skickade det igår.

mvh zazu

JAAA:paketet har kommit och allt var bara bra wub.gif Ett STORT tack Maria för att du ville dela med dig wub.gif wub.gif wub.gif

MARIA? huh.gif
nu är du nog lite vimsig solis wub.gif
indypindy
CITAT (Zazu @ 14-09-2005, 18:18)
CITAT (silos @ 14-09-2005, 17:12)
har mitt paket kommit?
skickade det igår.

mvh zazu

MARIA? huh.gif
nu är du nog lite vimsig solis wub.gif

Hahahaha laugh.gif jasså du Zazu... eller ska jag säga Maria smile.gif vad gulligt tongue.gif
Pfaffan
Jag heter Maria :-)
/Pfaffan
Zazu
CITAT (Pfaffan @ 14-09-2005, 19:21)
Jag heter Maria :-)
/Pfaffan

jaha, då var det kanske dig solis menade, för jag heter daniel
silos
Förlåt alla som fått sina namn bytta wub.gif Jag har lite svårt att hålla reda på alla växter och ifrån vilka de är men GLAAAAD är jag wub.gif smile.gif wub.gif
stina
Silos, har mina växter kommit ännu? Det var apostlalilja och svärmors tunga paketerade i affischrullar????

/Stina
silos
CITAT (stina @ 15-09-2005, 08:30)
Silos, har mina växter kommit ännu? Det var apostlalilja och svärmors tunga paketerade i affischrullar????

/Stina

Nej:inte ännu men de kommer säkert idag.
silos
CITAT (stina @ 15-09-2005, 08:30)

/Stina

Nu är växterna här;brevbäraren tog dom direkt till dörren och ringde på smile.gif Det gör han alltid med paket som inte är jätte stora!

Tack så jätte mycket wub.gif

Det har varit under nu 4 dagar som julafton för mig och jag är MYCKET tacksam och MYCKET glaaad för allt ni har sänt mig vännerna här på Odla wub.gif wub.gif wub.gif
Gillan
Hoppas att du får stor njutning av alla dina
nya små bebisar Silos smile.gif smile.gif /Evgeni
silos
CITAT (Evgeni @ 15-09-2005, 13:11)
Hoppas att du får stor njutning av alla dina
nya små bebisar Silos smile.gif smile.gif /Evgeni

Det kan du lita på wub.gif Just nu ligger de små och vaggas i ljuvliga rosa baby vagnar i rad biggrin.gif
stina
Känns tryggt!!! Man lämnar ju inte sina barn till vem som helst....

smile.gif smile.gif smile.gif
silos
CITAT (stina @ 15-09-2005, 16:17)
Känns tryggt!!! Man lämnar ju inte sina barn till vem som helst....

smile.gif smile.gif smile.gif

Numera har barn av alla de slag bra hos mig wub.gif smile.gif wub.gif
pejori
skickar mitt paket på måndag till dej silos smile.gif smile.gif
det blir ett stort paket, att hämta på posten laugh.gif
silos
CITAT (pejori @ 15-09-2005, 19:11)
skickar mitt paket på måndag till dej silos smile.gif smile.gif
det blir ett stort paket, att hämta på posten laugh.gif

Tack på förhand wub.gif
silos
Alla de små mår bara bra och jag har redan sjungit för dem och skotten sa:om det ändå vore måndag så att vi får komma till jorden i krukorna smile.gif
stina
Silos: Kan du inte berätta vad du fått för blommor??? Man vet ju bara om dom man själv skickat! Skulle vara kul att höra vad du fått för samling
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

/Stina
silos
CITAT (stina @ 18-09-2005, 13:30)
Silos: Kan du inte berätta vad du fått för blommor??? Man vet ju bara om dom man själv skickat! Skulle vara kul att höra vad du fått för samling
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

/Stina

Aloe vera,Klängaloe,Lyktranka(Hjärtan på tråd) Blyblomman,Svärmorstungan,Morstanke,Flitiga lisa,Mårbacka pelargon,Hoya carnosa variegata,Ödesträd,flera olika Paletblad,Apsvans sedum morganianum,Hoya,Ballerina Epindrum,Blåvinge,Hoya som jag ej kan läsa namnet på,och jag tror att det står Emerald love på ett par små plastbåsar,saint Paulia, Dr Westerlunds hälsoblomma
och det är 3 stycken större växter som jag inte har namnen kvar på men jag känner igen blommorna och en som finns i många hem på landet och kan den heter Karlberg?

I alla fall så mängder av härliga små liv som jag verkligen hoppas att de börjar växa när jag fått dom i jorden senare

smile.gif wub.gif smile.gif
stina
En av dom större växterna kommer nog från mej, jag glömde skriva vad jag skickade. Den med långa smala blad som lixom sitter utfläkta efter varandra är en apostlalilja.

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon