Full version: Septembervärme
Rossi
Jag undrar om jag någonsin har upplevt liknande värme i september. Flera dagar på raken har vi haft högsommarvärme - 25 grader - här i Skåne. Kan inte minnas att det någonsin har varit så pass varmt i september och definitivt inte så många dagar på rad.

Det är bara att njuta!
Sulawesii
Ja, njut på du! Jag fryser här uppe..... huuu....
Rossi
CITAT (Sulawesii @ 08-09-2005, 17:26)

Var är uppe, då?

Värmen skulle fortsätta hos oss i Skåne t.o.m. lördag kväll tydligen. smile.gif
Gillan
Är det så att du tycker att det är för varmt
kan du ju alltid skicka hit lite värme.Värmland mottager tacksamt
/Evgeni laugh.gif laugh.gif laugh.gif
titti49zon6
Lite sol skulle inte skada biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Rossi
CITAT (Evgeni @ 08-09-2005, 17:34)
kan du ju alltid skicka hit lite värme.

Nä då, inte alls. Som jag skrev så är det bara till att njuta! smile.gif
Gillan
CITAT (Rossi @ 08-09-2005, 17:46)

Sabla egoist wub.gif laugh.gif . men njut av din värme du.
Jag är inte missunsam wink.gif wub.gif biggrin.gif
Magdis
Åååååh jag vill också ha värme! Här har det varit ruggigt och regnigt flera dagar men idag sprack faktiskt molnen upp och det blev riktigt varmt och skönt. Inga 25 grader inte, men åtminstone 17. Passade på att ploppa ner en massa lökar i jorden. smile.gif
Rossi
CITAT (Evgeni @ 08-09-2005, 17:48)
CITAT (Rossi @ 08-09-2005, 17:46)

Sabla egoist wub.gif laugh.gif . men njut av din värme du.
Jag är inte missunsam wink.gif wub.gif biggrin.gif

Hey, hey, hey - hold your horses! Jag har väl aldrig sagt att jag har missunnat dig någon värme.

Du frågade om jag tyckte att det var för varmt och jag svarade att det tyckte jag inte. smile.gif

Det blåser rätt bra här idag så jag hoppas att det blåser upp lite värme till dig! smile.gif
*Felix matte*
+5 duggregn hela dan... men inne är det varmt och gott biggrin.gif
Sulawesii
CITAT (Rossi @ 08-09-2005, 17:28)
CITAT (Sulawesii @ 08-09-2005, 17:26)

Var är uppe, då?

Värmen skulle fortsätta hos oss i Skåne t.o.m. lördag kväll tydligen. smile.gif

Närke.
pisanggoreng
Det har varit (och är) en underbar sommarvecka! smile.gif
annama
Här i sv Skåne har vi väldigt varmt och skönt men lite blåsigt. Har varit ute och delat perenner idag, fick gå in och duscha och lägga mig att vila en stund, kände mig darrig, yr och trött. Men fortsätter i morgon, skam dem som ger sig, gräver sisådär en halv kvm i taget, det får räcka för en tant i min ålder. Ingen Jante här inte!!!

Åt middag också och tog ett glas vin, nu är jag i form igen biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Reserv
Här är det runt 20 grader och blåser ljumma vindar, fjärilarna har kommit tillbaks, undra va´dom vart? rolleyes.gif
silos
Det är verkligen ljuvligt varmt ute nu!
Elanah
*avundsjuk*

Här har varit halv storm och riktigt ruggit höstväder. Snart dax att leta fram halsduken och raggsockorna.... Fast det kan vara mysigt det med. Precis gjort ett mysigt dekorationsfat med värme ljus....
wub.gif
Björken
Varmaste natten det här året.......+18,6 när jag klev upp för att köra tidningarna och ser ut att bli en lika varm natt till. + 25 under dagen och lite måttlig vind. Hoppas det håller i sig till helgen när jag är ledig så det finns tid att njuta av livets goda sidor.
AnnammA
Vi var och tog ett dopp i havet i onsdags... Sydöstra Skåne tongue.gif Och det var skönt! rolleyes.gif Kanske årets sista...

AnnA
Rossi
CITAT (AnnammA @ 09-09-2005, 10:51)
Vi var och tog ett dopp i havet i onsdags... Sydöstra Skåne tongue.gif Och det var skönt! rolleyes.gif Kanske årets sista...

AnnA

Och där brukar ändå vara ganska kallt i vattnet!

Härligt! smile.gif
farbror B
Avis, insjöarna är lite kalla så här års...
Vi har sju åtta grader på nätterna nu ..
Rossi
Jag gick precis in från trädäcket. Där är alldeles för varmt i solen nu. Speciellt som jag är förkyld och har huvudvärk. Det blev för mycket värme för mig.
Zarah P
Jösses... Hörni som vill ha värme - ge mig er adress så kan ni få ett par tre grader var av mig... tongue.gif Här, i Kalmar, är det på tok för varmt för min smak - jag längtar efter höst, jag! smile.gif
lavendel2
Här i Bromma är det så underbart skönt sensommarväder...sol och lite vindfläktar..ca 17 grader...och så härligt frisk luft efter regnet och åskan häromdan! rolleyes.gif
Rossi
Här hade det behövt att åska lite så det hade rensat luften. I flera dagar har vi haft 25 grader som sagt och idag är här väl en 22-23. Det är kvavt och väldigt varmt ....
yenny
CITAT (Zarah P @ 09-09-2005, 15:58)
Jösses... Hörni som vill ha värme - ge mig er adress så kan ni få ett par tre grader var av mig... tongue.gif Här, i Kalmar, är det på tok för varmt för min smak - jag längtar efter höst, jag! smile.gif

ja tack... skicka hit lite så är du bussig... jag sitter här å fryser..brrr
(katterna är ute och altandörren står på vid gavel)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon