Full version: persilja
peterinas
kan man ha persilja inne under vintern i en stor kruka så den växer som den gör ute ? eller kommer den att dö med tiden ?
Fenja
Den brukar inte klara sig särskilt länge inomhus. Men du kan klippa/skära ner den i småbitar och frysa, så har du fräsch persilja hela året.
Mvh
Fenja
Virgo
Får den bara tillräckligt med ljus och inte allt för torrt, så går det utmärkt.
I varje fall hos mig är det väl bäst att tillägga.
kvalite
Är det någon mer som inte har fått persiljan att växa i år. Allt växer utom just dill, gräslök och persilja i år???
peterinas
CITAT (kvalite @ 09-09-2005, 19:19)
Är det någon mer som inte har fått persiljan att växa i år. Allt växer utom just dill, gräslök och persilja i år???

min persilja växte som bara den . djuren hadr fullt upp och äta den . är både frön och såna man köper i butiken . satt det i egen kompostjord med marsvinsdynga och hö i botten . lika så roman salladen växte så jag fick ta bort en massa
adamos
CITAT (kvalite @ 09-09-2005, 19:19)

Ja för första gången så blev pesiljan inte vad den brukar bli men dill och gräslök blev bra. Gräslöken har aldrig varit så stor, grövre en vissa purjolökar tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon