Full version: Passionsblomma
Bobbo
Hejsan!

Undrar om någon vet vart man kan köpa passionsblommafrö? Är ute efter lite annorlunda sorter än bara den vanliga. Hittar bara utländska sidor på nätet.
Någon som kanske har själva att sälja?
iscah
impecta har jag för mig hade tidigare i år iaf.
Bobbo
Hur ser den ut?
iscah
om du går in på www.impecta.com och söker på passiflora i sökrutan till höger så kommer du få upp dom sorter de har. och om du klickar på den lilla blomsymbolen efter priset så får du upp en bild på hur blomman på just den sorten ser ut. smart! laugh.gif

happy shopping!
Bobbo
Var ändå inte riktigt vad jag hade tänkt mig men tusen tack!

Hittade en tysk sida med underbara passifloror=) Men jag förstod inte ett ord. Läste tyska 3 år på högstadiet men det hade man ju ingen nytta av= laugh.gif biggrin.gif
Johanna_VDK
det finns en sida som heter http://www.rarexoticseeds.com/, där har de faktiskt rätt många olika passiflora...det är en fransk sida, men all info om sådd och betalning och så finns på engelska också...har inte handlat där ännu, men..
hoppas att det var typ något sånt du letade efter smile.gif
Emma
Jag köper mina passiflorafrön från Margrit Reiners fröfirma Sementes i tyskland.
Kanske var det den sidan du menade, det står bara på tyska och är lite knepigt första gången om man inte är medlem i paypal. Man kan kanske betala via sin bank till en låg avgift också.
Jag har aldrig läst tyska men det går ganska bra ändå. Maila henne och be henne förklara om du inte förstår, jag tycker att så många ord är lika de svenska orden att man förstår ganska bra vad det står på tyska också.
Chiltern seeds i storbritanien har också endel passiflorafröer men är lite dyra. Där står det iallafall på engelska.
Någon gång har jag också beställt fröer från Mauro Pexioto i brasilien( sök på ex. google). Han verkar väldigt trevlig och seriös. Man får maila sin beställning till honom. När jag beställde för ca ett år sen kostade protot 30 kr och fröerna tror jag kostade 30 kr/port. mellan 10 -20 fröer.
Hälsningar Emma
Bobbo
Tack alla för era svar!

Kram på er! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon