Heleri
Vid infarten till Domkyrkoesplanaden i Västerås (mot Kopparbergsvägen) finns en så fin rabatt! Jag skulle så gärna vilja veta vad de lila blommorna som är högre än alla de andra blommorna är heter? Någon som har en aning?
Ophelia
Har inte åkt där på ett bra tag. Ingen bild? Gissar vilt på jätteverbena.

http://www.blomsterframjandet.se/Vaxtbeskr...619&Steg=BLOMMA
Heleri
Japp, den ser helt klart bekant ut! Tackar för hjälpen! smile.gif
Kajsa
Hej, Heleri trevligt med Västeråsare biggrin.gif
Jo, nog har jag också cyklat förbi den där rabatten. Du kan köpa Jätteverbena i krukor på Åsby trädgård, du gräver sedan upp den och sparar i en kruka med jord/torvmull i garaget, så gräver man ner den på våren igen. Denna på bild har jag sått själv, ut med byttan i feb, och sedan gror den på våren, och blommade i sept.
Ophelia
Såg de sålde jätteverbena och exemplaren var fina. Själv köpte jag en rosenstav "Alba" och en Anemone leveillei smile.gif
Kajsa
Åh, är du från Kolbäck, där ser man vi är några Västmanlänningar här
Tack och lov att vi har Åsby Trädgård, det blir en del besök där biggrin.gif
Ophelia
Jadå.....vi brukar åka dit och fika samt titta på blommorna (och handla). Vi har ju även tur som har Bürgers och Plantmarknaden i Lindesberg. smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon