|
*Felix matte*
11-09-2005, 12:13
Inte visste jag att sådant existerade  Jag hade problem med en installation och bad svärson om hjälp... han satt hemma hos sig vid datorn och hux flux så kunde han joxa i min burk... fixade installationen Jag satt och såg på skärmen hur hans muspekare rörde sig och vad han gjorde med progr.
Biggan_
11-09-2005, 12:22
CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 13:13) Inte visste jag att sådant existerade  Jag hade problem med en installation och bad svärson om hjälp... han satt hemma hos sig vid datorn och hux flux så kunde han joxa i min burk... fixade installationen Jag satt och såg på skärmen hur hans muspekare rörde sig och vad han gjorde med progr.  Teknikens under!
Jag har varit med om det på jobbet om man ringt supportavdelningen. Men har aldrig hört om det på en hemdator. Måste vara en riktig hacker den där svärsonen
*Felix matte*
11-09-2005, 12:26
CITAT (Birgitta P @ 11-09-2005, 13:22) CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 13:13) Inte visste jag att sådant existerade  Jag hade problem med en installation och bad svärson om hjälp... han satt hemma hos sig vid datorn och hux flux så kunde han joxa i min burk... fixade installationen Jag satt och såg på skärmen hur hans muspekare rörde sig och vad han gjorde med progr.  Teknikens under!  Nu ska jag ta och börja läsa igenom vad XP har att erbjuda... har ju bara surfat och spelat mm.... aldrig läst igenom íntroduktionen ens
wolkenkrabber
11-09-2005, 12:26
CITAT (AnitaGg @ 11-09-2005, 13:24) Jag har varit med om det på jobbet om man ringt supportavdelningen. Men har aldrig hört om det på en hemdator. Måste vara en riktig hacker den där svärsonen  nej, det finns fjärrhjälpsprogram instalerade på window datorer, du kanb behövra fjärrhäjlp och du måste acceptera det för att han skall kunna fixa, och tycker man at det går förlångt är det ett klick så är personen man bett om hjälp utestängd
*Felix matte*
11-09-2005, 12:29
CITAT (wolkenkrabber @ 11-09-2005, 13:26) CITAT (AnitaGg @ 11-09-2005, 13:24) Jag har varit med om det på jobbet om man ringt supportavdelningen. Men har aldrig hört om det på en hemdator. Måste vara en riktig hacker den där svärsonen  nej, det finns fjärrhjälpsprogram instalerade på window datorer, du kanb behövra fjärrhäjlp och du måste acceptera det för att han skall kunna fixa, och tycker man at det går förlångt är det ett klick så är personen man bett om hjälp utestängd Skulle precis skriva att det finns i Windows... jo jag fick acceptera att ta emot hjälp. Men det finns också ett program som gör att man ständigt har tillgång till den andras dator, sa han... gäller väl mest på arbetsplatser.  Häftigt var det iaf att sitta och se på skärmen.
Biggan_
11-09-2005, 12:29
CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 13:26) CITAT (Birgitta P @ 11-09-2005, 13:22) CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 13:13) Inte visste jag att sådant existerade  Jag hade problem med en installation och bad svärson om hjälp... han satt hemma hos sig vid datorn och hux flux så kunde han joxa i min burk... fixade installationen Jag satt och såg på skärmen hur hans muspekare rörde sig och vad han gjorde med progr.  Teknikens under!  Nu ska jag ta och börja läsa igenom vad XP har att erbjuda... har ju bara surfat och spelat mm.... aldrig läst igenom íntroduktionen ens  Du tar det i fel ordning, och gör det roligaste först
*Felix matte*
11-09-2005, 12:31
CITAT (Birgitta P @ 11-09-2005, 13:29) CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 13:26) CITAT (Birgitta P @ 11-09-2005, 13:22) CITAT (Felix matte @ 11-09-2005, 13:13) Inte visste jag att sådant existerade  Jag hade problem med en installation och bad svärson om hjälp... han satt hemma hos sig vid datorn och hux flux så kunde han joxa i min burk... fixade installationen Jag satt och såg på skärmen hur hans muspekare rörde sig och vad han gjorde med progr.  Teknikens under!  Nu ska jag ta och börja läsa igenom vad XP har att erbjuda... har ju bara surfat och spelat mm.... aldrig läst igenom íntroduktionen ens  Du tar det i fel ordning, och gör det roligaste först  Sån är jag... vill ju ha roligt varje stund  men nu har jag lovat mig ta paus och vara liiite duktig och läsa
Man lär sig nåt nytt varje dag
netaave
11-09-2005, 12:54
Har också varit med om det på jobbet, tur att det finns.
När min äldste son, som är mycket datakunnig, skulle flytta hemifrån för några år sedan frågade jag honom "hur i all världen jag nu skulle klara ut dataproblem på egen hand" - då visade han mig hur fjärrhjälp går till. Jag har haft mycket nytta av det vid flera tillfällen.
Yin o Yang
12-09-2005, 07:25
CITAT (netaave @ 11-09-2005, 13:54) Har också varit med om det på jobbet, tur att det finns. Måste få berätta. En jobbarkompis till mig fick "fjärrhjälp" på jobbet. Hon satt behagligt tillbakalutad i sin kontorsstol när en äldre, inte så datakunnig kollega kom in. Lite flisigt kommenterade han "Här sitter du och sliter". Ja, sa min kompis, är det inte otroligt med de senaste datorerna? Man kan styra dem med tanken! Och kollegan gick på det
MrNorth
12-09-2005, 07:45
Det finns även en form av "fjärrhjälp" i senaste versionen av msn messenger (7.0). Huruvida den använder sig av samma api som xp är osäkert... Men kanske funkar det även på andra os än xp... Funkar väldigt bra tycker jag!
/henrik
HippieSpellan
12-09-2005, 23:19
CITAT (Yin o Yang @ 12-09-2005, 08:25) CITAT (netaave @ 11-09-2005, 13:54) Har också varit med om det på jobbet, tur att det finns. Måste få berätta. En jobbarkompis till mig fick "fjärrhjälp" på jobbet. Hon satt behagligt tillbakalutad i sin kontorsstol när en äldre, inte så datakunnig kollega kom in. Lite flisigt kommenterade han "Här sitter du och sliter". Ja, sa min kompis, är det inte otroligt med de senaste datorerna? Man kan styra dem med tanken! Och kollegan gick på det  lovely!! det är sånt man älskar=)
tullmejs
13-09-2005, 02:30
En historia från urtiden:
Några slynglar satt och trälade framför sina datorer i en sal på hemlig ort. När offret gick ut en sväng passade man på att installera en liten programsnutt (eller hur det nu gick till, det kvittar faktiskt).
När han fortsatte skriva kunde han omöjligt åstadkomma radbrytning. Frustrerat dängde han till skärmen. I samma ögonblick tryckte en av de sammansvurna på en viss tangent på sin terminal, och skickade därmed över en radbrytning till stackarn.
Sedermera använde han "slå på skärmen" som radbrytning under en förskräckligt lång tid. Vafan, det funkade ju.
Skämtarna fick avlösa varandra och kan tänkas ha haft svårt att hålla sig för skratt emellanåt.
HippieSpellan
13-09-2005, 06:10
CITAT (tullmejs @ 13-09-2005, 03:30) En historia från urtiden:
Några slynglar satt och trälade framför sina datorer i en sal på hemlig ort. När offret gick ut en sväng passade man på att installera en liten programsnutt (eller hur det nu gick till, det kvittar faktiskt).
När han fortsatte skriva kunde han omöjligt åstadkomma radbrytning. Frustrerat dängde han till skärmen. I samma ögonblick tryckte en av de sammansvurna på en viss tangent på sin terminal, och skickade därmed över en radbrytning till stackarn.
Sedermera använde han "slå på skärmen" som radbrytning under en förskräckligt lång tid. Vafan, det funkade ju.
Skämtarna fick avlösa varandra och kan tänkas ha haft svårt att hålla sig för skratt emellanåt. haha taskigt men ack så underhållande=)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|