Latmask
I går hittade vi en mördarsnigel inne i vardagsrummet. Den höll på att klättra in i en skarv som finns i trappen.

Jag har ingen aning om vad som döljer sig i skarven, men vi har aldrig märkt att det skulle ha dragit därifrån, jag vet inte om den kan ha kommit in den vägen.

Alternativ två är att katterna släpat in den från rastgården.

Men jag vill inte ha mördarsniglar under huset och i isoleringen om de äter trä och byggmaterial. Gör de det?
kristerh
De verkar äta allt som är lite fuktigt o lite halvsurt, men jag tror att de säkert har släpats in av katten, kanske i pälsen, har svårt att tro att katten tagit in den i munnen, de slemmar nåt fruktansvärt wink.gif
den försökte nog bara aatt gömma sig i håligheten, men eftersom det förmodligen är torrt inomhus så kommer den inte att överleva.
krister
Latmask
Tack för ditt svar, jag blir verkligen lättad!

ja det är väl också så att om den hittar nåt fuktigt och halvsurt att äta inne i husisoleringen så har vi större problem än sniglarna. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon