Full version: Urläckra växter...
mulle
Kolla den här hasselörten!

Jag bara dräglar.

Den och en massa annat läckert finns på den här amerikanska postordersajten.
Ett paradis för den som gillar ovanliga bladverk.

Nej, de skickar inte till Europa - jag har kollat!

Men kanske Christer eller Odla kan få tag på plantor någon gång i framtiden....???? wub.gif

Mulle
estet
Slurp!! wub.gif
Gåsis
Vojne vojne, vill ha wub.gif

/Åsa
violina
Oj vad fräck!
Köpte en liten planta av den vanliga i våras men sniglarna älskade den så den är nästan borta.
Sulawesii
CITAT (mulle @ 13-09-2005, 11:21)
Men kanske Christer eller Odla kan få tag på plantor någon gång i framtiden....???? wub.gif

Då kommer jag och handlar!!
Margaretha
CITAT (violina @ 13-09-2005, 18:23)
Köpte en liten planta av den vanliga i våras men sniglarna älskade den så den är nästan borta.

Så underligt! Har aldrig märkt att sniglarna intresserar sig för hasselörten. Har mängder och tänker kasta. Den brer ut sig för mycket i vår lilla trädgård.
mulle
CITAT (Margaretha @ 14-09-2005, 13:06)
CITAT (violina @ 13-09-2005, 18:23)

Så underligt! Har aldrig märkt att sniglarna intresserar sig för hasselörten. Har mängder och tänker kasta. Den brer ut sig för mycket i vår lilla trädgård.

KASTA hasselört?????
Duns, där svimmade Mulle...
violina
CITAT (mulle @ 14-09-2005, 13:51)
KASTA hasselört?????
Duns, där svimmade Mulle...

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ewa L
Jag har också Hasselört till förb-e på tomten. Iofs älskar jag den, men det kan bli för mycket av det goda.

Sniglar har definitivt aldrig mumsat på den, däremot är det i år ovanligt många hål i den. Gissar på tvestjärtarna som har varit ett rejält gissel denna sommar.
Har man då endast en planta kan de nog äta upp hela. Hos mig har de "bara" tuggat lite här och där.
Däremot har jag fått mycket annat fullständigt nedätet av de eländiga krypen.
kryddan
Jag får väl svimma ihop med mulle då tongue.gif Kasta hasselört! Jag som kämpar för att få mina ynklingar att överleva snigelangreppen.. De fullkomligt älskar den wink.gif
mulle
Gissa vem som i torsdags tog morgontåget från New York till Connecticut, hyrde bil i Hartford och för första gången någonsin körde i den amerikanska trafiken - bara för den där hasselörtens skull....
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Och jag fick den! wub.gif

(Och lite annat variegerat också... Och inte bara variegerat heller, för den delen...)
sleep.gif

Hoppas bara att växterna nu klarar vintern! Och om de gör det kanske jag bjuder ut sticklingar en vacker dag!
Mulle

Är man knäpp så är man. tongue.gif
Ewa L
Grattis Mulle! Skönt med sällskap i dårskapen. wub.gif
Det kommer nog en hel rad med tiggare. En dagstur till Åland för Odlaiter till våren...? unsure.gif
Känns som en väldigt lockande tanke i höstmörkret. Kan du se det framför dig: Allihop stående på däck med små krukor i händerna att idka byteshandel med. biggrin.gif laugh.gif
mulle
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon