krellus
Någon som vill dela med sig av sina "off season" planer?
kerstin z5-6
Trädgårdsarbete tom oktober -Lökplantering o nya rabatter) -
Växt o frökataloger nov-jan -sen sår jag 1/1 -vaddå off season? laugh.gif laugh.gif laugh.gif wacko.gif blink.gif blink.gif biggrin.gif
silos
Jag kommer att göra snögubbarar , snögummor och snöhundar på gården utanför mina fönster, det vill säga om det kommer snö smile.gif
kristerh
Jag passar på att åka till spanien o hälsa på mina föräldrar,
ska faktiskt bli skönt att slippa vattna...
i början på feb blir det ett besök på Rockdala i vanlig ordning,
annars är det ren lättja för min del.
krister
estet
Då blir det skoteråkning -längtar redan, rallytävlingar, fröfunderingar och sådder...bland annat.
GoSatta
Spenderar dec/jan i Bangkok som vanligt och förhoppningsvis blir det en tur förbi Taipei också och självklart en eller ett par veckor på någon ö någonstans.
Zazu
trädgård tills snön kommer, sedan vintersådder som ska ut i snön, i dec-jan krukväxtsådd + sega ettåringar, frökataloger, vårsådd och sedan i april nån gång ska fuchsiorna upp ur vintergraven, trädgård året runt wub.gif laugh.gif

givetvis blir det en hel del annat också
LadyG
Jag måste lista ut vad jag ska göra med min Yucca-palm, den har nått taket nu. Det är så söt wub.gif

Och jag måste planera när mina två porslinsblommor ska planetars om, deras krukor är för små. Men de blommar fortfarande så jag väntar. smile.gif

ANnars handlar det mest om att jobba, planera vad balkonen ska vara bra för till nästa sommar och drömma. rolleyes.gif
Hannele
CITAT (krellus @ 13-09-2005, 11:51)
"off season" planer?

Tja, nu hinner man ju läsa alla trädgårdsböcker och trädgårdstidningar (gratis på biblioteket), gå på trädgårdskurser, gå på trädgårdsmöten och trädgårdsutställningar, se några trädgårdsfilmer, sortera trädgårdsbilder från sommaren, planera sin egen trädgård, träffa trädgårdavänner och prata om sommaren som varit och planera sommaren som kommer.. sleep.gif
Ewa L
Jag har två projekt inplanerade:

Jag har plåtat många av mina växter under säsongen. De behöver sorteras, namnges och läggas in i mitt album.
Jag skall bygga en "bauta-stor" odlingslåda med rygg av armeringsnät. Har ritat den i datorn redan, nu skall jag bara ta till såg och skruvmejsel. Blir den bra kommer den att få två lillasystrar.

Men innan jag kommer till dessa inomhusprojekt, finns det massor av perenner att flytta och lökar att plantera.
ninnisky
Byter öst mot väst i höst wub.gif wub.gif Åker till Venezuela i november för 3 veckor. Den sedvanliga Tailandresan kommer först under försommaren nästa år. Ville gärna se lite mer av Sydamerika först biggrin.gif biggrin.gif
Blomstertanten
Jag funderar på att gå i ide !

Vill inte ha vinter !!!!!!!!!!!!!! sad.gif
Gillan
CITAT (silos @ 13-09-2005, 11:56)
Jag kommer att göra snögubbarar , snögummor och snöhundar på gården utanför mina fönster, det vill säga om det kommer snö smile.gif

Kommer du inte alls det!
Du ska plantera en massa skott och se hur
de växer osv laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magnolia
Bli mamma smile.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 13-09-2005, 12:44)
CITAT (krellus @ 13-09-2005, 11:51)
"off season" planer?

Tja, nu hinner man ju läsa alla trädgårdsböcker och trädgårdstidningar (gratis på biblioteket), gå på trädgårdskurser, gå på trädgårdsmöten och trädgårdsutställningar, se några trädgårdsfilmer, sortera trädgårdsbilder från sommaren, planera sin egen trädgård, träffa trädgårdavänner och prata om sommaren som varit och planera sommaren som kommer.. sleep.gif

Jag ska göra samma saker som du Hannele! smile.gif

Grattis Magnolia, din vinter är räddad - du kommer att ha fullt upp! smile.gif
Maria i Helsingborg
I vinter ska jag;
- planera pallkragar, land, rabatter och nya frösådder.
- pyssla om och oroa mig för mina övervintrare (pelargoner, lager, chili och rosmarin)
- vårda ALLA mina hoya-sticklingar!
- frossa i trädgårdstidningar och drömma.
Fialotta
CITAT (Blomstertanten @ 13-09-2005, 13:53)

Vill inte ha vinter !!!!!!!!!!!!!! sad.gif

Jag följer med dig...vi kan bulla upp lite gott o äta o dricka, så kommer vi fram i vår sen tongue.gif laugh.gif wub.gif
titti49zon6
Mellan studierna av frökataloger,trädgårdsböcker.tidningar m.m
tänker jag rensa hjärnan med broderier innan skoter och pimpelsäsongen
börjar biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Kajsa
Som Hannele skrev läsa allt om trädgård, böcker och tidningar.
Läsa allt om Rosor, sitta på rosforum. I januari börjar kataloger komma, då börjar drömmarna ta form, sätta lite perenner, pelargoner mm
Sitta här bland er på Odla, Baka bröd som jag aldrig får till på sommaren,
laga lite krångligare mat ( gillar inte matlagning ) Städa lite mer noga, än bara springa runt med dammsugaren.
Kanske någon resa vore kul biggrin.gif
liv
Jag börjar med att möta vintern.
Åker till Gällivare på fredag . Det är väl näst intill vinter där. unsure.gif
Men stannar bara en vecka .
Gillan
CITAT (liv @ 13-09-2005, 17:59)
Åker till Gällivare på fredag . Det är väl näst intill vinter där. unsure.gif

Frivilligt ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif
Sulawesii
Köpa fröer, så under lysrör, ta hand om de underbara växter jag har inomhus, läsa... och sånt.
Fast, egentligen vill jag följa med Blomstertanten och maudan.... hittar ni ett bra ställe, så säg till!
LarsV
Jag kom bara att tänka på en liten episod som jag tror att ni tycker är OK att jag lägger i denna tråden;

För flera år sedan var vi på fest framåt tidig vinter. Det var kallt, men det fanns ingen snö. Framåt nattkröken när vanliga, dödliga gått och lagt sig började det snöa kraftigt. När vi kom hem var jag så på kanelen att jag inte kunde gå och lägga mig utan gick ut och rullade en snögubbe.

När jag sedan på morgonen vaknade och tittade ut hade all snö smält bort. Kvar stod bara snögubben. När mina grannar gick och lade sig var det barmark. När de stiger upp är det också barmark, men på vår tomt stod en snögubbe. Undrar vad de tänkte....
liv
CITAT (Evgeni @ 13-09-2005, 18:00)
CITAT (liv @ 13-09-2005, 17:59)
Åker till Gällivare på fredag .  Det är väl näst intill vinter där. unsure.gif

Frivilligt ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif

Skall träffa svägerskan som är på besök från USA. biggrin.gif
Så det är nog frivilligt ,man får väl offra sig.
Magdis
Lars V: Det där var ju hur kul som helst! Hoppas att grannarna uppmärksammade det. De måste ju ha fått myror i huvudet! laugh.gif

Mina planer för vintern är att ta hand om mina stackars krukväxter och sen bara invänta våren då jag kan börja med mina frösådder. Annars blir det bara att drömma, längta och planera allt jag ska göra samt att läsa trädgårdstidningar förstås.
mulle
CITAT (maudan @ 13-09-2005, 17:07)
CITAT (Blomstertanten @ 13-09-2005, 13:53)

Vill inte ha vinter !!!!!!!!!!!!!!   sad.gif

Jag följer med dig...vi kan bulla upp lite gott o äta o dricka, så kommer vi fram i vår sen tongue.gif laugh.gif wub.gif

Nu är vi tre!
biggrin.gif
Fast jag ska resa också. Först till USA och sen till Istambul. Så ska jag lära mig laga libanesisk mat och svetsa.
Jobba måste jag ju också...
Men i övrigt tänker jag sticka ut näsan så lite som möjligt om det finns snö!
Mulle
Anki på Öland
CITAT (mulle @ 13-09-2005, 20:16)
Fast jag ska resa också. Först till USA och sen till Istambul. Så ska jag lära mig laga libanesisk mat och svetsa.
Jobba måste jag ju också...

Låter som om du kommer att ha fullt upp och det inte kommer att bli någon tid alls över för att ligga i ide biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Anki
Castea
Jag kommer att flytta till en annan lägenhet i vinter. smile.gif Jobbigt med flytt, men det jobbigaste - flyttdagen - är ju över fort. Härligt just nu att planera hur man vill förnya sitt bohag litet i nya lägenheten. Åker till IKEA och kikar, handlar litet. Drömmer. wub.gif

Och - framför allt - en flytt ger en alltid anledning att rensa och slänga en massa skit också.

rolleyes.gif Fast då går det ju jämnt ut egentligen - ut med gammal skit och inköp av nytt skit. laugh.gif wub.gif
mulle
CITAT (Anki på Öland @ 13-09-2005, 23:00)
Låter som om du kommer att ha fullt upp och det inte kommer att bli någon tid alls över för att ligga i ide biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Anki

biggrin.gif
Jooodå! tongue.gif
Mulle
Biggan_
Här är en till som helst går i ide, jag avskyr vintern sad.gif sad.gif sad.gif
Kan tänka mej att krypa fram någon gång i april biggrin.gif
Bjäbban
Jag har planerat in fullt ös! tongue.gif
Måndag: städa och annat tråkigt! Samt pyssla i trädgården förstås! Än så länge måste gräset klippas och sånt…
Tisdagar: morgon gym och vatten spinning på kvällen!
Onsdagar: Ridning!!! wub.gif
Torsdagar: morgon gym och vatten gympa på kvällen.
Fredag: ”fridag” det vill säga inget inplanerat, men något blir det säkert!
Lördag: gym och bad hus.
Söndagar: se lördag!

Däremellan ska jag jobba, rasta hundarna, och hänga framför datorn… rolleyes.gif
En och anan trevlig bok ska jag också hinna med!
Och, ja håll på att glömma…har ju beställt Canal Digital iså när den kommer så kommer jag nog sitta framför TV också mer än vad jag gör idag….

Blir en liten resa också på tre dagar, nu i september! (blir så avis på er som åker iväg långt…)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon