kristian
Just det - mina rhododendron-plantor får väldigt många gulnande blad nu på hösten. Ska det vara så? (Kan vara veckans mest korkade fråga, men någon måste ju ställa den också...)

Kristian unsure.gif
kristerh
Kan det vara så att den har haft det för torrt i sommar wink.gif
ett visst antal blad byts ju ut ibland men inte som du skriver väldigt många ett annat alternativ är att den fått ohyra, har du kollat under bladen.
krister
Kajsa
Det får dom varje höst, har flera stora buskar på min framsida som stått där 25 år och det blir alltid gula blad vid denna tid, det blir gula blad oavsett hur sommaren varit. Mina står mycket ljust i öster, vattnar vid torka. Men det är gamla undre blad som faller om du tittar, det gör inget.
kristian
Tack för hjälpen! Odla.nu har Sveriges hjälpsammaste medlemmar. Jag ska vara lite mer uppmärksam på torkan under sommaren. Men det verkar ju vara hyfsat normalt att en del blad undertill gulnar.

Kristian
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon