Full version: GMail
pisanggoreng
Jag har några inbjudningar till GMail. Om någon är intresserad så hör av er via PM. Först till kvarn.
Annlo
Vad är det? blink.gif
pisanggoreng
kolla länken
Pirum
Förmodligen den bästa gratistjänsten för epost online. Åtminstone tror jag det. I praktiken obegränsat utrymme också, 2.5GB just nu, och det ökar hela tiden. Rekommenderas, för den som tröttnat på spray exempelvis.

Spray har kastat bort flera viktiga brev till mig. Brev som inte ens kom fram till skräpfoldern alltså, de bara försvann. Detta var i våras, det kanske funkar bättre nu.
Hannele
CITAT (Pirum @ 13-09-2005, 20:01)
Förmodligen den bästa gratistjänsten för epost online. Åtminstone tror jag det. I praktiken obegränsat utrymme också, 2.5GB just nu

Hotmail är också gratis, har 250 MB utrymme och mycket bra spam-skydd nu.
pisanggoreng
Det bästa jag har sett (och själv använder förstås) är Oddpost. De köptes upp av Yahoo! förra året och kommer snart släppa den nya Yahoo!-mailen. Den lär bli den bästa efter det... Detta är dock en betaltjänst, men det är det tveklöst värt.
Zarah P
CITAT (Pirum @ 13-09-2005, 20:01)
Förmodligen den bästa gratistjänsten för epost online. Åtminstone tror jag det. I praktiken obegränsat utrymme också, 2.5GB just nu, och det ökar hela tiden. Rekommenderas, för den som tröttnat på spray exempelvis.

Spray har kastat bort flera viktiga brev till mig. Brev som inte ens kom fram till skräpfoldern alltså, de bara försvann. Detta var i våras, det kanske funkar bättre nu.

Håller med!
Av alla gratismail jag haft, är denna tveklöst bäst!
smile.gif
*Felix matte*
Gratismail. Jag har väl aldrig hört talas om att man ska behöva betala för mailbox ohmy.gif
Hotmail har jag och också Bredbands, fast den har jag ännu inte använt den.
Hur mycket utrymme som helst i bägge biggrin.gif
wolkenkrabber
G-mail är ypperligan bra och mycket bättre än homail, inte en massa reklam och färg, större inkorg och man skan skicak större mail, jag har alla 50 inbjudningarna till övers iaf, så man kan Pma mig med
Annlo
Ok jag fattar... sleep.gif
Men vad är skillnaden mot att ha telia som jag har idag? blink.gif
Jag får ingen skräppost och kan ta emot rätt mycket mail innan det blir fullt...
Har jag missat nån poäng här? unsure.gif
wolkenkrabber
CITAT (Annlo @ 13-09-2005, 22:07)
Ok jag fattar... sleep.gif
Men vad är skillnaden mot att ha telia som jag har idag? blink.gif
Jag får ingen skräppost och kan ta emot rätt mycket mail innan det blir fullt...
Har jag missat nån poäng här? unsure.gif

nu har itne alla telia, jag har inte telia som internet leverantör, jag har glocalnet och jag använder inte deras mail. om dem ens har någon, jag nöjer mig med min G-mail och hotmail
Annlo
CITAT (wolkenkrabber @ 13-09-2005, 22:12)
nu har itne alla telia, jag har inte telia som internet leverantör, jag har glocalnet och jag använder inte deras mail. om dem ens har någon, jag nöjer mig med min G-mail och hotmail

Det jag menade var om detta G-mail har någon finurlig o listig funktion som jag inte fattat? smile.gif

Eller duger telia....?
Pirum
Telia duger, jag har det också, och läser man det via Outlook eller Thunderbird så funkar det ganska bra. Däremot tycker jag att telias web-mail är väldigt segt. Och sen har de ganska liten inbox, 5-10MB kanske? Jag tycker det är alldeles för lite.

Tycker du att Telia är bra så finns ingen anledning att byta.
renate
Jag har spray som operatör,gillar inte deras mail når vidare,använder Incredimail istället,det passar mig bra.
GoSatta
ja snackar man gratis mail är gmail klart bäst.

dock ska folk som reser tänka på att den fungerar väldigt dåligt med äldre browsern, många polare har haft problem med den i asien och afrika efter som många ställen har väldigt gamla browser, men här hemma bäst. Snabb, inget tjags, ingen reklam, ingen onödig grafik och massvis med utrymme.
Fille
använder Gmail som seriös och hotmail som dyngsamlare

om man måste angiva sin email adress någonstans för att registrera/laddaner använder jag hotmail, då samlas allt skit där =)

Gmail är det bästa systemet.. kan varmt rekomendera

det är också väldigt snabbt..
KURT
Googles Gmail har ju ett annat sätt att visa mailen. Skickar man ett mail fram och tillbaka några ggr så samlas hela konversationen i ETT man i Gmail. Man kan dessutom skicka bilagor på upp till 10MB. Man kan helt enkelt använda det som en sorts extern disk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon