kristian
13-09-2005, 21:10
Har köpt 100 plantor avenbok till vår nya häck. Före inköpet gjorde jag som jag brukar en liten rundringning för att kolla priser. Döm om min förvåning när jätten Plantagen tog 198 kr för tio plantor, barrotade 50-80 cm, men lilla plantskolan bara tog 120 kronor för samma sak.
Någon som kan förklara detta?
Vore också intressant att få tips om de bästa plantskolorna i gbg-området och övriga Västsverige.
Kristian
Plantagen är inte alltis så billigt har jag upptäckt med,köper inte mycket där.
Christer i Falköping
13-09-2005, 21:24
Det är ju så att Plantagen, blomsterlandet och liknande har låga priser på vissa dragvaror, detta gör att folk i allmänhet tror att de har låga priser på allt. Man har lätt för att ursäkta ett högre pris på en vara om man köpt något annat billigare. Istort sett tror jag att om man slog ut alla priser ocg fick fram ett medelpris på deras växter, så skulle det hamna på samma läge som övriga platser.
Christer.
kristerh
14-09-2005, 08:50
Jag tycker att Plantagen är svindyra, och dålig kvalitet har de oxså, (oftast)
krister
Utbudet av avenbok är nog också större på våren. Åtminstonde barrotade plantor bör ju planteras när de gått i vila, och det gör avenbok mycket sent. Därför planteras de oftast på våren, då är utbudet störst. Kan man sedan vänta tills de reas ut i maj så kan det bli billigt!
Hej
Nilssons plantskola i södra kullavik/norra särö har bra sortiment. Värd att besöka;=)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.