|
*Felix matte*
14-09-2005, 10:23
Tittar in som hastigast för att berätta att jag ska bli mormor till tvillingar
Sulawesii
14-09-2005, 10:25
Oh vad kul, GRATTIS!!
Snöflinga
14-09-2005, 10:25
Dubbel lycka  Jättegrattis
Dubbelgrattis! Hoppas allt går bra.
GRATTIS! GRATTIS! Visst kan man likna det vid livets efterrätt. Som jag sagt förut så har jag varit mormor i 10 år nu. Men i mars ska jag äntligen bli farmor också.
Biggan_
14-09-2005, 10:37
Gratulerar dubbelt upp! Vilken Lycka! Hoppas allt går väl. När skall detta under ske?
labarradepan
14-09-2005, 10:42
grattis grattis
Tvillingar! Dubbellycka!  Grattis!
ninnisky
14-09-2005, 10:50
GRATTIS! GRATTIS! När är det dags!
Ett jättestort grattis från mig med!!!
ÅHH va spännade o mysigt grattis
Anki på Öland
14-09-2005, 11:25
Åhh så mysigt - Grattis till både dig, morfar, mamman och pappan!! Anki
Fialotta
14-09-2005, 13:34
CITAT (Felix matte @ 14-09-2005, 11:23) Tittar in som hastigast för att berätta att jag ska bli mormor till tvillingar  :wub: Grattis...så himla roligt...vilken lycka alltså Kraaaamar
stennie
14-09-2005, 15:11
Dubbelt GRATTIS Själv blev jag juh Farmor i Maj och väntar nästa om en vecka ungefär
Inga från Närke
14-09-2005, 17:11
Grattis från mig också.
Själv skall jag bli bonusbestemor i november till en lite kille. Är ju redan bestemor till Maria som blir 3 år även hon i november. Sedan är jag mormor till en kille 13 år och en tjej 14 år. Så det är kul.
Nackdelen med dubbletter är att allt skall köpas till 2. Man får hoppas att plånboken räcker till ibland.
ninnisky
14-09-2005, 17:58
Har tänkt på dig hela dan idag Agneta,  Vilken önskedröm att få två barnbarn på en gång. Hoppas allt går bra! Är så glad för din skull! Som det ser ut får vi inga fler barnbarn.....  ::  fast de vi har nu än underbara!!
netaave
14-09-2005, 18:02
Åhh GRATTIS vilken känsla två stycken!!!När ska det bli?
*Felix matte*
14-09-2005, 20:38
Tack för alla grattisar! Beräknad nedkomst i februari. Jajamensan det ska bli så roligt...de fick besked idag vid första ultraljudsundersökningen. Teknikens under att man kan få så skarpa bilder... vi har sett en hel radda idag Sedan tidigare är jag farmor till två töser , snart 3 & 4 år mormor till två töser 1 & 2 år... två yngsta har varit hos oss hela dan idag
 Stort Grattis från mig med .. Även jag skall bli mormor , i november . De hoppades på tvillingar , men ultran visade bara en , om inte en ligger och gömmer sig bakom den andra . Det hände min svägerska i USA , alla blev schockade då det kom en till. Eneggs tvilling pojkar . Riktigt busungar , ingen såg skillnad på de , så det var inte lätt för lärarna i skolan De lurade alla . Men det har varit otroligt roligt med dem. Det är visst rigtigt babyboom , ser stora magar överallt .Jätte , Jätte roligt Så bli nu inte smittade av bacillen , den lär vara väldig smittosam i år
fruberglund
15-09-2005, 07:17
CITAT (liv @ 14-09-2005, 22:15) Så bli nu inte smittade av bacillen , den lär vara väldig smittosam i år  Tyvärr...redan smittad...nedsläpp i november, hihi Verkar vara lika roligt att bli farmor/mormor som mamma. Svärföräldarna som inte har några barnbarn sen innan är överlyckliga och såååå förväntansfulla  Grattis tvillingmormor
*Felix matte*
15-09-2005, 07:41
Tack igen! och Grattis alla blivande mor- och farföräldrar och blivande mammor så klart. Son och sonhustru blev tvåbarnsföräldrar inom fyra månader...hämtade adoptivdotter i juli och i november föddes lillasyster. Det har gått jättebra och nu fyller töserna snart 3 och 4 år.
[QUOTE] Vi andra då som bara blir otvilling mormor?????????????? bör inte vi grattas med???? Men grattis på dig fruberglund........ och jag lovar det är likja roligt att bli mormor som mamma ........fast kanske på ett annat vis.
*Felix matte*
23-11-2005, 22:19
Idag fick vi veta att Hanna kommer att få två små systrar  . precis som mormor sagt och drömt om hela tiden Teknikens under får man väl säga när de idag på Ultraljud såg att den ena tösen var sååå lik Hanna (20 mån) den andra tösen ville inte bli fotad framifrån  Iaf så går allt hitintills som på räls.. men visst är magen stoooor... i vecka 24 var den lika stor som med Hanna i vecka 35
*Felix matte*
23-11-2005, 22:30
CITAT (Scrollan @ 23-11-2005, 22:26) Tack!  det är sååå spännande att gå i väntans tider
Snöflinga
23-11-2005, 22:48
Dubbel Grattis Hittade det här i en liten bok som är så sant : Barnbarn älskar att hjälpa till. De skördar gärna ärter, tidigt. De nyper av tomatskott, som blommar. De rensar bort ogräs, all gul lök. De sår gräsfrön, till fåglarnas förtjusning. De plockar stora blombuketter, med rötterna kvar. De ler. Och säger:" Jag tycker så mycket om dej, mormor" Då ler man tillbaka - och säger att man tycker om dem också. Och så är det, man älskar dem.
vickeva
23-11-2005, 22:55
Grattis, vad kul Syrran fick tvillingar för ganska precis två år sedan och det är underbart kul (även att vara moster alltså). Vi ska till dem i helgen och fira tvåårsdagarna... gör inget att man måste köpa presenter till två, det är så KUL!!
Anki på Öland
23-11-2005, 23:08
Grattis!! Precis vad jag önskade mig när jag skulle ha barn nummer 2. Anki
Grattis grattis från mej också!  Vet preeeecis hur det är att vänta på två.
evelina
24-11-2005, 08:05
Ett stort grattis från mig med!!
Tänk vad roligt dessa två små systrar ska ha med varandra! Dubbelt så roligt för mormor också, Grattis!
*Felix matte*
24-11-2005, 09:10
Tackar för alla grattisar Jag har köpt fleeceplädar och ska sy "flärpfiltar" till bebisarna... såna som de kan ligga på och leka med alla "flärpar" ( etiketter, band av olika material) vickeva, jag minns din syrras tvillingar och nyss tog jag en titt i albumet och såg att bilden finns kvar där
vickeva
24-11-2005, 16:47
CITAT (Felix matte @ 24-11-2005, 09:10) vickeva, jag minns din syrras tvillingar och nyss tog jag en titt i albumet och såg att bilden finns kvar där  Det var en gammal bild, så här ser de ut nu, det är mina barn som har sina småkusiner i knät.
Grattis Agneta!
Det är så kul att se två småttingar växa upp parallellt. Alla likheter och olikheter som de utvecklar, alla bråk och all kärlek. Och alla galenskaper som de inspirerar varandra till - två stycken med lika mycket energi och nyfikenhet och lika litet förstånd. Tvillingar kan ställa till det för tre, minst! Man får många goda skratt!
Biggan_
24-11-2005, 18:01
Grattis! Så roligt att det blir två tuttenuttor Måste bara berätta om en grannfamilj jag hade förut. Dom hade tre tjejer och var i valet och kvalet om dom skulle chansa på att ett barn till skulle bli en efterlägtad lillebror till tjejerna. Sagt och gjort, vet ni vad dom fick  jo två tjejer till Storasystrarna blev såklart lika glada för tvillingflickorna, som dom hade blivit glada för en liten bror  men sen gav föräldrarna upp, för nästa gång hade det kanske blivit fler tjejer
*Felix matte*
24-11-2005, 18:25
CITAT (vickeva @ 24-11-2005, 16:47) CITAT (Felix matte @ 24-11-2005, 09:10) vickeva, jag minns din syrras tvillingar och nyss tog jag en titt i albumet och såg att bilden finns kvar där  Det var en gammal bild, så här ser de ut nu, det är mina barn som har sina småkusiner i knät.  Oj vad stora de har blivit... och så lika varann de är alla fyra  syns att de är kusiner.
*Felix matte*
24-11-2005, 18:29
Javisst är småttingar härliga, men också kan de ibland vara väldigt jobbiga Vi har förmånen att ha barnbarnen förutom två, här i stan så vi umgås väldigt tätt... småttingarna är lika hemma hos oss som de är hemma hos sig. I kväll innan Emelie åkte hem så hade vi mysstund på soffan... ett fat med praliner som vi mumsade i oss
*Felix matte*
24-11-2005, 18:36
vickeva
24-11-2005, 22:34
CITAT (Felix matte @ 24-11-2005, 18:25) CITAT Oj vad stora de har blivit... och så lika varann de är alla fyra  syns att de är kusiner.  Tycker du att de är lika... vad kul. Ella (lilltjejen) ser ut exakt som jag gjorde när jag var i den åldern, men mina barn är mest lika sin pappa tycker jag (och nästan alla som ser dem), men visst kan jag också tycka ibland att de är lika. Ser fram emot att titta på bilder av dina barnbarn! Är de lika varandra?
*Felix matte*
24-11-2005, 22:55
Svårt att säga om de är lika varandra... jag tycker ju att de är sååå lika mig då jag var liten  förutom Linnea som är pappa och farfar upp i dagen.. hon kommer från Kina Får väl se till att stoppa in bilder på dem i albumet.
Caprice
25-11-2005, 01:35
Dubbelgrattis!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|