Full version: Bildspel
pisanggoreng
Trots att jag lovat att sluta tjata om växthuset
så kommer här en tråd till... wink.gif

Jag har lagt ut lite bilder på "förvandlingen"
på min hemsida.

För er som orkar: titta här!
Milex
Jag säger det igen. Jösses vad bra det blev smile.gif
bikiv
Men, HUR bra blev inte det här då? Tjata på du, det är jättekul att titta på dina bilder!
pisanggoreng
(Nu har jag lagt till lite text också.)
mulle
sad.gif Kommer inte in...
Mulle
Betty
WOW!!! Strongt jobbat, det blev ju helt fantastiskt snyggt! Den där ruckliga byggnaden förvandlades verkligen från ful ankunge till svan! biggrin.gif
mulle
Nu kom jag in!
biggrin.gif
Du, har man åstadkommit ett sånt växthus fåååår man faktiskt tjata hur mycket man vill!
Mulle
Berit
Snacka om förvandling. Vilket fantastiskt bygge som ni måste ha lagt ner många timmar på.. Och känslan att sitta därinne och mysa, lyckliga och tillfreds med att ha åstadkommit något så vackert. Vilket tjusigt golv, stenbeläggning. wub.gif wub.gif wub.gif
AnitaO
Helt fantastisk förvandling.
Djupt imponerad. Ni kan verkligen vara stolt över ert verk. smile.gif
Gåsis
Ja, den tummen sitter inte mitt i handen laugh.gif Ser med spänning fram emot vad som blir ditt nästa projekt. Och jag håller med - tjata på du så bra som det blir.

/Åsa
bikiv
Oj, nu blev jag ännu mer impad! Du har hunnit med att skriva också? Är det i yrket eller på fritid? Och lite nyfiken... vad betyder din nick: pisanggoreng???
Betty
CITAT (bikiv @ 15-09-2005, 20:00)
vad betyder din nick: pisanggoreng???

Friterad banan med vaniljeglass... mums! biggrin.gif
pisanggoreng
CITAT (bikiv @ 15-09-2005, 20:00)
Oj, nu blev jag ännu mer impad! Du har hunnit med att skriva också? Är det i yrket eller på fritid? Och lite nyfiken... vad betyder din nick: pisanggoreng???

Hejhej,

Yrket och fritiden. Numera fritiden eftersom anställningen i Lund tog slut den siste juli... sad.gif
Min första bok på indonesiska kommer släppas senast om tre veckor i Indonesien, och det ser jag mycket fram emot biggrin.gif
Annars skriver jag nu på ett svenskt-indonesiskt lexikon som ska hinna bli klart i år också, men det är på fritiden...

Och som Betty säger betyder det "friterad banan" (dock utan glass) på indonesiska och malay.
Det är alltså egentligen två ord: pisang (banan) och goreng (stekt/friterad). smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon