Sagosessa
Jag köpte 2 st Rose de Rescht för någon vecka sedan, krukodlade.
Tanken var att de skulle planteras kring en lyktstolpe tillsammans med en låg form av blå klocka. Nu blir det projektet senarelagt till nästa år och jag känner att jag måste göra något av mina rosor ohmy.gif

Först tänkte jag befria dem ifrån sina krukor och ge dem en depåplats över vintern, men så slog det mig att rosor gillar väl inte att planteras om? sad.gif ohmy.gif

Kan jag istället gräva ner krukorna i jorden blink.gif och sedan räkna med att de sleep.gif överlever?
kerstin z5-6
Det går utmärkt att plantera om rosor -gräv ner dem utan kruka -kupa upp lite jord runt dem på sen hösten -i vår kan du flytta dem -apri´l maj är en bra tid
Sagosessa
Okej, tack Kerstin, vad bra! rolleyes.gif

Är det viktigt att jag använder "rosjord" redan i "depå-rabatten", eller räcker det med superjord till vårkanten?
Blomstertanten
Jag har planterat flera "krukrosor" och inte har jag skämt bort dom med nån speciell jord tongue.gif Dom flesta har överlevt och växt och blommat ändå !
kerstin z5-6
Vänta med godis till vår -nu ska de sussa ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon