När ska man ta sticklingar av buskar? Satte i våras måbärssticklingar och dom tog sig fint men nu har jag hittat andra buskar jag också vill ta sticklingar av. Kan man göra det nu eller måste jag vänta till våren?
/Åsa
KURT
15-09-2005, 11:26
Det brukar gå bra att ta vedartde sticklingar på hösten. Man sätter dem i sandblandad jord (minst 50% sand, eftersom det är fuktigare på vintern). Enklast brukar det vara att sätta dem i nedgrävda krukor.
Gåsis
15-09-2005, 11:29
Hurra Varje dag när jag går till jobbet passerar jag en plantering som bara är sååå vacker, framför allt på hösten. I våras var jag där och tänkte nofsa lite men visste inte vad som blev hur Men nu syns det ju precis vilka buskar som är vackrast.
Tack för svaret.
/Åsa
wolkenkrabber
15-09-2005, 13:14
CITAT (Gåsis @ 15-09-2005, 12:29)
Hurra Varje dag när jag går till jobbet passerar jag en plantering som bara är sååå vacker, framför allt på hösten. I våras var jag där och tänkte nofsa lite men visste inte vad som blev hur Men nu syns det ju precis vilka buskar som är vackrast.
Tack för svaret.
/Åsa
är det buskagen ovanför fotbollsstadion vid jamtli?
Gåsis
15-09-2005, 13:24
Japp Du skulle ju hoja förbi och berätta vad som växte där, men nu tar jag dom på chans Men visst är det snyggt, särskilt nu på hösten?
/Åsa
wolkenkrabber
15-09-2005, 13:37
CITAT (Gåsis @ 15-09-2005, 14:24)
Japp Du skulle ju hoja förbi och berätta vad som växte där, men nu tar jag dom på chans Men visst är det snyggt, särskilt nu på hösten?
/Åsa
jag sa faktiskt vad det var som växte där, men det var ett bratagsedan, du kanske missade det, eller så har jag alzhimers lite,
men som jag minns det på tumanahand är det, Alm, Lind & Benved
Gåsis
15-09-2005, 13:43
Det kan mycket väl vara så att jag spar mitt minne så det ska vara oslitet när jag blir gammal Det stämmer nog det du tror finns där, men det är oxå en massa olika busksorter som jag ska "föryngringsbeskära" lite
/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.