Full version: Knoppar på suckulent
Ruby
Hej allihop!

Jag har en Senecio serpens (som tydligen också ibland kallas Senecio repens eller Kleinia repens) som har stått ute hela sommaren. Idag upptäckte jag till min glädje att den har knoppar! Men hur gör jag för att de ska slå ut? Ska jag låta den stå kvar utomhus där temperaturen den senaste veckan kunnat sjunka så lågt som till fyra grader, eller ska jag ta in den? Ska jag ge den vatten och i så fall hur mycket? Hjälp!

Jag har en massa suckulenter men hittills har ingen behagat blomma, därav mina frågor... wub.gif

Ruby
Ruby
Är det ingen som har varit med om att en suckulent har blommat? ohmy.gif

Jag skulle så gärna vilja veta vad ni tror att jag ska göra för att knopparna ska slå ut! I natt ska det visst bli frost så jag måste bestämma mig IDAG för om jag ska ta in den eller inte...

Foton:
Lady Hamilton
Jag är ingen expert men visst blommar mina suckulenter i bland smile.gif
Om jag var du skulle jag ta in växten vattna och ställa den ljust.
Zazu
om det ska bli frost, ta in den
de tål absolut inte frost särskilt bra
Ruby
Tack Hamilton och Zazu för era svar!

Jag har haft suckulenter med knopp tidigare, men då lyckades jag inte få dem att slå ut. Det såg ut som om de torkade bort då, så de kanske fick för lite vatten?

Jag tar in den här ikväll i alla fall så får vi se om den slår ut... unsure.gif

Ruby
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon