Full version: Knölklocka
Carex
Vissa av er kommer säkert kalla mig tokigt nu, men jag tycker att en knölklocka låter som en trevlig idé, så länge man har den i kruka och inte låter den få frön (om den nu får sådana) Vad tror ni? Var får jag tag på den?
Hannele
Knölklocka i kruka eller i stor naturtomt är ok, men inte i en blosterrabatt.
Knölklocka är passande kompis till cerisefärgade vresrosen 'Hansa'.
Knölklocka ihop med vintergrön lagerhägg och tuja:

Ewa L
Jag tycker om alla Campanula-arter och det finns ju hundratals. Varför då satsa just på Knölklockan? Jag menar, vad är det hos just den som inte någon av de lite "snällare" sorterna. Är det någon skönhetsdetalj hos den som tilltalar dig lite extra?

Annars tycker jag det är upp till var och en vad man kallar ogräs och inte. Jag har ex.vis planterat Randgräs ohmy.gif men i krukor.
Airamya
CITAT (Carex @ 15-09-2005, 23:31)
Var får jag tag på den?

Ja, se, det är nog inga problem! Hur många vill du ha? tongue.gif
Carex
Hm, jag tar gärna några till våren, eller är det rätt tid nu? Tänkte mer att allt som kallas ogräs brukar vara bra på at sprida sig, vara motståndskraftigt etc. dessutom vill folk bara bli av med det:)
Airamya
Jag ska spara ett gäng knölklockor till dig i vår smile.gif Bor du i Göteborg? Isåfall kan jag komma o överlämna dem personligen biggrin.gif Påminn mig till våren bara.

smile.gif
Carex
Jättesnällt!:D jupp, Göteborg är det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon