Ninni1
Jaha, så var den då här... hösten.
I morse var det vitt på gräsmattan och bilens framruta behövde skrapas. Det är så man kan börja gråta.sad.gif sad.gif Snart dags att ta in alla blommor och plocka ihop trädgårdsmöbler (förutom ett par stolar så man kan ta vara på de sista solstrålarna). Jag blir så ledsen så ledsen sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif och längtar redan till nästa års vårsolvarma dagar.

Suck!
karjo
Jag bor oxå i Östergötland och här i den södra delen fick vi oxå skrapa rutor i mrose... Visst är det trist, men jag tycker också att det är lite mysigt. Nu får man tända ljus, dricka varm choklad och mysa, och få en del gjort inne! Det har ju inte blivit mycket sånt på typ 6 månader nu! rolleyes.gif

Allt som har bott ute tog jag in i onsdags, för då höll det på att blåsa omkull!
Reserv
Södra norrland här och lika illa, till råga på allt elände så hann jag inte ta in alla krukväxterna så dom lär väl bara va´och kasta. sad.gif
Ewa L
Jag bor också i Östergötland, men var inte speciellt vaken tydligen när jag kom hem lite halvsent igår kväll. Skyddade inte en enda av alla mina utekrukor.
Hade tur som en tokig. Temperaturen gick inte ner till mer än +0,8°C. Tror faktiskt att allt klarade sig.

Det kan bli ett par veckor till om det vill sig.

Stackars dig Reserv som fick dina krukväxter förstörda. Det gör nästan fysiskt ont när man ser den gröna sörjan. sad.gif
renate
Ja ni; inte bara i Östergötland,här i Halland/Småland nöp det till med -2,2° i morse.Min stora Fuchsiakruka skyddade jag med fiberduk plus Höstgentianorna fick en handuk över sig.Tomaterna i växthuset klarade sig.....pust.Idag tog jag in alla doftpelargoner.I kväll ska jag säller de få krukor som är ute i garaget.De Pelargoner jag ska övervintra tar jag in på kvällen.Det är lite sorgligt med den första frosten.i växthuset sätter jag in en värmefläkt,har en hel del tomater kvar och SMHI lovade en ännu kallare natt i hela landet. sad.gif ohmy.gif
AnitaO
Idag är det ju ett strålande väder (centrala Östergötland).
Kallt på morgonkulan, men jag tror vi kan få en toppenfin eftermiddag.
Enligt prognosen så kan det gå upp till 17 grader smile.gif
Trots frosten så blommar mina Riddarsporrar för fullt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon