|
Full version: Till Amaira!
Hoppas att du "ser" bättre hur Kaos ser ut på dessa bilder, jag är nu en sopa med kameran och som du ser på sista bilden så är han måttligt road av att fotograferas!! Först en länk till Kaos album!      Mvh Fenja
Åhhh Guuud så vacker han är!!! Tack Fenja!!! Underbart att se bilderna! "Den där" är du glad över, förstår jag  .
Flamingon - växtgalning
16-09-2005, 13:56
måste bara säga att han är jättefin, sett bilder på honom som liten och då såg han ju väldigt speciell ut men samtidigt så hade/har han väldigt kloka ögon.
wolkenkrabber
16-09-2005, 14:09
Han påminner mig om Marskatten
Sulawesii
16-09-2005, 15:18
oh.... tredje bilden.... katten till vänster är jättelik min katt Sigbritt som blev överkörd för några år sedan.... hjälp, det känns fortfarande.... Kaos är fin och han har ett härligt namn!
Anki på Öland
16-09-2005, 15:27
Jisses vilken skönhet han har blivit!! Anki
CITAT (Sulawesii @ 16-09-2005, 16:18) oh.... tredje bilden.... katten till vänster är jättelik min katt Sigbritt som blev överkörd för några år sedan.... hjälp, det känns fortfarande.... Kaos är fin och han har ett härligt namn! Tack alla för beröm! Kaos är en riktig liten änglakatt och jag är mycket glad över "denna där" Amaira!! Sulawesii! Det är lilla Hera du menar, det är Kaos helsyster, som slutade äta när hon var 2 veckor och sedan fick jag mer eller mindre tvångsmata till hon var fem veckor och piggnade till igen. Hon är lite mindre än andra katter på grund av detta säger veterinären, men nu äntligen börjar hon komma i kapp. Hon ser mig mer som kattmamma än den riktiga mamman, precis som om hon anar att hon inte skulle finnas om jag inte envisats... en liten änglakatt det med! Mvh Fenja
han har blivit bra pälsig, med tanke på hur han var förut
Japp, Pejori, för att ha varit helt näck så är han bra hårig nu!! Himmel vad söta dina bäbbar är!  Vad är det för kön på den/de (?) trefärgade? Mvh Fenja
Fialotta
16-09-2005, 17:16
Jisses vilken sötis...riktig skönhet ju...men jag tror hon vet om det eller är det en han...nu kanske jag var ute o cykla som vanligt Jo, såg nu att det var en han...då blir det en snygging
Favoriten är tuppluren på rabarberbladet.
CITAT (Fenja @ 16-09-2005, 18:00) Japp, Pejori, för att ha varit helt näck så är han bra hårig nu!! Himmel vad söta dina bäbbar är!  Vad är det för kön på den/de (?) trefärgade? Mvh Fenja dom trefärgade är tikar...
Jag hade tänkt att avla på Kaos Amaira. Jag har tänkt att skaffa en cornish rex fru till honom eftersom den hårgenen är recesiv så måste båda föräldrarna vara bärare av den. Jag hade kontakt med en uppfödare här i närheten som har fått två kullar i höst. Man kan säkert linjeavla, men i det här fallet är det inte av intresse liksom. Jag trodde att man kunde fertilitets testa katter, eftersom risken finns att Kaos inte är fertil. Men enligt veterinären går inte det, utan enda sättet är att para honom... Och då blir jag osäker, att låta honom gå upp i könsmognade, med slagsmål, rännande ute efter damer och eventuellt strilande. Det finns några riktigt stora slagkämpar här som har perser i sig och deras hemska klor. Jag ryser bara jag tänker på vad de skulle kunna göra med Kaos fina, mjuka päls som ger ett dåligt skydd. Jag kan inte tänka mig att ha innekatter, Kaos har fått vara ute sedan han var liten, så det är inte ett alternativ. Så jag tror att det blir så att jag kastrerar honom nu i månadsskiftet då han är 8 månader. Så får han fortsätta att vara mattes gosekatt och leva ett bra och tryggt liv. Men visst hade det varit både roligt och spännande att se om det blev "långhåriga rexkatter"... Mvh Fenja
Synd på sån grann katt Fenja, det skulle säkert blitt vackra resultat av han.
Nämen  så får du väl inte göra heller Kan du inte finna någon som vill ha honom på foder, och avla, så du i alla fall får kolla vad det blir??? Eller nån annan lösning. Det vore väldigt tråkigt om han blev kastrerad, tycker jag. Men det kan ju bara du avgöra förstås *håller tummarna för Kaos som pappa*
zaaritha
17-09-2005, 18:49
Underbart vacker katt!! "Faktiskt" vackrare än vår Saffran...............
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|