Full version: Mose brinnande buske
Maggan H
Han kom mycket riktigt hem med inte bara en utan TVÅ plantor! Om man nu kan kalla dom det, för det är bara en stickling på 15 cm i varje kruka! Tänke mig en rejäl planta redan till nästa år, vad ska jag göra tycker ni? Avvakta och sätta ihop dom två eller köpa en större nån annanstans? ohmy.gif ohmy.gif
ejjan
Det borde vara ett rejält rotsystem så här års.
Vänd upp och ner på krukan och kolla. Är rötterna många så kommer plantan snabbt till våren.
Jag skulle ha behållit dem (om rötterna är ett stort virrvarr kan man ta en kniv och skära ett par snitt, då hittar rotändrana lättare ut i den nya jorden.)
Maggan H
Tack, jag ska kolla i morgon! Tycker du att jag ska sätta ihop båda plantorna om de har mycket rötter? blink.gif
Ewa L
Nu är ju just Moses... känd för att växa långsamt!

Min planta var väl 15 cm när jag planterade. Efter ett år: 20 cm!! Yippie!!! biggrin.gif
Maggan H
Åh nej! Då blir det till att köpa ett större ex nån annanstans! Den ska ju avgränsa uteplatsen från rabatten var det tänkt så inte hundarna genar där. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon