Full version: I valet och kvalet
Storåtjejen
Snart måste jag (trots allt) ta hand om mina fuchsior inför vintern. Och det är nu som jag funderar och funderar unsure.gif Mörkt och avlövade, eller ljust, svalt och endast något klippta? Grenarna på Tamworth är väldigt långa.
Storåtjejen
Såg efteråt i en annan tråd (skulle väl ha kollat lite mer först) tongue.gif att man tydligen kan göra både och, beroende på ljus och temp. Det blir nog ljust och svalt så får vi se hur det går. Hoppas på det bästa! Vill gärna ha dem kvar wub.gif Har tagit reservsticklingar som dock inte rotat sig än.
kristerh
Jag brukar inte klippa mina grenar fast de förvaras mörkt o svalt på vintern,
jag tycker det är tråkigt att bara ha korta grenar wink.gif visserligen växer de tämligen fort på sommaren wink.gif jag avvaktar tills på våren med klippning, de grenar som lever får växa vidare, men en hel del torkar in ända till stammen och då klipper jag bara bort det torra.
krister
Storåtjejen
Då kanske jag ska vänta med klippning till våren. Det är första gången jag ska försöka övervintra fuchsior och självklart vill man att de ska överleva wub.gif Jag har redan förberett de med provadopinnar så jag hoppas att jag slipper ohyran. mad.gif Det får bli en testvinter. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon