evalina
I morse hade kung Bore tagit ett rejält tag här upp i inre västerbotten ! Hela backen var vit av frost! Senare under dagen snöbyar! Jag har fortfarande växthuset i gång, men jag får väl ge mej snart.. Det känns tungt men man får väl börja drömma om nästa säsong. rolleyes.gif Evalina
zaaritha
Isch va´hemskt!!
*Felix matte*
CITAT (evalina @ 17-09-2005, 00:25)
I morse hade kung Bore tagit ett rejält tag här upp i inre västerbotten ! Hela backen var vit av frost! Senare under dagen snöbyar! Jag har fortfarande växthuset i gång, men jag får väl ge mej snart.. Det känns tungt men man får väl börja drömma om nästa säsong. rolleyes.gif Evalina

Skönt att höra att vi inte var ensam om att få några snöbyar idag rolleyes.gif
men visst är det deppigt att det börjar så här tidigt sad.gif

Jag la in bild på snöandet på Dagens bild tidigare idag.
ninnisky
kollade just "tempen" - Götet, nära havet +1 sad.gif sad.gif
Alldeles för tidigt! Jag som dessutom var optimist och inte tog in pelargoniorna! sleep.gif
Carex
Visst är det tråkigt att behöva ta in allt så tidigt, men så länge vi har växthus, inglasade balkonger, fönsterbrädor eller annat smått och gott kan vi ialla fall trösta oss med dem! Tänk om jag inte tagit in mina plantor idag, då skulle jag inte upptäckt att de var i så akut behov av vatten efer all sol och blåst.
För att inte deppa ihop totalt får vi se till det ljusa i tillvaron, orkidéerna som stog ute för att få låga nattemperaturer kanske blommar om ett tag, vem vet?
Och de av oss som är så lyckligt lottade att vi har botaniska trädgårdar i vår stad kan njuta av det tropiska klimatet därinne!
ninnisky
biggrin.gif biggrin.gif wub.gif biggrin.gif biggrin.gif
Helt rätt!
Ophelia
Istället för att fokusera på det negativa så är det väl bättre att fokusera på det som kommer. Våren är snart här. Tror inte att den missar att komma. Den har ju alltid kommit förrut.
zaaritha
Ophelia: Optimist!!!! tongue.gif
lavendel2
Vad då elände?? smile.gif
Tycker hösten är en fantastisk tid...med sina glödande färger och klara luft
Och höststormarna..oktoberkvällar när det regnar och blåser..och löven virvlar från träden...så skönt att vara ute...så skönt att komma in...tända ljus....äta och dricka nåt gott...och planera för och plantera advents och julblommorna!
Ryser av välbehag!! tongue.gif tongue.gif
renate
Här var det frost nu 2 nätter.Satt värmefläkt i växthuset,har en del tomater kvar.En del pelargoner flyttade innomhus,några är kvar på altanen.De mindre Fuchsiorna fick en frostknäpp så deklpptes ner och in i snickarboden.Afrikas blå liljor får sova i garaget,de blommar fortfarande.Frosten kom lite tidigt tycker jag,i natt skulle det inte blir frost men det är bara 5°nu så ut och flytta mina tre krukor i garaget.
MrNorth
Det enda positiva med hösten är att man får lust att börja dona och greja inomhus, att fixa de eftersatta växterna i fönstren, byta ut lite gamla mattor, kanske köpa nån ny möbel.

hmm kom på en sak till, de underbara röd-rosa-lila solnedgångarna...

/Henrik
stina
När hösten kommer kanske jag äntligen får tid att storstäda hemma.... Fast det får allt vänta ett tag till, i Stockholmstrakten ska vi få 15-20 grader hela kommande veckan. rolleyes.gif rolleyes.gif

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon