Full version: Hushållskompost
Vallmo
Tänker köpa en hushållskompost och undrar om någon har tips på bra fabrikat. Jagär inte så händig så jag tror inte att självbygge är ett alternativ. Den måste vara isolerad så det går att fylla på året om även i zon 6-7 där jag bor. Kan man starta på hösten eller är det bättre att vänta till hösten? Även andra komposttips mottages tacksamt!
rosita
Jag har en Greenland Master och den är bra. Lätt att montera och demontera, men tänk på att under kompostbehållare är det toppenställe för mördarsniglar att lägga sina ägg. Försök att komma på ett bra sätt att hindra dem! Man vill ju inte ha en mördarsnigelfarm! Sen jag tömde min förra veckan och hittade 1000 ägg, funderar jag på hur jag ska hindra dem att komma under! Är det någon som vet nåt bra sätt, så meddela görna detta. unsure.gif
pollenper
Jah ahr en Mully polar med extra mycket isolering men efter 7-8 år börjar plasten spricka överallt. Jag vill inte rekommendera den.
Det går jättebra att fylla på den på vintern men den blir fort full för det är fruset, så den där extra isoleringen vi måste ha (för nedsatt sopavgift) verkar inte göra många grader extra
mulle
Jag har Biolan och är mycket nöjd.
Mulle
Vallmo
Tack för tipsen. De har Greenline Master på kampanj på Granngården nu så det får kanske bli en sådan. Här i Jämtland där jag bor finns - tack och lov - inga mördarsniglar, så det behöver jag inte bekymra mig om. Äntligen EN fördel med att bo i zon 7! rolleyes.gif

Hälsningar Suzanne
Ophelia
Mina föräldrar har en Greenline Master och den har de haft i en hel del år (minst 7 år) nu och den fungerar lika bra nu som tidigare. Den ser fortfarande ut som ny (nästan) och inte en grej är trasig eller sprucken. Håller värmen och bryter ned komposten på ett mycket bra och snabbt sätt. Föräldrarna är mycket nöjda och ska köpa en till. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon