Blomstersmurfen
Usch vad kallt det blivit. På fredag åker jag till Rom en vända, och där finns ju fantastiska sevärdheter som alla vet, men ur blomstersynpunkt - är det något jag inte får missa som du känner till???

Värmen skulle ju komma tillbaka efter helgen... Undrar om jag vågar ha alla växter ute när jag skall vara borta 5 dagar? Vi har inte haft någon frost ännu...
ninnisky
Campo dei Fiori - blomstermarknaden (ligger inte så långt ifrån Victor- Emanuelmonumentet tror jag) Där finns förutom blommor - ett och annat matnyttigt, men var ute i god tid på morgonen. Torget är inte stort - det är däremot trängseln. smile.gif

Håll i väskor och plånböcker mad.gif sad.gif mad.gif sad.gif Unga ficktjuvar finns det överallt - och då menar jag verkligen överallt. (har jobbat i Rom)
caprifol
Lyckost!
Kanske inte så mycket blommor men det är fantastiskt att promenera i Villa Borghesi.
... och är det inte ficktjuvar så försöker "de" lura Dig på alla möjligt sätt. Glöm inte att fråga efter priset på mineralvattenflaskan Du köper ute, eller på ölen Du kanske tar till foccacian. Har druckit mitt livs dyraste öl på en enkel uteservering. Ca 70 kronor för 33 cl. Servitören kom, korkade blixtsnabbt upp den och sa´ "och ni betalar NU - inte senare"!!
Slår vad om att men inte fått det priset om man inte missat att fråga först.

MEN ROM ÄR FANTASTISKT!
Hälsn caprifol
ninnisky
Kul att höra om din dyra dricka...... När jag kom hem efter ett jobb i Rom och skulle avräkna min reseräkning frågade min kollega om jag köpt hela hotellet........summan "övrigt" var väl stor - mineralvatten 33 cl á 90:- kronor flaskan ur minibaren. Tog dock bara två ohmy.gif ohmy.gif

Ja, Villa Borghese är väldigt fint wub.gif Kanske inte blommar så mycket nu i september som sagt, men njut.

ROM är den eviga staden!! wub.gif wub.gif
Jif
Villa d'Este kan jag rekommendera. Det ligger vid Tivoli en bit utanför Rom och är en världsberömd barockträdgård med fantastiska fontäner.

http://www.villadestetivoli.info/galleriae.htm

Villa Borghese är fint men även Palatinen är ett juste ställe att ha picknick på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon