Full version: Apropå
*Felix matte*
så föll mitt hår för saxen idag sad.gif
I fyra år... alltsedan jag slutade röka... har jag sparat stråna förutom toppning ibland, men nu blev det ohållbart eftersom jag tappade så mycket igen.
Maken fick agera frisör... kapade 25 centimeter och nu når håret inte längre midjan ohmy.gif sad.gif smile.gif
zaaritha
Waoow--hade du hår till midjan??!!
ninnisky
CITAT (Felix matte @ 17-09-2005, 23:04)
så föll mitt hår för saxen idag sad.gif
I fyra år... alltsedan jag slutade röka... har jag sparat stråna förutom toppning ibland, men nu blev det ohållbart eftersom jag tappade så mycket igen.
Maken fick agera frisör... kapade 25 centimeter och nu når håret inte längre midjan ohmy.gif   sad.gif  :)

det var modigt gjort biggrin.gif
cic
Det är snyggt med kort hår. sleep.gif
yla
oj du måste visa bild
känns konstigt o tänka dej utan flätor rolleyes.gif
Betty
ohmy.gif Säger som B, konstigt att tänka sig dig utan flätor... huh.gif smile.gif
Reserv
Men om håret gick till midjan innan och hon klippte ca.25 cm. så kan hon juh fortfarande ha flätor, men inte så långa rolleyes.gif
Betty
Ja det har du ju rätt i iofs, såg henne plötsligt bara i utsläppt axellångt hår... och det stämde inte så bra med den bild jag har av henne. biggrin.gif biggrin.gif
annama
Mitt hår räcker nedanför det som en gång var midjan, men jag har en kärring- eller s.k. filadelfiaknut i nacken så det syns inte. För många år sedan hade jag jättekort hår. Det ska vara antingen eller för min del, jag har inte lust att springa till frissan stup i kvarten. Inte råd heller för den delen. unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif
Magdis
Får vi se nån bild på den nya frisyren Agneta? smile.gif
*Felix matte*
Vet inte om det är någon större skillnad tongue.gif men det känns bra. smile.gif
Magdis
Vad fint! smile.gif Det är ju fortfarande ganska långt och man brukar känna sig mycket fräschare och snyggare när man klippt topparna. Mirr hår brukar bli alldeles för långt mellan klippningarna eftersom jag aldrig tar mig tid att gå till frissan.
*Felix matte*
CITAT (annama @ 18-09-2005, 10:05)
Mitt hår räcker nedanför det som en gång var midjan, men jag har en kärring- eller s.k. filadelfiaknut i nacken så det syns inte. För många år sedan hade jag jättekort hår. Det ska vara antingen eller för min del, jag har inte lust att springa till frissan stup i kvarten. Inte råd heller för den delen. unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif

Det är många år sedan jag var till frissan.. kan inte ens gå in i lokalerna pga starka dofter, hårspray mm. Maken och döttrarna fixar mitt hår och jag har friserat maken i snart 40 år. smile.gif Yngsta dottern fixar sitt eget och andras hår så här går inte många slantar till frissan. tongue.gif
cic
Men, det där är ju inte kort..! ohmy.gif Jag trodde du hade snaggat dig! laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (cic @ 18-09-2005, 11:11)
Men, det där är ju inte kort..! ohmy.gif Jag trodde du hade snaggat dig! laugh.gif

Riktigt sååå tuff är jag nog inte biggrin.gif inte ens maken vågar låta sig snaggas tongue.gif
annama
Du har jättefint hår Felix matte! Jag brukar klippa topparna själv och min man snaggar jag, det lilla han nu har kvar. Använder samma maskin som till borderterriern ohmy.gif ohmy.gif, det blir snyggt på båda. Min yngste son hade långt hår under sin hårdrockarperiod men är numera också "skinnskalle" som sin far.
När jag var som mest kortklippt hände det sig att jag var på ett köpcentrum i Trelleborg. En äldre dam stötte sin make i sidan och pekade på mig och uttalade sig om min frisyr. Då kunde jag inte bärga mig, gick fram till henne och sa "då skulle damen ha sett mig dagen efter operationen". Damen blev som kräfta i fejset, hoppas hon lärde sig något...... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
renate
Det blev väldigt fint,om jag hade så tjockt hår skulle jag låter det växer med,men jag har tunt hår och måste klipper det regelbundet så det ser tjockare ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon