Full version: På tal om
Biggan_
Håll dej ung!

Så här skall vi leva för att hålla oss så friska och unga som möjligt smile.gif biggrin.gif
silos
Det är först nu vid 60 års ålder som mitt liv äntligen har börjat det vill säga;jag förstår mig själv bra mycket bättre än när jag var purung wub.gif
Gillan
laugh.gif laugh.gif
Skönt och se att man fortfarande är
en ungdom wub.gif laugh.gif laugh.gif
Ophelia
Herregud...jag är ju inte mer än en spermie då smile.gif

Hade börjat känna mig lastgammal innan jag läste artikeln.
pejori
börjar känna mej lastgammal EFTER att ha läst artikeln laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Känner mig gärna ung också när jag fyllt 90 men vill då absolut inte se ut som en ungdom. laugh.gif
Ophelia
Näe...men vem vet. När man är 90 så kanske man har Botoxat hela ansiktet och lyft sig så man skrattar på ryggen.......
Annlo
CITAT (Ophelia @ 19-09-2005, 19:20)
Näe...men vem vet. När man är 90 så kanske man har Botoxat hela ansiktet och lyft sig så man skrattar på ryggen.......

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det vill jag se!!! Vi kan skratta ihop, då! tongue.gif tongue.gif
UglyCute
Hennes skulle man vara, ser nästan yngre ut än vad jag är ( biggrin.gif ) Och det vill inte säga lite det...
Inga från Närke
CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 14:10)
Hennes skulle man vara, ser nästan yngre ut än vad jag är ( biggrin.gif ) Och det vill inte säga lite det...

Med diverse operationer kan man väl se hur ung ut som helst men är det värt det, inte tycker jag det. Det är charmigt att bli gammal bara man får vara något så när frisk.
Alice var med på TV för ett tag sedan och inte tycket jag hon verkade helt frisk.
pejori
men...hon har faktiskt opererat det onämndbara, för hon tyckte hon var för slapp, när hon träffade en alldeles för ung man. ( 35 åring)
tänk er själva,,, en åttioårig kärring som stramar åt muffen...
läkare får se allt numera laugh.gif laugh.gif
det går väl bra att se ung ut, om man vill ha polisonger bakom öronen och
skäggväxt på brösten.(som finns bakon öronen) laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Inga från Närke @ 20-09-2005, 22:42)
CITAT (UglyCute @ 20-09-2005, 14:10)

Med diverse operationer kan man väl se hur ung ut som helst men är det värt det, inte tycker jag det. Det är charmigt att bli gammal bara man får vara något så när frisk.
Alice var med på TV för ett tag sedan och inte tycket jag hon verkade helt frisk.

Det är länge sedan jag såg henne på TV men redan då kändes det pinsamt. sad.gif
Ophelia
CITAT (Annlo @ 19-09-2005, 20:00)

Det vill jag se!!! Vi kan skratta ihop, då! tongue.gif tongue.gif

Stå med ryggarna mot varandra och skratta!!

Jag satt och tänkte och tankarna flög iväg alldeles när jag såg det där framför mig. Jag tror att mitt hår på huvudet skulle hamna som en kalufs på ryggen och .......hmmmm....ja hårlös på huvudet skulle jag inte bli biggrin.gif

Förresten....går det att skratta om man har Botox i ansiktet och lyft det?
Caprice

Ni vet väl varför så många damer i Hollywood har en grop i hakan...?

Det är naveln... biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Caprice @ 21-09-2005, 12:47)

Ni vet väl varför så många damer i Hollywood har en grop i hakan...?

Det är naveln... biggrin.gif

Biggan_
Har ni sett den gamla skrynkliga damen i Veteran-TV? Hon är så otroligt charmig med sina pigga ögon och så många glada rynkor att de knappt får plats i ansiktet biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
silos
Jag tycker att riktigt rynkiga ansikten är oerhört vackra på gamla människor.
Gossen Ruda
Mao skall inte äldre människor använda rynkborttagningskräm, dom kan försvinna!!! ohmy.gif

Nåja, man är inte äldre än man känner sig men det är ett sorgligt faktum att kroppens bästföredatum är ungefär vid 40-årsåldern. Sen går det utför men visst finns det knep för att minska utförslutningen. Fast det mesta går nog ut på att undvika att öka lutningen. Några undermedel finns inte.
LadyG
Om man tittar på reklamen ska man ha kritvita tänder, perfekt hår, inga rynkor, inga celluliter, magrutor och alltid se ut som om man kom direkt från en skönhetssalong.

Om man tittar på människor verkligheten är oftast de vackraste ansiktena de som har karaktär.

Omslag på diverse tidningar trumperar för visso ut samma budskap som reklamen ("Du ska vara trådsmal, perfekt och evigt ung"), men reklamen är mer dold, mindre övertydlig i sitt budskap. Tandkrämen saluförs av en modell med perfekta tänder. Än vi som har sneda och vinda tänder då? Schampoo saluförs av en annan modell med hår som man bara ser i reklamfilmer och på film. Men vi med tunnt och illvilligt hår då?

Jag blir så trött. Varför kan inte folk få vara dem de är och vara naturliga? Måste alla stöpas i samma form?
UglyCute
CITAT (silos @ 21-09-2005, 13:34)

Ingen botox fantast? laugh.gif
silos
CITAT (UglyCute @ 21-09-2005, 15:18)

Ingen botox fantast? laugh.gif

Absolut inte och jag önskar att jag kommer att få MASSOR av härliga rynkor i mitt ansikte;än så länge har jag endast skratt rynkor och en bekymmer rynka mellan ögonen:ett minne ifrån det förflutna när hela jag var ett enda tänkande bekymmer människa och dessutom arg för det mesta men ändå log sååå lent utåt.
pejori
CITAT (LadyG @ 21-09-2005, 15:02)
Om man tittar på reklamen ska man ha kritvita tänder, perfekt hår, inga rynkor, inga celluliter, magrutor och alltid se ut som om man kom direkt från en skönhetssalong.

Om man tittar på människor verkligheten är oftast de vackraste ansiktena de som har karaktär.

Omslag på diverse tidningar trumperar för visso ut samma budskap som reklamen ("Du ska vara trådsmal, perfekt och evigt ung"), men reklamen är mer dold, mindre övertydlig i sitt budskap. Tandkrämen saluförs av en modell med perfekta tänder. Än vi som har sneda och vinda tänder då? Schampoo saluförs av en annan modell med hår som man bara ser i reklamfilmer och på film. Men vi med tunnt och illvilligt hår då?

Jag blir så trött. Varför kan inte folk få vara dem de är och vara naturliga? Måste alla stöpas i samma form?

håller med dej wub.gif wub.gif
men jag undrar om någon skulle köpa ett schampoo som nån med superrisigt och slitet hår gör reklam för smile.gif smile.gif smile.gif
eller köpa tandkräm där modellens tänder är knallgula laugh.gif
LadyG
Kanske inte, men varför ska alla modeller vara under 20 och ha perfekt hy, hår och trådsmal figur när det är tandkräm de säljer? Varför inte en helt vanlig kvinna med vita tänder?

Fast jag förstår vad du menar, jag bara önskar att det vore annorlunda tongue.gif
pejori
CITAT (LadyG @ 21-09-2005, 16:36)
Kanske inte, men varför ska alla modeller vara under 20 och ha perfekt hy, hår och trådsmal figur när det är tandkräm de säljer? Varför inte en helt vanlig kvinna med vita tänder?

Fast jag förstår vad du menar, jag bara önskar att det vore annorlunda tongue.gif

man kan ju alltid hoppas att det blir någon förändring. wub.gif wub.gif
det värsta tycker jag är, när unga tjejer gör reklam för antirynkkräm.
vilken tjugoåring använder det?
och vilken femtioåring tror att hon ska bli så slät igen? blink.gif blink.gif
nä... fram för mer naturliga och vanliga modeller smile.gif smile.gif
det roligaste är, att bara ett fåtal procent av mänskligheten är skapta som dessa modeller, ändå är det dom som är idealen wacko.gif wacko.gif
Hannele

Inget man kan bestämma själv, det är genetiskt, tyvärr kommer jag se ut som Timander , när jag fyller 90. laugh.gif
LadyG
CITAT (pejori @ 21-09-2005, 16:43)
man kan ju alltid hoppas att det blir någon förändring. wub.gif wub.gif
det värsta tycker jag är, när unga tjejer gör reklam för antirynkkräm.
vilken tjugoåring använder det?
och vilken femtioåring tror att hon ska bli så slät igen? blink.gif blink.gif
nä... fram för mer naturliga och vanliga modeller smile.gif smile.gif
det roligaste är, att bara ett fåtal procent av mänskligheten är skapta som dessa modeller, ändå är det dom som är idealen wacko.gif wacko.gif

Jag håller med dig! Det är för lite vanligt folk i reklamen. Inte undra på att en massa unga tjejer får en massa konstiga ideer om hur de ska vara när det förmedlas en så snedvriden bild av hur en kvinna ska vara och se ut.
pejori
CITAT (Hannele @ 21-09-2005, 20:39)
Inget man kan bestämma själv, det är genetiskt, tyvärr kommer jag se ut som Timander , när jag fyller 90. laugh.gif

hoppas att jag ska göra det också laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vill inte ha för mycket rynkor inte laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 21-09-2005, 23:03)
CITAT (Hannele @ 21-09-2005, 20:39)

Inget man kan bestämma själv, det är genetiskt, tyvärr kommer jag se ut som Timander , när jag fyller 90.  :lol:

hoppas att jag ska göra det också laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vill inte ha för mycket rynkor inte laugh.gif laugh.gif

Men Snälla! Ska det inte få synas att ni levat ett långt och rikt liv sad.gif tongue.gif laugh.gif
pejori
jodå det får det.
men det behöver ju inte visa sig i antalet rynkor smile.gif smile.gif
det kan väl märkas på våran övriga status och energi smile.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 21-09-2005, 23:08)
jodå det får det.
men det behöver ju inte visa sig i antalet rynkor smile.gif smile.gif
det kan väl märkas på våran övriga status och energi smile.gif

OK biggrin.gif tog en sväng förbi spegeln och faktiskt så hittade jag inga skrynklor laugh.gif
Energi... ja ibland så undrar maken om jag har gått skrivarkurs... han tycker jag skriver med så hög hastighet ...Status... vete sjutton... kanske för att jag numera har trådlöst tangentbord och mus laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
då går det snabbt med den musen laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 21-09-2005, 23:21)
laugh.gif  :lol:  :lol:
då går det snabbt med den musen laugh.gif  :lol:  :rolleyes:

så klart laugh.gif laugh.gif sleep.gif rolleyes.gif
ninnisky
... blev av med all min energi och egentligen ganska beklämd ikväll.
Var på en stor modevisning i Gbg med ca 300 gäster. Genomsnittsåldern var säkert 55+ men var och varannan ville se ut som 30.

Ne, känner att jag måste knyta mig och i ren protest glömma "rynkkrämen" biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 21-09-2005, 23:33)
Var på en stor modevisning i Gbg med ca 300 gäster. Genomsnittsåldern var säkert 55+ men var och varannan ville se ut som 30.

Ne, känner att jag måste knyta mig och i ren protest glömma "rynkkrämen"  :D

Rynkkräm ohmy.gif Den enda kräm jag någonsin köpt och använt var Tokalon då jag var 14 år smile.gif sedan dess så har vatten varit min bästa vän smile.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 21-09-2005, 23:37)

Ne, känner att jag måste knyta mig och i ren protest glömma "rynkkrämen"  biggrin.gif

Rynkkräm ohmy.gif Den enda kräm jag någonsin köpt och använt var Tokalon då jag var 14 år smile.gif sedan dess så har vatten varit min bästa vän smile.gif

här testas allt wacko.gif wacko.gif
och inte blir jag slätare för det laugh.gif laugh.gif
vatten blink.gif jag är torr som fnöske, även om jag bäljar vatten som en kamel wacko.gif blink.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 22-09-2005, 00:14)
CITAT (Felix matte @ 21-09-2005, 23:37)

Ne, känner att jag måste knyta mig och i ren protest glömma "rynkkrämen"  biggrin.gif

här testas allt wacko.gif wacko.gif
och inte blir jag slätare för det laugh.gif laugh.gif
vatten blink.gif jag är torr som fnöske, även om jag bäljar vatten som en kamel wacko.gif blink.gif laugh.gif laugh.gif

bli slätare ohmy.gif ... nej så menade jag inte... jag ser rynkorna som bevis på att jag levat länge laugh.gif
mulle
Rynkor i ansiktet struntar jag i, de bekommer mig överhuvudtaget inte. Tvärtom, jag tycker att rynkor ger karaktär åt ansikten.
Men de där planteringsgroparna som dyker upp på låren, dem skulle jag gärna vara utan!
tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Mulle
*Felix matte*
CITAT (mulle @ 22-09-2005, 07:53)
Men de där planteringsgroparna som dyker upp på låren, dem skulle jag gärna vara utan!
tongue.gif  :P  :P
Mulle

Ha,haaa.. dom är jag stolt över wub.gif ... de följde med "på köpet" när jag äntligen lyckades gå upp i vikt. tongue.gif
mulle
CITAT (Felix matte @ 22-09-2005, 07:58)

tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif
Mulle

Ha,haaa.. dom är jag stolt över wub.gif ... de följde med "på köpet" när jag äntligen lyckades gå upp i vikt. tongue.gif

Där ser man!
Den enes pest är den andres fest!
Mulle
pejori
vilket bra namn på dom laugh.gif laugh.gif
fast några planteringsgropar har jag inte ännu. laugh.gif laugh.gif
inga snitslade blodbanor till dom heller än laugh.gif laugh.gif
Gillan
Rynkor i ansiktet struntar jag i, de bekommer mig överhuvudtaget inte. Tvärtom, jag tycker att rynkor ger karaktär åt ansikten.
tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Mulle

Jisses, vilken ide´ni ger mig.
Till våren tar jag och planterar i de groparna,
lägger mig på lämpligt bekväm plats nånstans i
trädgården och låter maken sköta resten tongue.gif tongue.gif
LadyG
Tja, som jag ser det kan man bara gåra en av två saker. Gilla läget och lära sig tycka om ig som man är, eller börja träna (och allt det där med rätt mat, rätt födoämnen och i rätt mängder). För så vitt jag förstått fungerar inte krämer annat än väldigt ytligt. Om man däremot tappar något kilo, blir lite starkar i musklerna och tränad så stramar huden upp sig så att det försvinner.

Men vem har tid med det? För det är ju en ganska stor apparat att lägga om kosten, planera matschema och träningschema. Hur ska det få plats i vardagen?

Nej, det hälsosammaste är nog bara att gilla läget och sig själv och vara glad. Mindre stress så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon