Full version: stearin
peterinas
nån som vet hur man får bort stearin från ansetter? ( om det nu stavas så?)
Ophelia
En länk som kanske kan vara till hjälp:

http://www.bulldozer.nu/intryck/flackar.html
stina
Med risk för att verka bakom flötet: Vad är en ansett??????
peterinas
CITAT (stina @ 18-09-2005, 17:22)
Med risk för att verka bakom flötet: Vad är en ansett??????

anshett? sånr man har runt ljusen längst ner oftast blommor . vet inte hur man stavar det bara
stina
Jasså, jag kallar det (ljus-)manschett.... Om det är en sådan, kan du inte spola den med jätte-hett vattten???
peterinas
CITAT (stina @ 18-09-2005, 17:25)
Jasså, jag kallar det (ljus-)manschett.... Om det är en sådan, kan du inte spola den med jätte-hett vattten???

aaa ja du ser nu har jag lärt mig nå nytt idag smile.gif ska testa varmvatten då o sen frysen (raka motsatsen)
Biggan_
CITAT (peterinas @ 18-09-2005, 17:29)
CITAT (stina @ 18-09-2005, 17:25)

aaa ja du ser nu har jag lärt mig nå nytt idag smile.gif ska testa varmvatten då o sen frysen (raka motsatsen)

Tvärtom! Först frysen, så det blir hårt så du kan plocka bort allt eller det mesta, sedan hett vatten om det finns rester kvar av stearinet smile.gif
Lycka till! biggrin.gif
netaave
Fast hett vatten på sidenljusmanchett alltså en sån med blommor förstör den bara.
Du får nog leva med att ha lite stearinfläckar på såna.
stina
Ja, är den av siden - glöm mitt råd. Jag hade en av plast framför näsan när jag skrev mitt råd - tänkte inte på att dom kan vara av tyg också!!!!

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon