Full version: Vad är detta?
Eva i Skåne
Har fått denna av en väninna. Hon har en stor sådan i en grupp hon fått en gång. En del bröts av och den fick jag.
Den har växt till sig rejält och fått blomstänglar wink.gif i flera omgångar.

Emser
Hej,
jag tycker att det ser ut som en taklök som rännt iväg på höjden! IKEA vet jag har sånna får söta ljusrosa/aprikosa blommorpå långa stänglar!
Eva i Skåne
Nej, taklök är jag ganska säker på att det inte är, men köttiga blad har den.
Här kommer några tydligare bilder.

Några fler förslag?
Zazu
jag gisasr på senecio eller crassula, båda släktena har flera hundra arter, så det finns ju lite att välja på laugh.gif

mvh zazu
Sulawesii
Vad fin! Hur blommar den?
Eva i Skåne
CITAT (Sulawesii @ 22-09-2005, 14:31)
Vad fin! Hur blommar den?

Om du tittar på bilden i mitt första inlägg ser du långa "blomstänglar", men de får ingen direkt färg eller synliga blommor, blir bara dessa vippor.
Alexander-VG-zon3
det liknar en sorrt av crassula men måste inte dom ha många år på sig för att blomma för jag har en själv en sån crassula sort som jag fått som har funnits i 20år och den trivs hemma hos mig jätte stor är den men den har inte blommat någon gång unsure.gif rolleyes.gif smile.gif
Eva i Skåne
Låter inte som in då. Jag fick den i våras. Då var den en avbruten "sektion" och hade en stängel. Nu har den alltså tre, efter ett halvår bara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon