Full version: Vad r detta?
Eva i Skne
Har ftt denna av en vninna. Hon har en stor sdan i en grupp hon ftt en gng. En del brts av och den fick jag.
Den har vxt till sig rejlt och ftt blomstnglar wink.gif i flera omgngar.

Emser
Hej,
jag tycker att det ser ut som en taklk som rnnt ivg p hjden! IKEA vet jag har snna fr sta ljusrosa/aprikosa blommorp lnga stnglar!
Eva i Skne
Nej, taklk r jag ganska sker p att det inte r, men kttiga blad har den.
Hr kommer ngra tydligare bilder.

Ngra fler frslag?
Zazu
jag gisasr p senecio eller crassula, bda slktena har flera hundra arter, s det finns ju lite att vlja p laugh.gif

mvh zazu
Sulawesii
Vad fin! Hur blommar den?
Eva i Skne
CITAT (Sulawesii @ 22-09-2005, 14:31)
Vad fin! Hur blommar den?

Om du tittar p bilden i mitt frsta inlgg ser du lnga "blomstnglar", men de fr ingen direkt frg eller synliga blommor, blir bara dessa vippor.
flaxss
det liknar en sorrt av crassula men mste inte dom ha mnga r p sig fr att blomma fr jag har en sjlv en sn crassula sort som jag ftt som har funnits i 20r och den trivs hemma hos mig jtte stor r den men den har inte blommat ngon gng unsure.gif rolleyes.gif smile.gif
Eva i Skne
Lter inte som in d. Jag fick den i vras. D var den en avbruten "sektion" och hade en stngel. Nu har den allts tre, efter ett halvr bara.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon