Full version: 2.500 kronor och
bikiv
... på att cykla till jobbet under april - sept. Nu börjar det bli friskt på morgonen, men rätt klädd är det inga problem. Bävar för att börja åka kommunalt. Bara promenaden till och väntan på T-banan tar lika lång tid som cykelturen till jobbet! Slipper den kaotiska trängseln vid Slussens T-bana och kan i stället njuta av odlingslotterna vid koloniområdet nedanför Hammarbybacken.
Förbättrat konditionen har jag också gjort! Hoppas, hoppas att det dröjer länge innan snön kommer!
*Felix matte*
Stort Grattis! wub.gif
Håller tummarna för snöfritt läääääänge! biggrin.gif
Rossi
Starkt jobbat! Och ja, den största vinsten är sannolikt din förbättrade kondition! Det är den dagliga motionen som är så himla viktig. Mycket bättre än att ta ut sig helt på gymmet en dag i veckan.

Tyvärr har jag över 2 mil till jobbet så det blir för tufft att cykla. Däremot har min man precis som du också börjat att cykla och han har utrustat sig med cykelmätare och deklararer stolt när han kommer hem hur hög medelhastighet han har haft, hur många mil han totalt har cyklat sen han började o.s.v. Till på köpet har han gått ner 12-13 kilon!!! Och han var inte direkt tjock innan.

Så jag har fått en riktig läckerbit på köpet! smile.gif
bikiv
CITAT (Rossi @ 18-09-2005, 22:13)
han har utrustat sig med cykelmätare och deklararer stolt när han kommer hem hur hög medelhastighet han har haft, hur många mil han totalt har cyklat sen han började o.s.v. Till på köpet har han gått ner 12-13 kilon!!! Och han var inte direkt tjock innan.

Så jag har fått en riktig läckerbit på köpet!  :)

Född -44 tycker jag också att det är ganska bra jobbat! Det är bra att röra på gummfläsket! (Fast det mesta är bara "daller" efter viktminskning :-)
Köpte också en cykeldator. Jättekul att se hur långt man cyklat och hur fort... Lite kaxigt brukar jag tala om när jag kommer hem att idag måste jag bromsa på en 30-sträcka!

Hoppas min man tycker att det är en "pralin" som kommer hem efter jobbet... trots den fula cykelhjälmen... laugh.gif
Castea
CITAT (bikiv @ 18-09-2005, 22:42)
Hoppas min man tycker att det är en "pralin" som kommer hem efter jobbet... trots den fula cykelhjälmen...   laugh.gif

Köp en fin röd cykelhjälm! Pralin med syltat körsbär på toppen kommer cyklandes och mår lika toppen! smile.gif

Grattis till alla vinsterna i det du börjat med!
bikiv
Nu får jag känna mig besegrad av vädret! Det är för kallt och framför allt halt att cykla!

Köpte månadskort för 600:- mad.gif

Dagen började med att den T-baneresa som enligt SL ska ta 8 min, tog 15- 16 min p g a tunnelbanekö genom Sthlm. Detta medförde att jag missade 2 anslutningar till jobbet. Det tog 45 min jämfört med cykel = 15 - 20 min.

Hemresan tog 60 min. Bara promenaden till och väntan på det försenade tåget (Saltsjöbanan) tog lika lång tid som om jag skulle cyklat hem!

Och inte fanns det sittplats varken på dit- eller hemresan.

Och detta ska jag betala 600:- i månaden för innan det går att hojja till jobbet igen...

Bävar för januari 2006 då biltullarna genomförs. De kommunikationer som finns idag kommer inte att räcka till ...

Det finns ju många Stockholmare (och kranskommunare) här på Odla, vad tycker ni om biltullarna?
Credo
CITAT (bikiv @ 26-10-2005, 21:21)
och framför allt halt att cykla!

Finns det inte dubbdäck till cyklar numera?
bikiv
CITAT (Credo @ 26-10-2005, 21:41)

Jo, det tror jag!

Men jag skulle nog inte våga mig på att cykla på backiga vägar, fulla av våta, isbelagda löv ändå!
Pirum

Tror Biltema har sådana, det är en enorm skillnad iaf. Viktigast är att ha fram, och det är ju krångligare att byta bak, men jag rekommenderar ändå att man har dubbat på båda hjulen. Däcken kostar väl en dryg hundring styck tror jag. Billigt.
Magda16
Jag har turen att jobba i Åkersberga där jag bor, men min sambo måste alltid ta bilen för han har sina verktyg i den. Tullen är innan Bergianska vilket kommer att innebära att jag måste betala 15 kr för att handla där eller när jag ska låna böcker på universitet. GALET, för det finns ju inga infartsparkeringar än och bor man inte vid tåg eller buss, så tar det väldigt mycket extra tid varje dag. Frågan är om det vid folkomröstningen är hela sveriges befolkning som ska rösta och om det då är läge att "trycka till Stockholmarna" och se till att skatten blir kvar, eller om det bara är Stockholmarna som ska rösta? rolleyes.gif rolleyes.gif Jag vill inte ha tullar!!!
Snöflinga
Håller med om att det verkar helidiotiskt med tullar och självklart borde bara de som bor i Stockholmsregionen eller pendlarna få rösta

På samma sätt som bara "skogsfolket" borde få rösta om vargens vara eller icke vara kring husknuten wub.gif
Magda16
Håller med om det fullt ut, sitter man inte med varg runt knuten och alltid är orolig för sina djur och barn, så kan man inte veta hur det är och kanske ska man inte uttrycka sig så kategoriskt för en större rovdjursstam då? Visst vet jag rent logiskt( och de som bor nära vargar) att det inte har blivit några barn tagna de senaste 200 åren, men skräcken finns ju helt klart.
Hannele
CITAT (bikiv @ 18-09-2005, 22:04)
... på att cykla till jobbet under april - sept.

Ja, visst är det bra motion också.
Maken räknar i bensin och nu har han snart cyklat ihop till sin nya cykel. smile.gif
pisanggoreng
CITAT (Pirum @ 26-10-2005, 22:09)

Tror Biltema har sådana, det är en enorm skillnad iaf. Viktigast är att ha fram, och det är ju krångligare att byta bak, men jag rekommenderar ändå att man har dubbat på båda hjulen. Däcken kostar väl en dryg hundring styck tror jag. Billigt.

Jo, det är Biltema som har sådana! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon