Full version: Rabattkant?
Kakaduan
Ska göra i ordning min igenväxta gamla rabatt. Gräva om helt och göra fint.

Skulle behöva tips på bra och billig rabattkant. Någon som har tips på sådant som inte kostar en förmögenhet och håller bra? Inga tunna plastkanter och liknande. Får gärna vara lite högre så att rabatten får en ordentlig kant så att jorden inte kommer över kanten.

Kakaduan
Caprice
Jag kör med stenar, det blir väldigt snyggt... Vill man ha det tätt så smetar du cement på insidan.

En bit trädstam i passande tjocklek blir snyggt det med...
Nackdelen med detta är att träet murknar med åren...
pisanggoreng
Jag gillar tegelsten. Helst gamla smile.gif
Kakaduan
Jag gillar oxo tegelstenar, men har fått för mig att de måste vara av frosttålig typ för att inte frysa sönder och att de då är jättedyra...

Kakaduan
Hannele
CITAT (Kakaduan @ 19-09-2005, 10:03)
Inga tunna plastkanter och liknande.

Om du väljer (natur)stenar, så behöver du nog ändå gräva ner en plastkant för att hålla gräsrötter borta från rabatten. Plastkanten ska vara djupt, inget ska synas ovan jord.
yenny
Jag har nån slags marksten som rabattkant... de är tegelstensfärgade... snyggt tycker jag och inte behövde jag gräva ner något extra för att hålla gräset borta..
Sylvia
Nu är inte dessa gratis förstås, men de håller nog livet ut!
Min nya kant ser ut så här! Köps på ställen som säljer stenvaror.
Ophelia
CITAT (Sylvia @ 19-09-2005, 18:32)
Nu är inte dessa gratis förstås, men de håller nog livet ut!
Min nya kant ser ut så här! Köps på ställen som säljer stenvaror.

Bidde genast kär i höstanemonen wub.gif wub.gif wub.gif

Nice stenkant oxå biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon