Full version: Pelargoner på nätet
Maria i Helsingborg
Som rubriken lyder - vill ni dela med er adresser till internet-affärer som har bra/fina pelargoner? Man måste ju vara förberedd smile.gif
pisanggoreng
Pelargonsällskapets forum har en avdelning för köp, byt och sälj.
Där finns det gott om sticklingar till salu.
smile.gif
estet
Jag brukar beställa från Wexthuset på våren. Annars byter/köper jag på just ovannämda forum.
Margith
I första hand använder jag Svenska Pelargonsällskapets Köp/Byt/Sälj. Du behöver inte vara medlem i Pelargonsällskapet för att annonsera där. Där kan du lägga in en "Är-det-någon-som-har"-annons smile.gif
Får jag inte napp där, kollar jag Tradera. Nackdelen med Tradera är att priserna emellanåt blir lite väl höga sad.gif Tycker jag iaf....
Ett annat bra alternativ är ju att svara på tråden om pelargon-byten här på Odla.
Vill du hellre handla från företag rekommenderar jag Wexthuset. Jag har köpt en hel del därifrån och alltid fått jättefina sticklingar. Men naturligtvis till ett annat pris än via Pelargonsällskapet....
Hittar du fortfarande inte det du söker, så vet jag att många pelargon-samlare köper från Vernons och Stegmeiers. Eftersom jag inte har någon egen erfarenhet säger jag inte mer än så rolleyes.gif
Fler länkar hittar du om du går in på Svenska Pelargonsällskapets hemsida och kollar under länkar.
Lycka till i jakten på den pelargon du söker!
Margith
Fenja
Vernon's är min favorit!! De har dessutom en massa trevliga fuchsior.
Jag har en massa pellisar som jag kan klippa av, är du ute efter något särskilt Maria?
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon