Full version: Byta jord
lillalind
r det ngon som vet om man kan byta jord i krukan nu p hsten, eller r det bara p vren man gr det? Mina murgrnor har nstan ingen jord kvar s det knns som om de behver pfyllning...
Tacksam fr svar.
GoSatta
vr / sommar r vl vanligast efter som det finns mycket ljus d som ger plantorna energi att skapa nya rtter etc.

under vintern r det mrkt s d vilar dom mest. Har planterat om en del p hsten frr och det har fungerat men tror skerligen dom mr bttre av att vnta tills vren kommer.
Fenja
Jag brukar plantera om mina krukvxter ret om nr det finns behov av strre plats. Det har fungerat utmrkt. Men huvudparten tar jag p vren/frsommaren. Behver dina vxter jord s r det ju bara att ge dem det tycker jag.
Mvh
Fenja
kristerh
CITAT (Fenja @ 20-09-2005, 18:45)
Jag brukar plantera om mina krukvxter ret om nr det finns behov av strre plats. Det har fungerat utmrkt.

jag hller med dig, byter ret runt nr det behvs.
krister
*Felix matte*
Det fick mig att minnas att ampelliljorna ju skulle ftt ny jord i somras.. r nog 3 -4 r sedan sist. tongue.gif
Imorron ska hr bytas jord biggrin.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon