Är det någon som vet om man kan byta jord i krukan nu på hösten, eller är det bara på våren man gör det? Mina murgrönor har nästan ingen jord kvar så det känns som om de behöver påfyllning... Tacksam för svar.
GoSatta
20-09-2005, 08:44
vår / sommar är väl vanligast efter som det finns mycket ljus då som ger plantorna energi att skapa nya rötter etc.
under vintern är det mörkt så då vilar dom mest. Har planterat om en del på hösten förr och det har fungerat men tror säkerligen dom mår bättre av att vänta tills våren kommer.
Fenja
20-09-2005, 17:45
Jag brukar plantera om mina krukväxter året om när det finns behov av större plats. Det har fungerat utmärkt. Men huvudparten tar jag på våren/försommaren. Behöver dina växter jord så är det ju bara att ge dem det tycker jag. Mvh Fenja
kristerh
20-09-2005, 19:27
CITAT (Fenja @ 20-09-2005, 18:45)
Jag brukar plantera om mina krukväxter året om när det finns behov av större plats. Det har fungerat utmärkt.
jag håller med dig, byter året runt när det behövs. krister
*Felix matte*
20-09-2005, 20:18
Det fick mig att minnas att ampelliljorna ju skulle fått ny jord i somras.. är nog 3 -4 år sedan sist. Imorron ska här bytas jord
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.