Full version: Trögt på Odla?
Rossi
Är det bara för mig det är trögt på Odla idag? Det tar så lång tid när jag klickar på någonting innan något händer.
Gillan
Nej, det är samma här wink.gif
Sulawesii
Här funkar det bra!
Reserv
CITAT (Sulawesii @ 20-09-2005, 09:53)
Här funkar det bra!

Hos mig med. rolleyes.gif
Gillan
Här lyder inte ens "kommandona" ibland wink.gif
Får tex trycka flera gånger på "bakåt" för att det ska funka rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 09:40)
Är det bara för mig det är trögt på Odla idag? Det tar så lång tid när jag klickar på någonting innan något händer.

Så har jag haft i månader men inte nu längre... trodde det var Odla som felade men när jag skaffade nytt innehåll i burken går det jättefort även på Odla. biggrin.gif
Rossi
Hos mig - både hemma och på jobbet - går det normalt supersnabbt men både igår och idag har det varit trögt just på Odla men inte på andra websidor så det verkar ju som om det är Odlas server som har lite trubbel.
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:07)
Hos mig - både hemma och på jobbet - går det normalt supersnabbt men både igår och idag har det varit trögt just på Odla men inte på andra websidor så det verkar ju som om det är Odlas server som har lite trubbel.

Jag hade problem bara med Odlas sidor. Det kan inte vara en händelse bara att det så fort datorn var bytt, gick som smort. Tror att Odla ligger på lite trög server också men som sagt... här blev det avhjälpt...
Rossi
CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 10:16)

Jag hade problem bara med Odlas sidor. Det kan inte vara en händelse bara att det så fort datorn var bytt, gick som smort. Tror att Odla ligger på lite trög server också men som sagt... här blev det avhjälpt...

Men normalt sett går det mycket snabbt även på Odla både hemma och på jobbet. Jag tror fortfarande att det är Odlas server som krånglar eftersom fenomenet har inträffat på exakt samma dagar på Odla både på datorn hemma och på datorn på jobbet. Tror inte att båda datorerna har börjat att bli slöa samtidigt och just bara på Odla.

(Vi har dessutom en ganska ny dator hemma med hög kapacitet och vi har dessutom nytt snabbt bredband också.)

Det löser sig nog snart ska ni se!
Reserv
Dom kanske har "Trollrensning" rolleyes.gif Det kanske segar ner?
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:20)
CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 10:16)

Men normalt sett går det mycket snabbt även på Odla både hemma och på jobbet. Jag tror fortfarande att det är Odlas server som krånglar eftersom fenomenet har inträffat på exakt samma dagar på Odla både på datorn hemma och på datorn på jobbet. Tror inte att båda datorerna har börjat att bli slöa samtidigt och just bara på Odla.

(Vi har dessutom en ganska ny dator hemma med hög kapacitet och vi har dessutom nytt snabbt bredband också.)

Det löser sig nog snart ska ni se!

Ok... läste slarvigt så jag förstod inte att det gällde både på jobbet och hemma. sleep.gif smile.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 20-09-2005, 10:21)
Dom kanske har "Trollrensning" rolleyes.gif Det kanske segar ner?

laugh.gif Låt oss hoppas!

Kan ju bli spännande att se vilka som försvinner! smile.gif
Reserv
Vem vet? Kanske är lika bra man bugar, bockar och tackar för sig rolleyes.gif unsure.gif blink.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 20-09-2005, 10:23)
Vem vet? Kanske är lika bra man bugar, bockar och tackar för sig rolleyes.gif unsure.gif blink.gif

laugh.gif Ja, vem känner dig bättre än du själv? laugh.gif
Fialotta

Hörru, du...larva dig inte tongue.gif rolleyes.gif smile.gif
*Felix matte*
Det där tycker jag är lite irriterande... det har väl skrivits tidigare också... om att det blir intressant att se vilka som försvinner.
Hur sjutton orkar ni hålla reda på alla användare ohmy.gif tongue.gif Jag har inte en susning om hur många som försvunnit eller vad de hette.

En vet jag dock har "hoppat av " av andra skäl än "trolling"... ska hon också vara misstänkt då... eller?
Rossi
Det var inte så allvarligt menat och givetvis har jag inte koll på alla medlemmar men om någon som är inne och skriver varje dag eller vecka helt plötsligt efter en trollrensning försvinner så är det väl klart att man undrar. Vissa signaturer känner man ju mer än andra och hade "saknat" om de försvann - du, Reserv, Hannele, farbror B, Wolkenkrabber, Pia Mitt i Skåne, Maria i Helsingborg m.fl., m.fl. Bara exempel på signaturer som JAG hade saknat om de försvann.

Dra nu inte igång en Troll-tråd igen. Det var inte alls så jag eller Reserv (utgår jag ifrån) menade. Suck! Varför ta allting på största allvar trots smilisar som visar att man skämtar?
*Felix matte*
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:39)
Det var inte så allvarligt menat och givetvis har jag inte koll på alla medlemmar men om någon som är inne och skriver varje dag eller vecka helt plötsligt efter en trollrensning försvinner så är det väl klart att man undrar. Vissa signaturer känner man ju mer än andra och hade "saknat" om de försvann - du, Reserv, Hannele, farbror B, Wolkenkrabber, Pia Mitt i Skåne, Maria i Helsingborg m.fl., m.fl. Bara exempel på signaturer som JAG hade saknat om de försvann.

Dra nu inte igång en Troll-tråd igen. Det var inte alls så jag eller Reserv (utgår jag ifrån) menade. Suck! Varför ta allting på största allvar trots smilisar som visar att man skämtar?

Förlåt! wub.gif var inte illa menat.
Reserv
CITAT (maudan @ 20-09-2005, 10:26)
Vem vet? Kanske är lika bra man bugar, bockar och tackar för sig rolleyes.gif  :unsure:  :blink:

Hörru, du...larva dig inte tongue.gif rolleyes.gif smile.gif

Men alltså, allvarligt nu huh.gif Jag är Sambo, gift och sitter inne med en massa nicknames eftersom jag och "mina andra nicks" delar åsikter och formulerar oss relativt lika rolleyes.gif Näe, ärligt talat så är jag varken orolig för min egen del eller nån av mina "andra nicks" heller för den delen.
Rossi
CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 10:40)
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:39)

Förlåt! wub.gif var inte illa menat.

Helt OK! wub.gif Jag var bara rädd för att det skulle bli en lång, tråkig harang-tråd till om troll. smile.gif
Betty
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 09:40)

Tycker tvärt om att det går ovanligt snabbt och smidigt här idag! biggrin.gif
Inga från Närke
Vi kanske skall försöka att inte citera bilderna flera ggr i inläggen utan bara texten om vi vill ge beröm eller kommentera. Det blir lite långa trådar ibland och då kanske det går trögt.
Men jag tycker det fungerar bra just nu.
Hannele
CITAT (Inga från Närke @ 20-09-2005, 22:49)
Vi kanske skall försöka att inte citera bilderna flera ggr i inläggen utan bara texten om vi vill ge beröm eller kommentera. Det blir lite långa trådar ibland och då kanske det går trögt.
Bra idé.

CITAT (dammkillen @ 13-09-2005, 10:51)
nu har jag kommit på det, jag ska slänga bort mitt lösenord så jag inte kan logga in, som ett första steg, liksom tvinga sig, avvänja sig liksom.

så det här blir det sista ni ser av mig här någonsin. hejdå

dammkillen har blåst bort i höststormen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon