|
Full version: Trögt på Odla?
Är det bara för mig det är trögt på Odla idag? Det tar så lång tid när jag klickar på någonting innan något händer.
Nej, det är samma här
Sulawesii
20-09-2005, 08:53
Här funkar det bra!
CITAT (Sulawesii @ 20-09-2005, 09:53) Här funkar det bra! Hos mig med.
Här lyder inte ens "kommandona" ibland Får tex trycka flera gånger på "bakåt" för att det ska funka
*Felix matte*
20-09-2005, 08:59
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 09:40) Är det bara för mig det är trögt på Odla idag? Det tar så lång tid när jag klickar på någonting innan något händer. Så har jag haft i månader men inte nu längre... trodde det var Odla som felade men när jag skaffade nytt innehåll i burken går det jättefort även på Odla.
Hos mig - både hemma och på jobbet - går det normalt supersnabbt men både igår och idag har det varit trögt just på Odla men inte på andra websidor så det verkar ju som om det är Odlas server som har lite trubbel.
*Felix matte*
20-09-2005, 09:16
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:07) Hos mig - både hemma och på jobbet - går det normalt supersnabbt men både igår och idag har det varit trögt just på Odla men inte på andra websidor så det verkar ju som om det är Odlas server som har lite trubbel. Jag hade problem bara med Odlas sidor. Det kan inte vara en händelse bara att det så fort datorn var bytt, gick som smort. Tror att Odla ligger på lite trög server också men som sagt... här blev det avhjälpt...
CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 10:16) CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:07) Hos mig - både hemma och på jobbet - går det normalt supersnabbt men både igår och idag har det varit trögt just på Odla men inte på andra websidor så det verkar ju som om det är Odlas server som har lite trubbel. Jag hade problem bara med Odlas sidor. Det kan inte vara en händelse bara att det så fort datorn var bytt, gick som smort. Tror att Odla ligger på lite trög server också men som sagt... här blev det avhjälpt... Men normalt sett går det mycket snabbt även på Odla både hemma och på jobbet. Jag tror fortfarande att det är Odlas server som krånglar eftersom fenomenet har inträffat på exakt samma dagar på Odla både på datorn hemma och på datorn på jobbet. Tror inte att båda datorerna har börjat att bli slöa samtidigt och just bara på Odla. (Vi har dessutom en ganska ny dator hemma med hög kapacitet och vi har dessutom nytt snabbt bredband också.) Det löser sig nog snart ska ni se!
Dom kanske har "Trollrensning"  Det kanske segar ner?
*Felix matte*
20-09-2005, 09:22
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:20) CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 10:16) CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:07) Hos mig - både hemma och på jobbet - går det normalt supersnabbt men både igår och idag har det varit trögt just på Odla men inte på andra websidor så det verkar ju som om det är Odlas server som har lite trubbel. Jag hade problem bara med Odlas sidor. Det kan inte vara en händelse bara att det så fort datorn var bytt, gick som smort. Tror att Odla ligger på lite trög server också men som sagt... här blev det avhjälpt... Men normalt sett går det mycket snabbt även på Odla både hemma och på jobbet. Jag tror fortfarande att det är Odlas server som krånglar eftersom fenomenet har inträffat på exakt samma dagar på Odla både på datorn hemma och på datorn på jobbet. Tror inte att båda datorerna har börjat att bli slöa samtidigt och just bara på Odla. (Vi har dessutom en ganska ny dator hemma med hög kapacitet och vi har dessutom nytt snabbt bredband också.) Det löser sig nog snart ska ni se! Ok... läste slarvigt så jag förstod inte att det gällde både på jobbet och hemma.
CITAT (Reserv @ 20-09-2005, 10:21) Dom kanske har "Trollrensning"  Det kanske segar ner?  Låt oss hoppas! Kan ju bli spännande att se vilka som försvinner!
CITAT (Reserv @ 20-09-2005, 10:23)  Ja, vem känner dig bättre än du själv?
Fialotta
20-09-2005, 09:26
CITAT (Reserv @ 20-09-2005, 10:23) Hörru, du...larva dig inte
*Felix matte*
20-09-2005, 09:35
Det där tycker jag är lite irriterande... det har väl skrivits tidigare också... om att det blir intressant att se vilka som försvinner. Hur sjutton orkar ni hålla reda på alla användare  Jag har inte en susning om hur många som försvunnit eller vad de hette. En vet jag dock har "hoppat av " av andra skäl än "trolling"... ska hon också vara misstänkt då... eller?
Det var inte så allvarligt menat och givetvis har jag inte koll på alla medlemmar men om någon som är inne och skriver varje dag eller vecka helt plötsligt efter en trollrensning försvinner så är det väl klart att man undrar. Vissa signaturer känner man ju mer än andra och hade "saknat" om de försvann - du, Reserv, Hannele, farbror B, Wolkenkrabber, Pia Mitt i Skåne, Maria i Helsingborg m.fl., m.fl. Bara exempel på signaturer som JAG hade saknat om de försvann.
Dra nu inte igång en Troll-tråd igen. Det var inte alls så jag eller Reserv (utgår jag ifrån) menade. Suck! Varför ta allting på största allvar trots smilisar som visar att man skämtar?
*Felix matte*
20-09-2005, 09:40
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:39) Det var inte så allvarligt menat och givetvis har jag inte koll på alla medlemmar men om någon som är inne och skriver varje dag eller vecka helt plötsligt efter en trollrensning försvinner så är det väl klart att man undrar. Vissa signaturer känner man ju mer än andra och hade "saknat" om de försvann - du, Reserv, Hannele, farbror B, Wolkenkrabber, Pia Mitt i Skåne, Maria i Helsingborg m.fl., m.fl. Bara exempel på signaturer som JAG hade saknat om de försvann.
Dra nu inte igång en Troll-tråd igen. Det var inte alls så jag eller Reserv (utgår jag ifrån) menade. Suck! Varför ta allting på största allvar trots smilisar som visar att man skämtar? Förlåt!  var inte illa menat.
CITAT (maudan @ 20-09-2005, 10:26) CITAT (Reserv @ 20-09-2005, 10:23) Vem vet? Kanske är lika bra man bugar, bockar och tackar för sig  :unsure: :blink: Hörru, du...larva dig inte  Men alltså, allvarligt nu  Jag är Sambo, gift och sitter inne med en massa nicknames eftersom jag och "mina andra nicks" delar åsikter och formulerar oss relativt lika  Näe, ärligt talat så är jag varken orolig för min egen del eller nån av mina "andra nicks" heller för den delen.
CITAT (Felix matte @ 20-09-2005, 10:40) CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 10:39) Det var inte så allvarligt menat och givetvis har jag inte koll på alla medlemmar men om någon som är inne och skriver varje dag eller vecka helt plötsligt efter en trollrensning försvinner så är det väl klart att man undrar. Vissa signaturer känner man ju mer än andra och hade "saknat" om de försvann - du, Reserv, Hannele, farbror B, Wolkenkrabber, Pia Mitt i Skåne, Maria i Helsingborg m.fl., m.fl. Bara exempel på signaturer som JAG hade saknat om de försvann.
Dra nu inte igång en Troll-tråd igen. Det var inte alls så jag eller Reserv (utgår jag ifrån) menade. Suck! Varför ta allting på största allvar trots smilisar som visar att man skämtar? Förlåt!  var inte illa menat. Helt OK!  Jag var bara rädd för att det skulle bli en lång, tråkig harang-tråd till om troll.
CITAT (Rossi @ 20-09-2005, 09:40) Är det bara för mig det är trögt på Odla idag? Det tar så lång tid när jag klickar på någonting innan något händer. Tycker tvärt om att det går ovanligt snabbt och smidigt här idag!
Inga från Närke
20-09-2005, 21:49
Vi kanske skall försöka att inte citera bilderna flera ggr i inläggen utan bara texten om vi vill ge beröm eller kommentera. Det blir lite långa trådar ibland och då kanske det går trögt. Men jag tycker det fungerar bra just nu.
Hannele
20-09-2005, 22:35
CITAT (Inga från Närke @ 20-09-2005, 22:49) Vi kanske skall försöka att inte citera bilderna flera ggr i inläggen utan bara texten om vi vill ge beröm eller kommentera. Det blir lite långa trådar ibland och då kanske det går trögt. Bra idé. CITAT (dammkillen @ 13-09-2005, 10:51) nu har jag kommit på det, jag ska slänga bort mitt lösenord så jag inte kan logga in, som ett första steg, liksom tvinga sig, avvänja sig liksom.
så det här blir det sista ni ser av mig här någonsin. hejdå dammkillen har blåst bort i höststormen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|